کد خبر 1459286
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
پیش بینی ژنرال آمریکایی درباره احتمال جنگ با چین طی دو سال آینده

یک ژنرال ارشد آمریکایی از احتمال وقوع جنگ میان آمریکا با چین تا سال ۲۰۲۵ خبر داد.

به گزارش مشرق، یک ژنرال نیروی هوایی ارتش آمریکا پیش بینی کرد که چین ممکن است تا کمتر از دو سال دیگر با ارتش ایالات متحده وارد جنگ و درگیری نظامی شود.

روزنامه واشنگتن پست با انتشار اظهارات وی گزارش داد، پیش بینی «ژنرال مایکل مینیهان» دوره زمانی کمتری را نسبت به دیگر مقامات ارشد پنتاگون درباره احتمال جنگ با چین ارائه می‌دهد.

ژنرال مینیهان که فرماندهی بخش تحرک هوایی را بعهده دارد و بر ناوگان حمل و نقل و هواپیماهای سوخت رسان نظارت می‌کند به نیروهای تحت امر خود هشدار داده است که آماده سازی خود برای یک جنگ بالقوه را تسریع کنند.

وی با اشاره به امیال و آرزوهای «شی جین‌پینگ» رئیس جمهوری چین و بی توجهی آمریکاییها به آن خواست تا دیر نشده کاری بکنند.

این ژنرال آمریکایی افزود: «امیدوارم من اشتباه کنم. اما حسم به من می‌گوید که ما تا ۲۰۲۵ با چین وارد جنگ می‌شویم. شی جین‌پینگ سومین دوره ریاست جمهوری خود را تثبیت کرده و در اکتبر ۲۰۲۲ شورای جنگ خود را هم تشکیل داده است. انتخابات ریاست جمهوری تایوان در سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود و این می‌تواند یک دلیل باشد. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم ۲۰۲۴ برگزار می‌شود و این می‌تواند حواس آمریکا را پرت کند. فکر می‌کنم همه چیز برای سال ۲۰۲۵ برای چین هماهنگ باشد.»

«هوپ کورنین» سخنگوی نیروی هوایی ارتش آمریکایی با تایید اظهارات مینیهان در یادداشتی توضیحات بیشتری درباره آن داده و گفته، دستورات و اظهارات وی در ادامه تلاشهای اساسی سال گذشته برای افزایش آمادگی نیروهای فرماندهی تحرک هوایی برای هرگونه درگیری احتمالی در صورت شکست بازدارندگی است.

اما «پاتریک رایدر» یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به اظهارات مینیهان که بازتاب گسترده‌ای در رسانه های آمریکایی داشته گفته، استراتژی دفاع ملی ایالات متحده به وضوح نشان می‌دهد که چین چالش پیش روی پنتاگون است و مقامات آمریکایی در حال همکاری با شرکای خود برای حفظ صلح و یک آسیا-اقیانوسیه باز و آزاد هستند.

یک مقام ارشد دیگر پنتاگون نیز که به دلیل حساسیت موضوع نخواسته نامش فاش شود می‌گوید، اظهارات مینیهان نظرات وزارت دفاع آمریکا درباره چین را بازتاب نمیدهد.

روابط میان چین و آمریکا بر سر موضوعات مختلف از جمله تایوان، دریای چین جنوبی، کره شمالی و مسائل اقتصادی طی سالهای گذشته همواره تیره و تار بوده است. اما از زمان سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در سال گذشته تنش لفظی و دیپلماتیک میان دو طرف به طرز بی سابقه ای افزایش یافته است.

چین دیدار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از جزیره تایوان را که به‌رغم هشدارهای شدید پکن انجام شد، مداخله در امور داخلی میداند چرا که تایوان را طی سیاست چین واحد جزو قلمروی سرزمین اصلی چین میداند.

با این مقامات آمریکایی بعد از سفر نانسی پلوسی هیاتهای سیاسی و تجاری دیگری نیز به تایوان اعزام کرده اند. عبور ناوهای آمریکایی و متحدانش از تنگه تایوان و برگزاری رزمایشهای گسترده دریایی و هوایی ارتش خلق چین در اطراف جزیره تایوان خطرات یک درگیری نظامی میان طرفین را به بالاترین سطح خود سالهای اخیر رسانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    0 1
    افول چین فرا رسیده و چین باید قبل افت قدرتش دنیا رو اون چیزی که میخواد تغییرش بده پس جنگ قابل پیش بینیه و قطعا به ضرر هم امریکا و هم چین خواهد بود. افول چین خطرناک تر از ظهورشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس