کد خبر 1458304
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱

دیگر برنج نخرید، تا این مطلب را نخوانید!!!

این روز ها همه ما می‌دانیم که قیمت برنج مانند هر کالای دیگری دچار افزایش قیمت شده است. در این بین همزمان که برخی کالاها دچار افزایش قیمت می‌شوند برخی سودجویان نیز به دنبال افزایش سود از طریق کارهای غیراخلاقی می‌روند.

شاید شما هم این موضوع را به اندازه کافی حس کرده باشید، بازار برنج در ایران نسبت به سال‌های قبل دچار سم و آفت بیشتری شده است.

برنج‌فروشان بیشتری در حال حاضر و در بازار فعلی، به انجام کارهای غیرحرفه ای روی آورده اند. خب حالا که تا اینجای این مطلب آمده‌اید احتمالا با خود می‌پرسید که این برنج‌فروشان دقیقا چه کارهای غیر حرفه‌ای را انجام می‌دهند؟ما باید از چه نکاتی قبل از خرید مطلع باشیم؟خب پس ادامه مطلب را از دست ندهید...

یکی از متداول ترین کارهایی که ممکن است فروشگاه های سودجو انجام دهند این است که برنج تقلبی را جای برنج اصیل به فروش برسانند. این افراد با دریافت پول برنج اصیل، به شما برنجی تقلبی و غیراصل را می‌فروشند.مثلا شاید شما قصد خرید برنج طارم هاشمی را داشته باشید، به یک فروشگاه مراجعه می‌کنید و از آن‌ها برنج به اصطلاح و به گفته خودشان طارم هاشمی را می‌خرید. ولی وقتی این برنج را پخت می‌کنید اصلا نمی‌توانید آن را با برنج بینظیر طارم هاشمی مقایسه کنید. این یعنی که فروشنده به شما دروغ گفته و برنجی که به شما فروخته اصلا برنج طارم هاشمی نبوده است.

روش دیگری که ممکن است برخی فروشگاه‌های سودجو انجام دهند این است که برنج اصیل را با برنج های تقلبی مخلوط می‌کنند تا قیمت برنج درنهایت شکسته شود و حاشیه سود آنها نیز افزایش یابد. این افراد از نام برنج های پرطرفدار سوء استفاده می‌کنند تا خریداران را مجاب به خرید این برنج های غیراصل کنند.

خب حالا راهکار چیست؟؟

اولین،راحت ترین و دم دستی ترین راه‌حل این است که از فروشگاه های تخصصی فروش برنج محصول خود را بخرید. برنج کالایی است که بهتر است از از فروشگاه تخصصی مربوط به خودش خریده شود. خرید برنج از فروشگاه هایی که کالاهای مختلف در آن به فروش می‌رسد به هیج وجه توصیه نمی‌شود و اکیدا از آن خودداری کنید.

دوما سعی کنید از یک فروشگاه معتبر برنج خود را تامین کنید. مکان فروشگاه مدنظر را مورد توجه قرار دهید. به طور مثال اگر یک فروشگاه در معدن برنج یعنی شهر فریدونکنار قرار داشته باشد خیلی بهتر است تا اینکه از یک فروشگاه در شهر به طور مثال تهران خرید خود را انجام دهید.

خب ما سعی کردیم در این مطلب به شما نکاتی را بگوییم که در خرید های آتی برنج شما تاثیر گذار باشد و بتواند به شما کمک کند. این مطلب را حتما با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید تا آنها نیز از آن آگاه باشند.

منبع : جوانه صدرا


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس