ممانعت ترکیه از ورود شناورهای جنگی به دریای سیاه

وزیر خارجه ترکیه ضمن اشاره به مخالفت آنکارا با گسترش جنگ در منطقه، گفت از ورود جدید شناورهای جنگی به دریای سیاه جلوگیری می‌کنند.

به گزارش مشرق، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه شامگاه چهارشنبه از مخالفت آنکارا با هرگونه ورود جدید شناورها و کشتی‌های جنگی به دریای سیاه خبر داد.

چاووش‌اوغلو با بیان اینکه ترکیه مفاد پیمان مونترو درباره تنگه‌های بسفر و داردانل را به‌صورت کامل رعایت می‌کند، گفت آنکارا با گسترش جنگ‌ها در منطقه و ورود کشتی‌های نظامی جدید به دریای سیاه مخالف است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما از تمام طرف‌های [جنگ اوکراین] خواسته و می‌خواهیم که ارتباط برقرار کنند. آنکارا روابط عالی با هر دو کشور (روسیه و اوکراین) دارد. به همین دلیل است که از تحریم‌ها حمایت نکردیم».

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: «البته که ما مخالف جنگ هستیم و به همین دلیل مفاد پیمان مونترو را با جدیت اجرا می‌کنیم. ما حتی فراتر هم رفته‌ایم و به‌عنوان یک عضو ناتو خواستار گفتگو و مذاکره با مسکو هستیم».

طبق این گزارش، چاووش‌اوغلو درباره درخواست برخی کشورهای برای اجازه دادن به عبور کشتی‌های جنگی آنها از تنگه بسفر، تاکید کرد: «آنکارا مخالف تشدید جنگ‌ها در منطقه و همچنین مخالف ورود شناورهای نظامی جدید به دریای سیاه است».

پیش از این نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی خود، درباره آخرین تحولات جنگ گفت‌وگو کرده و گفت که آنکارا آماده ایجاد صلحی پایدار میان کی‌یف و مسکو است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    1 2
    خوب ترکیه چرا مانع ورود کشتی های انگلیسی و ناتو به دریای سیاه می شود دلیلش چیست؟ خوب تنها دلیلش اینست که دولت رئیسی توانسته اردوغان را به سمت خودش جذب کند و سر عقل بیاورد در حالی که احمدی نژاد نمی توانست و یا نمی خواست
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      2 1
      ترکیه وقتش برسه ناو جنگی ایرانیها رو هم از ورود به کانال منع مکنه کاری که مصریها کردن بعد با این همه باج و پول اجازه دادن برید تو کانال سوئز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس