پیگیری علل مسمومیت دانش آموزان مدارس قم از سوی مسئولان امنیتی

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تکرار حوادث مسمومیت دانش آموزان در مدارس استان قم را طبیعی ندانست وگفت:این موضوع علاوه بر وزارت آموزش و پرورش از سوی مسئولان امنیتی نیز در دست پیگیری است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در سلسله جشن‌های دهه فجر که در مسجد چهارمردان قم برگزار می‌شود، طی سخنانی اظهار کرد: کشور ما امروز در مسیر رشد قرار دارد و در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت کرده است.

وی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم افزود: وضع اقتصادی مردم خوب نیست و بسیاری از مردم از مشکلات ناراضی هستند اما اگر رویه دولت قبل ادامه داشت، مشکلات و گرفتاری‌ها بسیار بیشتر از این مقدار بود. دولت سیزدهم استقراض از بانک مرکزی را به یک‌چهارم و فروش اوراق را به یک‌سوم کاهش داده و بدون این ابزارها، کشور را اداره می‌کند.

نماینده قم در خانه ملت تصریح کرد: در مورد دولت سیزدهم باید منصفانه قضاوت کنیم؛ دولت دوازدهم خزانه کشور را تا سال ۱۴۰۴ خالی کرده است و دولت سیزدهم ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت سابق را پرداخت می‌کند. دولت سیزدهم با عملکرد خود در این مدت توانسته شتاب تورم را کنترل کند.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: مسیر کشور رو به روشنایی و رشد است و اگر این دوره سخت اقتصادی بگذرد و وضعیت اقتصادی دولت بهبود یابد، شرایط بهتر خواهد شد؛ دشمن به‌خوبی می‌داند اگر ایران از این مرحله عبور کند تحریم‌ها دیگر اثرگذار نخواهد بود. قبل از این جراحی و اصلاحات، محصولات وارداتی حاصل از ارز صادراتی در اقلام غذایی، دارویی و غیره به دست مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسید و سود آن به جیب دلالان می‌رفت.

وی با اشاره به اینکه ایران امروز در بحث پزشکی در سطح جهان حرف برای گفتن دارد، گفت: بسیاری از عمل‌های پزشکی که با هزینه بسیار بالا در کشورهای خارجی انجام می‌گیرد با کیفیت و ضریب اطمینان بیشتر ولی هزینه پایین‌تر در ایران انجام می‌گیرد.

ذوالنوری با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور، بیان کرد: در این حوادث مردم به‌رغم تمام مشکلات معیشتی و اقتصادی، بخاطر مشاهده رفتارهای جنون‌آمیز اغتشاشگران، توهین به مقدسات، همراهی آشکار اغتشاشگران با دشمنان ایران و سیاست کشته سازی آن‌ها با این افراد همراه نشدند.

نماینده قم در خانه ملت ادامه داد: دشمنان با پوشاندن نقاط قوت و دستاوردهای شگرف نظام در کنار بزرگنمایی و دروغ در خصوص ضعف‌های کشور در حال بمباران فکر و اندیشه نسل جوان است.

وی اظهار کرد: امروز هیچ کشور و قدرتی در دنیا نمی‌تواند ادعا کند که جمهوری اسلامی مرعوب قدرت‌های دیگر است و نمی‌تواند خواسته‌های خود را در سطح منطقه و جهان به‌پیش ببرد؛ همه کشورها بر این، اذعان دارند که ایران در عرصه استقلال و سیاست خارجی به هیچ کشور و قدرتی وابستگی ندارد و مستقلاً تصمیم می‌گیرد و اقدام می‌کند.

ذوالنوری بیان کرد: بعد از انقلاب قدرت ایران به‌جایی رسیده که قدرت‌های بزرگ دنیا به بهانه قدرت نظامی روزافزون، در حال پرونده‌سازی برای موضوع هسته‌ای، موشکی و غیره هستند.

وی در ادامه با اشاره به حمله اخیر نظامی به تأسیسات نظامی اصفهان، گفت: اسرائیل هنوز این خرابکاری را بصورت رسمی تایید نکرده ولی ما جنس این اقدام را از نوع خرابکاری‌های اسرائیلی می‌دانیم و از طرف دیگری هنوز ابعاد مختلف آن مشخص نشده و تا روشن شدن همه زوایا باید منتظر بمانیم. این حمله به تأسیسات اصفهان را نمی‌توان به‌خاطر کوچکی در زمره پهپادها قرار داد، آن‌ها با عملیات ناموفق خود در این اقدام، آسیبی به این تأسیسات وارد نکردند.

نماینده قم در خانه ملت با اشاره به حادثه اخیر سفارت جمهوری آذربایجان و مواضع بعدی پس‌ از این حادثه، اظهار کرد: در حال حاضر تمام تلاش نظام سلطه بر ایجاد درگیری بین ایران با همسایگان است و ایران صلاح نمی‌داند در این امور در زمین دشمن بازی کند وگرنه این قبیل از کشورها در برابر ایران، به چشم نمی‌آیند. ایران به دنبال مدیریت منطقه و برخی سران با حفظ قدرت منطقه‌ای خود است.

ذوالنوری در پایان با اشاره به اتفاقات مسمومیت دانش‌آموزان مدارس دخترانه قم عنوان کرد: احتمال می‌دهیم این‌ یک کار خرابکارانه در حد محدود است که باید عوامل آن شناسایی شوند؛ نمایندگان مردم قم در مجلس پیگیر این مساله در دو دستگاه امنیتی و آموزش‌وپرورش هستند ولی اصل این اقدام مساله نگران‌کننده‌ای نیست ولی عوامل آن را باید در زمره محارب و مفسد فی‌الارض شناسایی و برخورد لازم را کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس