کد خبر 1461702
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
مالیات

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با توجه به شناسایی میزان معاملات، هر در آمدی از این‌محل مشمول مالیات خواهد شد.

به گزارش مشرق، داود منظور گفت: مالیات در نظر گرفته شده برای حقوق و دستمزد در لایحه بودجه ۱۴۰۲ رشد ۲۷ درصدی است، اما میزان افزایش حقوق کارکنان در این لایحه افزایش ۲۰ درصدی دارد.

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، علت این رشد پیدا شدن برخی مالیات های سال های قبل است که پرونده آنها از قبل مانده است. در سال های گذشته شاهد آن بوده ایم که فرارهای مالیاتی از حقوق و دستمزد صورت می گرفت که امسال با محاسبات سنجیده شده جلوی آن گرفته شده است .

معاون وزیر اقتصاد گفت: این اقدامات امسال صورت گرفت و درآمد مالیاتی از محل حقوق و دستمزد ها بیش از رقم افزایش حقوق کارکنان بوده است.

او درباره مالیات مشاغل و اصناف گفت: امسال ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مؤدی مالیاتی در بخش مشاغل عملا مالیات مقطوع را پذیرفتند، ولی نه با رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی سالانه، بلکه با محاسبه میزان فروش سالهای قبل اصناف بوده است.

منظور افزود: امسال ۲۰۰ درصد رشد در صورت های اظهارنامه مالیاتی اصناف و مشاغل و نیز طبق ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم بوده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی یادآور شد: بر اساس ماده ۱۴۵ قانون مالیات های مستقیم سود سپرده های بانکی از مالیات معاف هستند، فعلا بحثی درباره حذف معافیت مالیاتی شود سپرده ها نداریم بنابراین سود سپرده‌های بانکی مشمول مالیات نیستند شرایط تورمی کشور به گونه ای است که سود سپرده‌های بانکی در مقابل رقم تورم عددی نیست و به خروج پول از بانک می انجامد.

معاون وزیر اقتصاد درباره درآمد مالیاتی بودجه سال آینده گفت: پیش بینی درآمد ۵۴ درصدی داریم و از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان امسال به ۷۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که محل این درآمدها قطعی سازی پرونده‌های مالیاتی مانده از سالهای قبل است که برآورد ما ۲۱۳ هزار میلیارد تومان از این محل است و سریعتر باید تعیین تکلیف شوند. امسال هم ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از پرونده‌های مالیاتی سال های قبل قطعی سازی شده است.

او تاکید کرد: از ۴۰۰ شرکت بورسی در این ۳ ماه توانسته ایم ۳۳ هزار میلیارد تومان درآمد ارزی محل مالیات بر ارزش افزوده اظهارنامه دریافت کنیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد : اجرای قانون پایانه های فروشگاهی از اول آبان شروع کرده ایم شیب شایسته ای را در این بخش شاهد هستیم و با ارسال صورت حساب الکترونیک به سامانه مودیانی این میزان رشد ثبت شده است.

او گفت: ۱۱ میلیون صورت حساب صادر شده و رقم صورت حساب های صادر شده بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است و میزان مالیات ارزش افزوده در سامانه مودیان مالیاتی ۳۳هزار میلیارد تومان شرکت های بورسی در سامانه آمده اند گزارش کرده اند و با این شفافیت یک رشد قابل ملاحظه‌ی را شاهد هستیم.

معاون وزیر اقتصاد گفت: افزایش اشراف اطلاعاتی را در این بخش با راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی را شاهد هستیم همچنین با کسب این اطلاعات سال گذشته رشد ۵۸ درصد ی داشته و امسال رشد ۵۵ درصدی و سال آینده رشد ۵۴ درصدی داشته است.

معاون وزیر اقتصاد درباره مالیات بر رمز ارزها گفت: به عنوان کارشناس اقتصاد به مردم توصیه می کنم وارد بازار رمز ارز نشوند، چون بسیار پر ریسک است و نوسان زیادی دارد که ممکن است خیلی ها متضرر شوند؛ بنابراین این بازار خانمان سوز است اما اگر کسی وارد این بازار شد، باید گفته شود این معاملات عملا غیر قانونی است و چون غیر قانونی است ممکن است تبعات دیگری هم داشته باشد بنابراین ما با کمک بانک مرکزی سکوهای اجرای معاملات رمز ارز را پایش میکنیم.

او ادامه داد: بانک مرکزی می تواند متوجه شود که کدام درگاه بانکی به معاملات رمز ارز اختصاص دارد ما هم می‌توانیم میزان معاملات را شناسایی کرده و هر درآمدی از این محل مشمول مالیات خواهد شد.

منظور تصریح کرد: نقطه تبدیل رمز ارز به ریال قابل شناسایی است، البته تاکنون گزارشی از بانک مرکزی درباره میزان معاملات رمز ارز ها دریافت نکرده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    0 1
    احسنت بایدعادل بود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس