کد خبر 1460007
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
چرا ناپولی مستحق قهرمانی در ایتالیاست؟

ناپولی در این فصل با درخشش ستارگانی مثل اوسیمن در چند قدمی قهرمانی سری‌آ ایتالیا قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، شب گذشته در چارچوب رقابت‌های سری‌آ ایتالیا، ناپولی مقابل رم در یک دیدار سخت و نفس‌گیر به برتری ۲ بر یک رسید تا اختلاف خود را با تیم دوم به ۱۳ امتیاز افزایش دهد.

شاگردان اسپالتی اکنون مدعی اول قهرمانی در ایتالیا هستند و با فرم کنونی آنها می‌توان این تیم را فاتح اسکودتو دانست.

چرا ناپولی مستحق قهرمانی در ایتالیاست؟

ناپولی در ۲۰ بازی انجام شده، ۱۷ بار پیروز شده، تنها یک بار شکست خورده و ۵۳ امتیاز کسب کرده است. این تیم ۴۸ گل به ثمر رسانده که بیشترین گل در ایتالیا محسوب می‌شود. این تیم با ۱۵ گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را نیز از آن خود کرده است.

ناپولی در این ۲۰ بازی، ۸ بار کلین‌شیت کرده و هیچ گلی دریافت نکرده و آمار فوق‌العاده ۲.۴ گل در هر مسابقه را از خود به جای گذاشته است.

ویکتور اوسیمن که مورینیو او را «دروگبای جدید» دنیای فوتبال معرفی کرد، اسلحه بزرگ اسپالتی برای این شاهکار بوده که با ۱۴ گل بهترین گلزن ناپولی و سری‌آ لقب گرفته است.

چرا ناپولی مستحق قهرمانی در ایتالیاست؟

در تیم ناپولی باید به درخشش ستاره گرجستانی به نام «خویچا کاواراتسخلیا» نیز اشاره کرد. بازیکنی که در کنار سرژ میلینکوویچ ساویچ با ۸ پاس گل در صدر بهترین بازیسازها قرار دارد.

ماریو روی(دفاع چپ)، فرانک آنگیسا (دفاع وسط)، استانیسلاو لوبوتکا (دفاع وسط)، کیم مین جائه (مدافع وسط)، جیووانی دی لورنتزو (دفاع راست) و پیوتر زیلنسکی (هافبک) دیگر بازیکنان اصلی تاثیرگذار در تیم این فصل اسپالتی بودند.

چرا ناپولی مستحق قهرمانی در ایتالیاست؟

ناپولی آخرین بار در فصل ۱۹۸۹-۱۹۹۰ با درخشش مارادونا به قهرمانی رسید و حالا با این ستارگان گمنام قرار است پس از ۳۳ سال دوباره فاتح اسکودتو شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس