کد خبر 1459635
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
گوشی

گلکسی A71 سه سال قبل به‌عنوان یکی از بهترین میان‌رده‌های سامسونگ در ژانویه ۲۰۲۰ یعنی تقریبا سه سال قبل عرضه شد.

به گزارش مشرق، گلکسی A۷۱ ژانویه ۲۰۲۰ یعنی تقریبا سه سال قبل عرضه شد و آن زمان در بازار موبایل ایران حدود هفت میلیون تومان فروخته می‌شد. الان با کمی جست‌وجو در فروشگاه‌های اینترنتی، مدل‌های دست‌دوم گلکسی A۷۱ را با این قیمت پیدا می‌کنیم و در خیلی از فروشگاه‌های معتبر خبری از نسخه‌های نو گلکسی A۷۱ نیست. سامسونگ، گلکسی A۷۱ را در دو نسخه ۱۲۸ گیگابایت با حافظه‌موقت شش گیگابایت و ۱۲۸ گیابایت با حافظه‌وقت هشت گیگابایت روانه بازار کرد که نسخه‌های دومی را حدود ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومان گران‌تر می‌فروختند.

همه‌چیز درباره گوشی گلکسی A۷۱ +عکس

مثل جانشین‌های گلکسی A۷۱، یکی از نقاط قوت آن در بخش صفحه‌نمایش به‌چشم می‌خورد. جایی که یک نمایشگر ۶.۷ اینچ از نوع سوپر AMOLED وجود دارد که به گوریلاگلس سه مجهز شده است. حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسل، گلکسی A۷۱ را در سال ۲۰۲۰ به یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار از نظر دوربین تبدیل می‌کرد.

تراشه اصلی اسنپدراگون ۷۳۰ یکی دیگر از دلایل فخرفروشی طرفداران A۷۱ در زمان خودش محسوب می‌شد و باعث می‌شد A۷۱ از نظر پردازنده چیز زیادی نسبت به A۷۲ کمتر نداشته باشد. باتری چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت و آداپتور سریع ۲۵ وات جزو سایر مشخصات A۷۱ به‌حساب می‌آیند.

همه‌چیز درباره گوشی گلکسی A۷۱ +عکس

جانشین‌های A۷۱ چند فروخته می‌شوند؟

گلکسی A۷۱ از نظر عملکرد تفاوت زیادی با A۷۲ ندارد، اما داستان A۷۳ که آخرین نسخه این سری به‌شمار می‌آید، تاحدودی زیادی متفاوت است. مقایسه A۷۱ و A۷۲ نشان می‌دهد هر دو مدل با نمایشگرهای ۶.۷ اینچ از نوع سوپر AMOLED روانه بازار شدند. حسگر اصلی دوربین هردوتا ۶۴ مگاپیکسل است و بین تراشه‌های اسنپدراگون ۷۳۰ و اسنپدراگون ۷۲۰G که به‌ترتیب در A۷۱ و A۷۲ وجود دارد، از حیث عملکرد تفاوت زیادی وجود ندارد.

با این حال گلکسی A۷۳ که به‌عنوان جدیدترین نسخه این سری، تقریبا یک سال پیش روانه بازار شد، در بخش دوربین، نمایشگر و پردازنده پیشرفت قابل توجهی نسبت به دو مدل قبلی داشته است. در بخش دوربین به‌جای حسگرهای ۶۴ مگاپیمسل، از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسل استفاده شده است. در آیتم نمایشگر، از صفحه‌نمایش سوپر AMOLED پلاس به‌جای نمایشگرهای AMOLED استفاده شده و عملکرد تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G یک سروگردن بهتر از تراشه‌های اسنپدراگون ۷۳۰ و اسنپدراگون ۷۲۰G است.

همه‌چیز درباره گوشی گلکسی A۷۱ +عکس

به‌همین خاطر A۷۱ را می‌توانیم یکی از بهترین میان‌رده‌های فعلی بازار بدانیم که البته خرید نسخه ۲۵۶ گیگابایت آن ممکن است ۱۶ میلیون تومان هزینه داشته باشد. از طرفی معدود مدل‌های نو A۷۲ را با فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت حدود ۱۵ میلیون می‌فروشند.

مقایسه A۷۱ با A۷۲ و A۷۳

مشخصات

A۷۱

A۷۲

A۷۳

ابعاد

۱۶۳.۶ در ۷۶ در ۷.۷ میلیمتر

۱۶۵ در ۷۷.۴ در ۸.۴ میلیمتر

۱۶۳.۷ در ۷۶.۱ در ۷.۶ میلیمتر

وزن

۱۷۹ گرم

۲۰۳ گرم

۱۸۱ گرم

اندازه نمایشگر

۶.۷ اینچ

۶.۷ اینچ

۶.۷ اینچ

نوع نمایشگر

سوپر AMOLED

سوپر AMOLED

سوپر AMOLED پلاس

تراشه اصلی

اسنپدراگون ۷۳۰

اسنپدراگون ۷۲۰G

اسنپدراگون ۷۷۸G

حسگر اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

۱۰۸ مگاپیکسل

ظرفیت باتری

چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

قیمت

-

۱۵ میلیون تومان

۱۶ میلیون تومان

منبع:فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس