.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه می‌گوید از مشارکت ایران در روند عادی‌سازی روابط آنکارا با دمشق خرسند است.

به گزارش مشرق، ابراهیم کالن، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه می‌گوید آنکارا از مشارکت ایران در روند عادی‌سازی روابط آن کشور با سوریه خرسند است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) از حصول توافق اولیه برای پیوستن ایران به چارچوب سه‌جانبه روسیه، ترکیه و سوریه خبر داد.

لاوروف طی نشست خبری مشترک با «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر، گفت که به توافق اولیه‌ای برای پیوستن ایران به روند ارتباط گرفتن ترکیه و سوریه با مشارکت و میانجی‌گری روسیه دست یافته‌اند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در ادامه توضیح داد: «روسیه از تمایل [رجب طیب] اردوغان [رئیس جمهور ترکیه] برای عادی‌سازی روابط با [بشار] اسد [همتای سوریه خود] حمایت می‌کند و آماده است تا تلاش‌ها در این زمینه را افزایش دهد».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر احتمال توسل به گزینه نظامی علیه ایران، تصریح کرد: «غرب ترجیح می‌دهد به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل آب‌دهان بیاندازد و به تجاوز روی آورد».

طبق این گزارش،‌ لاوروف در این‌باره اضافه کرد: «روسیه نگران اوضاع مربوط ایران است و تصمیم غرب برای لغو برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یک اشتباه بزرگ بود».

اسپوتنیک در ادامه به نقل از وی نوشت: «نیروهای مسلح روسیه هر اقدامی را انجام می‌دهند تا نقشه‌های غرب در اوکراین محقق نشود و محقق هم نخواهد شد».

وزیر خارجه روسیه همچنین خبر داد که از طریق وزیر خارجه مصر، «پیام خاصی» را از طرف «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود دریافت کرده است.

پیش از این نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفته بود که ایران به روند مذاکرات عادی‌سازی روابط آنکارا-دمشق می‌پیوندد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    1 1
    نوکر پوتین و قاتل زن و بچه سوری و ایرانی جز ویرانی ، خاصیتی نداره
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 1
    آخی، تو فقط میتونی از ایران خرسند باشی، جرات بجز این رو نداری
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 1
    ایران به ترکیه اجازه حمله به شمال سوریه را نداد
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 0
    حالا اینارو ولش رجب جون اگر زن نیستی و مردی یک میلیمتر زنگور بساز اونوقت ببین چی میشه
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 1
    ایران همه جوره در کسئله سوریه تو سر این ترکیه سهیونی زده اونوقت این تشکر کرده که بگه یعنی مثلا ایران کارش فقط راه اومدن با ماست.
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 1
    این یعنی عملیات قیچی زنگور قریب الوقوع هست
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 0
    ترکیه حامی داعش ومسبب کشته شدن هزاران سوری
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    2 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس