تداوم اتهام زنی به ایران؛ فرانسه پس از آمریکا مدعی کشف سلاح قاچاق ایرانی به یمن شد

در تداوم اتهام زنی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، رسانه های آمریکایی ادعا کردند، فرانسه نیز هزاران سلاح قاچاق ایرانی را در یک کشتی ضبط کرده است تا تهران را متهم به دامن زدن به این جنگ کنند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری فاکس نیوز روز چهارشنبه به وقت محلی ادعا کرد: نیروهای ویژه فرانسه هزاران تفنگ و موشک قاچاق ایرانی را دریک کشتی کشف و ضبط کردند.

این رسانه آمریکایی مدعی شد: نیروهای ویژه فرانسه در این ماه با سوار شدن در یک کشتی قاچاق ایرانی که به مقصد یمن درحال حرکت بود و هزاران اسلحه و موشک ضد تانک را کشف کردند.

بر اساس ادعای این رسانه آمریکایی، یک کشتی جنگی فرانسوی در ۱۵ ژانویه یک کشتی مشکوک قاچاق را در سواحل یمن متوقف کرد. پس از توقف این کشتی، نیروهای ویژه فرانسوی برای بازرسی وارد آن شدند.

فاکس نیوز ادعا کرد، نیروهای فرانسوی بیش از ۳ هزارسلاح، ۵۰۰ هزار گلوله و ۲۰ موشک هدایت شونده ضد تانک را در این کشتی کشف و ضبط کردند . نیروهای دریایی آمریکا و فرانسه به بهانه جلوگیری از قاچاق اسلحه از ایران به یمن، در منطقه با یکدیگر همکاری می کنند.

به گزارش ایرنا، این اتهام زنی در حالی است که نیروی دریایی آمریکا نیز ۲۰ دی ماه در بیانیه ای ادعا کرد که در ۶ ژانویه (۱۶ دی ماه جاری) یک کشتی ماهیگیری را در خلیج عمان رهگیری کرده که حامل دو هزار و ۱۱۶ سلاح کلاشنیکف بوده است.

نیروی دریایی آمریکا مدعی شده است که این کشتی مشغول تردد در آب های بین المللی در مسیر دریایی ایران به یمن بوده است.

آمریا مدعی است یک تیم نیروی دریایی این کشور از کشتی یو اس اس چینوک ابتدا این سلاح ها را با پشتیبانی کشتی یو اس اس مانسون و ناوشکن یو اس اس سالیوان کشف و توقیف کرد و خدمه کشتی توقیف شده ۶ یمنی بوده اند.

در این بیانیه ادعا شده که ارسال یا فروش تسلیحات به انصارالله یمن به طور مستقیم و غیرمستقیم، ناقض قطعنامه شورای امنیت و قوانین بین‌المللی است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

دولت جو بایدن رئیس دموکرات آمریکا نیز مدعی تلاش برای برقراری آتش بس و پایان این جنگ است اما تمام موضعگیری ها و اقدامات آن تاکنون به سود ائتلاف یاده شده و علیه مقاومت انصارالله یمن بوده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • شیرازj IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    10 1
    اگه این غربی های وحشی سلاحی ازایران کشف کرده بودن قطع به یقین تمام سلاحههاراتوسازمان ملل به نمایش درمیوردن ودلقک بازی میکردن. واقعامضحکه دارن انواع سلاحههای پیشرفته میدن وهابی های حرامی ک ملت یمن رابکشن بعدمیگن کسی به یمن سلاح نده تازودتر کشته بشن.. لعنت به این غرب قاتل و خاطرخواهان غرب وحشی لعنت به ذات حرامشون ک میلیون هاانسان بیگناه را بخاک وخون کشیدن هنوزم دست برنمیدارن. هرکی به یمن کمک کنه بهشت خدا را برای خودش مهیاکرده..
  • علی IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    9 1
    با سلام تازه کجاش رو دیدید فردا ادعا میکنند که در پاریس هزاران اسلحه قاچاق ایرانی کشف شده بریم و ایران را از دست ایرانی ها نجات بدیم
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    8 21
    اتهام نیست وعین واقعیته .حوثی ها موشک از خانه عمه من میارن؟
    • محمود IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      3 0
      یادتون رفته این اروپایی یاغی به ظاهر متمدن در زمان جنگ چقدر سلاح شیمیایی به عراق می دادند و بعدش منکر آن بودند
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      1 0
      تویکی خفه حرف مفت کمتربزن
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    4 0
    اگه اسلحه ها بی صاحب هستند، نوش جان فرانسه
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      0 0
      دقیقا، مستقیما ارسال کند اوکراین، بلکه زلنسکی کمتر گدایی کند.
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    23 0
    موقع انتقال تجهیزات نباید از جایی رفت که عوامل دشمن تردد دارند. مقتدی صدر در عراق هم رائفی پور میگه مشکوکه و ممکنه لو بده که کشور غاصب با پهپاد بزنه و سرمایه مردم ایران را از بین ببرد. بهتره اول جاسوسهای زمینی شناسایی و ترور شوند بعد انتقال شود.
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    1 0
    در سالهای قبل گروه واگنر روسی منافع فرانسه در افریقا شامل معادن طلا و الماس و .. را از دست فرانسوی خارج و فرانسه شاکی شده بود که واگنر مشکلساز شده. روس گفت به دولت ربط ندارد. الان هم برای ضربه زدن به دشمن باید منافعش در خارج شامل کارخانه مادر و زراعت و تامین طلا و معادن و...را تخریب تا تامین مالی قطع و بدبخت و دچار تورم 40 درصد و شورش و براندازی شوند
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    3 0
    به فکر ملت خودتون باشید
  • مهدی IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 1
    دوس داریم سلاح بدیم مردم بیگناه نکشند
  • ناشناس IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    2 1
    کشورهای متجاوز به یمن باید محاکمه شوند
  • شهرام IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    1 1
    اگر ارسال و فروش سلاح اسمش قاچاق است پس غریبها هم قاچاق میکنند.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    ایران یه کشور مستقل اگه بخواد سلاح بده علنا میده و به آمریکا و نوکراش ربطی نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس