کد خبر 1460444
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
استرالیا ۱۷ شخص و نهاد ایرانی را تحریم کرد

استرالیا در حمایت از آشوبگران و ادعای کمک نظامی ایران به روسیه، شماری از مقامات ارشد نظامی ایران و یک نهاد را تحریم کرد.

به گزارش مشرق، دولت استرالیا امروز اعلام کرد که تحریم‌ های این کشور علیه ایران را گسترش داده است.

بر اساس اعلام این رسانه، بهانه استرالیا از اعمال تحریم های ضدایرانی مذکور، مقابله با اغتشاش گران و برهم زنندگان امنیت مردم و نیز ارسال ادعایی تسلیحات از سوی تهران برای مسکو ادعا شده است.

در بیانیه دولت کانبرا در این ارتباط آمده است که عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و مقامات ارشد بسیج در میان تحریم شدگان امروز قرار دارند.

این تحریم‌ ها شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌ های این افراد در استرالیا می‌ شود!

افرادی که در فهرست تحریم های امروز استرالیا قرار گرفته اند، عبارتند از: «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، «سالار آبنوش» معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین، «حسین معروفی» معاون هماهنگ کننده بسیج، «قاسم رضایی» جانشین فرمانده کل انتظامی، «احمد شفاهی» فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، «حسین مدرس خیابانی» فرماندار سابق سیستان و بلوچستان، «حسن حسن‌ زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله، «حسین رحیمی» رییس سابق انتظامی تهران بزرگ، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان، «علیرضا مرادی» فرمانده انتظامی سنندج، «منوچهر امان‌ اللهی» فرمانده انتظامی استان چهار محال و بختیاری، «محمدتقی اصانلو» فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا، «حبیب شهسواری» فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، «علی اکبر جاویدان» فرمانده انتظامی استان کرمانشاه و «الله کرم عزیزی» مدیر زندان رجایی شهرکرج.

چندی قبل نیز وزارت خارجه ایران سفیر استرالیا در تهران را به دلیل دخالت دولت این کشور در امور داخلی ایران و اتخاذ معیارهای دوگانه، به وزارت خارجه ایران فراخوانده بود.

این سومین دور از تحریم‌های استرالیا علیه ایران بر اساس قوانین تحریمی این کشور است که اواخر سال ۲۰۲۱ به تصویب پارلمان استرالیا رسید.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز سه‌شنبه در توییتی به وضعیت پناهجویان در زندان‌های استرالیا اشاره کرد و نوشت: «استمرار مرگ‌های زنجیره‌ای پناهجویان و مرگ ۵۰۰ بومی در زندان‌های استرالیا ممکن است تنها نوک کوه یخ نقض حقوق بشر در آنجا باشد. آیا جامعه بین‌المللی کانبرا را پاسخگو خواهد کرد؟ استاندارد دوگانه!»

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چندی پیش نیز به تحریم‌های استرالیا علیه ایران واکنش نشان داد و در این باره اعلام کرد: «اقدام جدید ضدایرانی استرالیا در حالی صورت گرفت که دولت این کشور سال‌هاست به طور سازمان یافته حقوق اولیه بومیان استرالیا، زندانیان و پناهجویان را نقض کرده و همچنین به عناصری از گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب ضدایرانی پناه داده است» .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رزمنده IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 1
    ای خدا استرالیا را ببین ، کان گُرو خط نشون برای یوز میکشه😁
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    1 0
    آنگلوساکسون‌ ها هر جا رفتند، بومیان را نابود کردند چه استرالیا چه آمریکای شمالی چه کانادا
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    1 0
    ننه‌شون رو تحریم کنید تا پررو نشن.
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    1 0
    چه بیکارن خدا وکیلی فقط مادربزرگ من رو تحریم نکردن آخه فرماندار یک شهر رو کی تحریم میکنه که این ها میکنند این کارشون فقط ثابت کرد که ارتباط مستقیم با سعودی نشنال دارن و هر کار کثیف و البته احمقانه ای رو میکنند ولی یادشون باشه توی باتلاق هر چی دست و پا بزنن بیشتر فرو میرن
  • باقر IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    ایران خوب بود این همه نعمت تو کشور عزیزمان هست حیف ما گرسنه باشیم اگه وضعیت مردم خوب باشه هیچ ایرانی بر ضد حکومت نیست همه ما ایران دوس داریم کمی به مشکل بر خوردیم انشالله که از این مشکلات گذر کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس