نگرانی پنتاگون و کنگره از برتری چین در موشک‌های قاره پیما

در گزارش نیروهای مسلح آمریکا در کنگره این کشور گفته شده است که چین نسبت به آمریکا در سلاح‌های قاره پیما برتری دارد.

به گزارش مشرق به نقل از وال استریت ژورنال، ارتش آمریکا در ارائه گزارشی به کنگره این کشور گفته است که چین در حال حاضر در تعداد موشک‌های قاره پیما نسبت به آمریکا برتری دارد. این مطلب در گزارش کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا نیز که در ماه ژانویه منتشر شد، وجود دارد.

این اطلاعیه در حالی منتشر شده که ایالات متحده با چالش بازدارندگی از نیروهای هسته ای روسیه و همچنین زرادخانه هسته ای رو به رشد چین مواجه است.

گفته می‌شود قانونگذاران کنگره در روزهای گذشته درگیر بحث در مورد بهترین روش مقابله با پکن بوده است. در روزهای گذشته گزارشی در کنگره منتشر شده که پنتاگون ابزارهای جاسوسی چین بر فراز زرادخانه‌های آمریکا در ایالت مونتانا را شناسایی کرده است.

به گفته مقامات آمریکایی بسیاری از پرتابگرهای زمینی چین هنوز از سیلوهای خالی تشکیل شده است. در گزارش پنتاگون در مقابل نمایندگان کنگره گفته شده است که این کشور هنوز موشک‌های بین قاره مستقر در زمین و کلاهک‌های هسته‌ای بیشتری نسبت به چین در اختیار دارد.

با این وجود بعضی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره مثل مایک راجرز نماینده آلاباما و رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان کنگره خواستار مقابله دولت آمریکا با قدرت چین هستند.

راجرز طی یک سخنرانی در جلسه کنگره گفت: چین به سرعت در حال نزدیک شدن به برابری با ایالات متحده است. ما نمی توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد. زمان آن فرا رسیده است که وضعیت نیروی خود را تنظیم کنیم و توانایی های خود را برای مقابله با این تهدید افزایش دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    3 0
    و این بهانه ای میشود که ماشین جنگی آمریکا بودجه های سنگین تری را به این داستان اختصاص بده و مردم آمریکا مفلوک تر از قبل بشوند و البته کار پادشاه لخت تمام هست به اذن الله
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 0
    این امر یکاییها نگران چه کسی نیستند! بیچا ره ها دلسوز همه عالمند!!!!!!
  • سروش IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    توی تله ای افتادند که روزگاری برای در هم کوبیدن اقتصاد شوروی به کار گرفتند. خودکرده را تدبیر نیست و یا بهتر از آن باید گفت: سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۴ وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ﴿۵۴﴾ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است. به قولی همان فتنه کنی به همان فتنه گرفتار آیی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس