کد خبر 1461196
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
لیگ جزیره

با انتقال رکوردشنانه انسو فرناندس از بنفیکا به چلسی، نشریه «سان» ۱۰ مورد از گران‌ترین خریدهای تاریخ لیگ برتر را برشمرده است.

به گزارش مشرق، انسو فرناندس تبدیل به گران‌ترین انتقال تاریخ لیگ برتر شد. چلسی ۱۰۷ میلیون پوند برای ستاره بنفیکا و آرژانتین پرداخت کرد و رکورد شکست. و به این ترتیب جک گریلیش که ۱۸ ماه پیش با مبلغ ۱۰۰ میلیون پوند به منچسترسیتی پیوسته بود، به رتبه دوم سقوط کرد. نشریه «سان» نگاهی به ۱۰ مورد از گران‌ترین بازیکنان لیگ برتر انداخته است.

۱- انسو فرناندس

بنفیکا به چلسی: ۱۰۷ میلیون پوند (۲۰۲۳)

برنده جام‌جهانی تنها شش ماه پس از پیوستن به بنفیکا از ریورپلاته با مبلغ ۱۰ میلیون پوند، انتقال خیره‌کننده خود به استمفوردبریج را تضمین کرد. او برای پر کردن جای جورجینیو که به آرسنال پیوسته، کار سختی در پیش دارد، اما در حال حاضر بدون ضربه زدن به توپ مورد توجه هواداران قرار گرفته است. فرناندس می‌تواند در عمق خط میانی یا در نقش‌های پیشرفته‌تر با سه بازیکن بازی کند، و می‌تواند برای اولین بازی آبی‌ها در دیدار روز جمعه با فولام به میدان برود.

در همین ارتباط: پیشرفت شگفت‌انگیز انسو فرناندس؛ گران‌ترین انتقال چلسی و لیگ برتر انگلیس/ جواهری تازه از آمریکای‌جنوبی

۲- جک گریلیش

استون ویلا به منچسترسیتی: ۱۰۰ میلیون پوند (۲۰۲۱)

پپ گواردیولا با رکوردشکنی برای این استعداد فوق‌العاده همه را حیرت‌زده کرد. گریلیش هنوز در حد و اندازه هزینه هنگفتی که سیتی برای او کرده ظاهر نشده است. اما پیشرفت ثابتی را نشان داده و ارلینگ هالند اکنون روی پاس‌های او حساب می‌کند.

۳- روملو لوکاکو

اینتر به چلسی: ۹۷٫۵ میلیون پوند (۲۰۲۱)

با توجه به قیمت، احتمالا بدترین خرید در تاریخ لیگ برتر است. لوکاکو تنها چند ماه پس از بازگشت به استمفورد بریج مورد بی‌مهری قرار گرفت و اکنون به صورت قرضی به اینتر برگشته است. باید دید آیا شانس دیگری با چلسی زیر نظر گراهام پاتر پیدا خواهد کرد یا خیر.

۴- پل پوگبا

یوونتوس به منچستریونایتد: ۸۹ میلیون پوند (۲۰۱۶)

اولین خرید هنگفت و سنت شکنی با انتقال پوگبا اتفاق افتاد. او کیفیت خوب بازی خود را تا حدودی نشان داد اما آنقدرها در حد قیمت خریدش ظاهر نشد و به یوونتوس بازگشت. پل این روزها در یوونتوس هم ببا مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند و با وجود این که با امید فراوان دوباره پیراهن بیانکونری را پوشیده، یک ناکام مطلق بوده است.

۵- میخایلو مودریک

شاختار دونتسک به چلسی: ۸۸ میلیون پوند (۲۰۲۳)

یک بازی به عنوان بازیکن تعویضی باعث شد تا همه جا صحبت از مودریک به میان باشد. او سرعتی الکتریکی دارد و اگر زیر نظر گراهام پاتر خوب تلاش کند به وضوح می‌تواند به بازیکن خاصی تبدیل شود. شاید هم به ادن آزار دیگری.

۶- آنتونی

آژاکس به منچستریونایتد: ۸۵٫۵ میلیون پوند (۲۰۲۲)

در ابتدا پس از ایفای نقش زیر نظر اریک تن‌هاخ در پایتخت هلند، معامله هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسید. اما این ستاره برزیلی هنوز موفق نشده که اولدترافورد را حیرت‌زده کند. اما با این وجود با غیبت جیدون سانچو در ترکیب اصلی تیم باقی خواهد ماند.

۷- هری مگوایر

لسترسیتی به منچستریونایتد: ۸۵ میلیون پوند (۲۰۱۹)

شروعش خوب بود اما در طول مدت حضور در یونایتد با سرعت ناکافی و تصمیم‌گیری‌های ضعیف از عرش به فرش رسیده است. در حال حاضر جایی در ترکیب اصلی تیم تن‌هاخ ندارد و به احتمال زیاد در تابستان از تیم جدا خواهد شد. اما مطمئنا همچنان مهره‌ای کلیدی در تیم گرت ساوت‌گیت خواهد بود.

۸- روملو لوکاکو

اورتون به منچستریونایتد: ۷۵ میلیون پوند (۲۰۱۷)

باید زیر نظر ژوزه مورینیو اسطوره می‌شد اما در عوض به عنوان یک مهاجم کُند و دست و پاگیر شهرت پیدا کرد. خروج او و رفتنش به اینتر عاقلانه بود زیرا او بهترین فرم خود را در خارج از کشور دوباره کشف کرد، اما پس از اینکه چلسی این بازیکن بلژیکی را به انگلیس بازگرداند، دوباره همه چیز رو به افول رفت.

۹- ویرجیل فان دایک

ساوتهمپتون به لیورپول: ۷۵ میلیون پوند (۲۰۱۸)

یکی از معدود داستان‌های موفقیت‌آمیز در مورد خریدهای گران قیمت، چرا که لیورپول را به قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا رساند. مصدومیت‌ها جلوی او را گرفتند، اما هنوز هم وقتی آماده باشد بازیکن بازرگی برای تیم یورگن کلوپ است.

۱۰- جیدن سانچو

بوروسیا دورتموند به منچستریونایتد: ۷۳ میلیون پوند (۲۰۲۱)

بعد از تبدیل شدن به یکی از برترین بازیکنان لیگ آلمان، به نظر خرید بزرگی می‌آمد. اما در انگلیس سایه‌ای از شخصیت قبلی خود را به نمایش گذاشت و به دلیل مشکلات شخصی به مدت چند ماه برای یونایتد بازی نکرده است. هواداران فقط به این امید دارند که او به اندازه کافی جوان است و فرصت دارد تا دوباره بهترین فرم خود را پیدا کند.

منبع: خبر ورزشی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس