کد خبر 1460417
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
.

نظامیان سعودی با یورش به مناطق القطیف و العوامیه، ۱۰ نفر از جوانان شیعی را بازداشت کردند.

به گزارش مشرق، نظامیان ارتش عربستان سعودی، صبح دیروز به مناطق القطیف و العوامیه واقع در شرق این کشور یورش برده و ۱۰ نفر از ساکنان این مناطق شیعه‌نشین را بازداشت کرده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

وبسایت « لجنة الدفاع عن حقوق الإنسان» در این باره گزارش داد: نیروهای امنیتی رژیم سعودی صبح روز دوشنبه با تعدادی خودروی زرهی به منطقه «القطیف» و تعدادی از منازل شهرک‌های «العوامیه»، «حفر الباطن» و «ام الحمام» (شرق عربستان) یورش بردند.

این بازداشت‌ها پس از حملات خشونت آمیز نظامیان سعودی و ایجاد رعب و وحشت در دل ساکنان مناطق نامبرده صورت گرفت؛ به ویژه اینکه این نهادها بدون ارائه هیچ گونه دستورات قضایی و خارج از چارچوب قانون، اقدام به یورش و دستگیری شهروندان کرده‌اند.

در پی آغاز اعتراضات و تظاهرات گسترده به خصوص در مناطق شیعه‌نشین شرق عربستان در سال ۲۰۱۱ برای مطالبه برابری، عدالت اجتماعی و پایان دادن به تبعیض و آزار و اذیت فرقه‌ای، مقامات امنیتی عربستان معمولا به صورت سیستماتیک مردم این مناطق را هدف حملات و بازداشت‌ها و بعضا اعدام‌ها قرار می‌دهند.

مردم شرق عربستان طی سال‌های اخیر بارها در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم سعودی و کشتار ده‌ها معترض در شهرهای العوامیه و قطیف تظاهرات کرده‌اند، اما هر بار با سرکوب شدید نظامیان آل‌سعود مواجه شدند.

دولت سعودی هر ساله شمار زیادی از مخالفان آل‌سعود را با هدف مقابله با آزادی بیان و به بهانه مبارزه با تروریسم به مجازات‌های سنگین و اعدام محکوم می‌کند.

شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعیان عربستان و ساکن القطیف، یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی این کشور محسوب می‌شد که در سال ۱۳۹۴ به اتهام انتقاد از آل‌سعود و اقدام علیه امنیت ملی این کشور اعدام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس