کد خبر 1462375
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
بلیت برج میلاد ۱۲۰ هزار تومان شد

با رای اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی شهر تهران، بهای بلیت ۱۲۰ هزار تومانی کل طبقات و ۸۰ هزار تومانی سکوی باز برج میلاد برای سال آینده به تصویب رسید.

به گزارش مشرق، امروز سه شنبه ۱۸ بهمن بهای خدمات استفاده از مراکز تفریحی و برج میلاد در دستور کار صد و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران قرار گرفت.

در بستر جدول ارائه شده تعرفه بلیت سال ۱۴۰۲ برج میلاد برای بازدیدکنندگان داخلی کل طبقات ۱۲۰ تومان و سکوی دید باز ۹۰ هزار تومان و برای بازدیدکنندگان خارجی کل طبقات ۲۵ دلار و بازدیدکنندگان خارجی از سکو باز ۱۵ دلار است.

عضو شورای شهر تهران در این باره گفت: پیشنهاد شهرداری تهران برای کل طبقات ۱۴۰ هزار تومان و برای سکوی باز ۱۰۰ هزار تومان بود که تغییر یافت و با توجه به مجوز وزارت کشور ۴۵ درصد به مبالغ افزوده شد.

محمد آخوندی افزود: البته برای اقشار مختلف از جمله پرسنل، فرهنگیان، معلولان، دانشجویان و دانش آموزان تخفیف در نظر گرفته شده است.

علیرضا نادعلی عضو شورای شهر تهران نیز گفت: پیشنهاد من این است که بهای بلیط بازدیدکنندگان خارجی دلار نباشد و بصورت ریالی دریافت شود.

علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران هم گفت: یک خانواده چهار نفره برای بازدید برج میلاد باید ۵۰۰ هزار تومان خرج کند و این به معنای آن است که تمام امکانات خود را برای اقشار خاصی در نظر گرفته ایم.

علی اصغر قائمی افزود: امکانات تفریحی برج میلاد می‌تواند در حد عرف باشد، اما از آنجایی که برج میلاد تنها یک عدد است باید برای هزینه آن تجدید نظر کرد.

حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران هم گفت: وقتی تورم ۴۵ درصد اعلام می‌شود و ۲۵ درصد حقوق افزوده می‌شود باید توجه کنیم ما فقط به قشر خاصی نباید توجه داشته باشیم.

حبیب کاشانی افزود: با این وضع حقوق افزایش ۴۵ درصدی بهای برج میلاد بسیار زیاد است و این منجر به آن می‌شود که بسیاری از خانواده‌ها نتوانند از برج میلاد دیدن کنند.

عضو شورای شهر تهران گفت: صحبت ما با ۴ درصدی‌ها نیست بلکه درباره ۹۶ درصدی‌ها صحبت می‌کنیم چندین تبصره و تخفیف درباره بهای خدمات در نظر گرفته شده است، اما نباید اجازه دهیم دیدن نمادهای ملی برای عده‌ای آرزو بماند.

در ادامه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در جریان بررسی این لایحه، تأکید کرد: مبنای عدالت این است که بخش‌هایی که نیاز دارند یارانه دهیم؛ اگر یارانه غیرهدفمند و به همه داده شود، کار ناعادلانه‌ای است.

محمد امین توکلی زاده افزود: قیمت تمام شده باید در نظر گرفته شود که چه میزان از مخاطب دریافت می‌شود؛ قیمت تمام شده بیش از ۳۰۰ هزار تومان است و باید در محاسبات لحاظ شود تا بتوانیم به نرخ درست برسیم؛ هزینه نگهداشت و استهلاک برج میلاد بالاست و پس از ۱۲ سال به جایی رسیده که هزینه استهلاک زیادی دارد.

محمد امین توکلی زاده گفت: تاکنون ۷۰ درصد مرحله یک برج میلاد افتتاح شده و بسیاری از بخش‌هایی که باید درآمدزایی کنند هنوز وجود خارجی ندارند؛ اگر مرحله یک، دو و سه به طور کامل افتتاح شده بود می‌توانستیم از توان سایر بخش‌ها برای درآمدزایی استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در نوروز امسال رکورد بازدید برج میلاد و اراضی عباس آباد در مقایسه با سال‌های قبل شکسته شد، افزود: ما در این ایام شاهد صف‌های طولانی در برج میلاد بودیم و ظرفیت فنی آن اجازه نمی‌داد که بیش از آن پذیرا باشد بنابراین باید ظرفیت فنی نیز در نرخ گذاری‌ها لحاظ شود.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت‌: هزینه‌های برج میلاد آنقدر بالا است که با این مبالغ مشکلش حل نمی‌شود و همینکه برج میلاد بتواند حقوق کارکنان خود را بدهد کافی است.

مهدی چمران افزود: باید برای افزایش بهای برج میلاد یک قیمت معقول را در نظر گرفت.

در نهایت حذف افزایش ۵۰ درصدی بهای بلیت در روزهای شلوغ با اکثریت آرای اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

پیشنهاد بلیت ۱۰۰ هزار تومانی کل طبقات و ۸۰ هزار تومانی سکوی باز رأی نیاورد و در ادامه بهای بلیت ۱۲۰ هزار تومانی کل طبقات و ۸۰ هزار تومانی سکوی باز هم به تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس