کد خبر 1462122
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

پالت های پلاستیکی بصور گسترده در بسته بندی و حمل و نقل کالا در کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات می توانند به کاهش فضای انبارش و سرعت در جابجایی محصولات کمک کنند.

برای نگه‌داری ابزار، لوازم و محصولات یک کارخانه یا کارگاه، به وسیله‌ای نیاز است که علاوه‌بر انبار کردن وسایل، برای جابه‌جایی هم مناسب باشد، بنابراین کارخانه‌ها از پالت پلاستیکی (قفسه انبار پلاستیکی) به این منظور استفاده می‌کنند. این وسیله در انواع مختلفی موجود است و بنابه استفاده‌ای که از آن‌ها می‌شود، مورد انتخاب قرار می‌گیرند.

قفسهٔ انبار پلاستیکی با ویژگی‌های مناسبی که دارد، توانست جایگزین خوبی برای انواع چوبی و فلزی این وسیله باشد. به‌طورکلی این وسیله کاربردهای فراوانی برای کارخانه‌جات دارد. در ادامهٔ این مطلب ما کاربرد پالت برای کارخانه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با انواع مختلف آن آشنا می‌سازیم.

نیاز کارخانجات به انواع پالت های پلاستیکی

آشنایی با انواع مختلف پالت‌های پلاستیکی

با توجه به جنس این وسیله که از پلاستیک ساخته شده‌است، می‌توان آن را در طرح و شکل‌های متفاوت تولید کرد. علاوه‌بر این، تنوع در رنگ پلاستیکِ آن هم مزیتی برای دسته‌بندی و جداسازی قفسه‌ها از هم محسوب می‌شود. این وسیله با در نظر داشتن کارایی آن، دارای چند نوع مختلف است که هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. در ادامه انواع این محصول را به شما معرفی می‌کنیم:

      • انواع کشویی

شاید تاکنون با این نوع قفسه پلاستیکی آشنا شده باشید. این وسیله پلاستیکی نه تنها در کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه برای منازل و مکان‌های دیگری مانند داروخانه‌ها هم کاربرد دارد. نوع کشویی قفسه انبار پلاستیکی دسترسی به ابزار و وسایلی که درون آن قرار داده‌اید را راحت‌تر می‌کند.

در این نوع شما می‌توانید وسایل خود را به‌صورت مرتب در کشوهای آن قرار دهید و در زمان نیاز به آن‌ها بدون دردسر و به هم ریختن کل وسایل، وسیلهٔ موردنیاز خود را بردارید.

      • انواع پایهٔ دار

نوع پایه‌دار هم یکی دیگر از انواع این وسیله به‌شمار می‌رود که همان‌طور که از اسم آن مشخص است، در زیر قفسه پایه‌هایی قرار دارد. پایه‌دار بودن این وسیله ویژگی‌ای است که کمک می‌کند آن‌ها را به‌سادگی روی هم قرار داد و دیگر برای این منظور نیاز به وسیلهٔ خاصی نخواهید داشت. انواع پایه‌دار وسایل را به شکل مرتب روی هم انباشته می‌کند و برای استفاده در کارخانه‌ها و انبار محصولات بهترین گزینه خواهد بود.

در این مدل استفاده از وسایل درون آن به‌راحتی انجام می‌شود، زیرا قسمت رویهٔ آن باز است و دستیابی به ابزار یا وسایل به‌سرعت و بدون دردسر امکان‌پذیر خواهد بود.

      • انواع قابل حمل

پالت پلاستیکی قابل حمل یکی از انواع پر کاربرد این وسیله محسوب می‌شود. در این مدل هم مانند نوع پایه‌دار، این امکان وجود دارد که آن‌ها را بر روی هم قرار دهید. یکی از خصوصیات نوع قابل حمل، ابعاد و اندازهٔ مناسب آن‌هاست. با اندازه‌ای که این وسیله دارد، می‌توان خیلی راحت آن‌ها را جابه‌جا کرد و به مکانی دیگر انتقال داد. این مدل برای مواردی که میزان جابه‌جایی در آن‌ها بالاست، کاربرد بیشتری دارد.

نیاز کارخانجات به انواع پالت های پلاستیکی

کاربرد پالت‌های پلاستیکی در کارخانه‌جات

این وسیله در مکان‌های مختلفی مانند منازل، تعمیرگاه‌ها، داروخانه‌ها و... موردنیاز است. اما از موارد استفادهٔ آن در کارخانه‌جات می‌توان به انبار کردن محصولات، حمل‌ونقل آن‌ها و نگه‌داری محصولات با نظم بیشتر اشاره کرد. علاوه‌بر این، برخی از لوازم پرکاربرد مانند ابزارها و قطعات کوچک را می‌توان در این قفسه‌ها جا داد و از آن‌ها در حین کار استفاده کرد.

پالت پلاستیکی وسیله‌ای است که در کارخانه‌های مختلفی از آن استفاده می‌کنند. این وسیله کمک می‌کند تا محصولات یک کارخانه نظم بیشتری داشته باشند و بتوان آن‌ها را به شکلی مرتب انبار کرد. با قرار گرفتن کالاها به شکلی منظم در کنار هم، به‌هم‌ریختگی و نامرتبی در یک انبار از بین می‌رود و فضای آزاد بیشتری در آن مکان به‌وجود می‌آید. این موضوع می‌تواند راحتی بیشتری برای کارکنان آن قسمت فراهم کند.

کاربرد دیگری که این وسیله در کارخانه‌ها دارد، امکان دسته‌بندی قفسه‌ها و جداسازی کالاهاست. زمانی که محصولات یا کالای یک کارخانه درون چنین وسیله‌ای قرار می‌گیرد، شرایطی فراهم می‌شود که در صورت نیاز آن‌ها را با شماره یا کدی مشخص در یک دسته قرار دهید. این کار موجب می‌شود که برای فروش آن‌ها یا مورد استفاده قرار دادنشان دچار سردرگمی نشوید.

علاوه‌بر این موارد، استفاده از پالت در کارخانه‌هایی که محصولات خود را توزیع یا صادر می‌کنند، یک نیاز ضروری است، به همین خاطر با انتخاب نوع مناسب این وسیله که کاربرد بیشتری برای انتقال کالاها و جابه‌جایی آن‌ها دارد، می‌توان این کارها را به‌سادگی انجام داد.

خرید پالت‌های پلاستیکی

همان‌طور که گفتیم، انواع مختلفی از این وسیله وجود دارد که هرکدام از آن‌ها با ویژگی‌ها و کارایی مختلف درزمینه‌های متفاوتی به‌کار ‌می‌روند. معمولاً هنگام خرید این وسیله، افراد پس از مواجه شدن با انواع مختلف آن، دقیقاً نمی‌دانند که کدام مورد را انتخاب کنند. برای این‌که شما خرید درستی را متناسب با نوع استفاده‌ای که از آن دارید انجام دهید، باید ابتدا بدانید که نیاز شما چیست، یعنی قرار است چه این وسیله چه کاربردی برای شما داشته باشد.شرکت تکین پلاست تولید کننده متنوع ترین پالت ها است و می توانید برای خرید انواع پالت با کارشناسان فروش تماس تکین پلاست حاصل فرمایید و پالتی که برای شما مورد مناسب است تهیه کنید.

فرض کنید که شما در کارخانهٔ خود قرار است محصولاتی را که تولید می‌کنید در بازار عرضه نمایید و آن‌ها را به‌دست مشتریان برسانید، در این مورد قطعاً خرید پالت از نوع کشویی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد؛ استفاده از پالت پلاستیکی که قابلیت جابه‌جایی و حمل‌ونقل را به شما بدهد، یک گزینهٔ مناسب خواهد بود. نکته‌ای که در این جا باید به آن توجه کنید، این است که معمولاً خرید این وسیله برای توزیع محصولات با وزن سبک‌تر پیشنهاد می‌شود.

به‌طورکلی خرید این وسیله با توجه به قیمت مناسب و میزان مقاومت آن‌ها در برابر عوامل مختلف مانند رطوبت، می‌تواند به صرفه‌تر از وسایل دیگر باشد.

جمع‌بندی

اغلب کارخانه‌ها برای ذخیرهٔ کالاها، نگه‌داری آن‌ها در انبار یا فروش و توزیع محصول خود، به وسیله‌ای کاربردی نیاز دارند. پالت پلاستیکی در انواع متنوع با ویژگی‌ها و مزایایی که دارد، می‌تواند این نیاز کارخانه‌ها را برطرف کند. در این مطلب سعی کردیم کاربردهای این وسیله را در کارخانه‌ها برای شما بیان کنیم و انواع آن را معرفی نماییم.


برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس