کد خبر 1462638
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
اظهارنظر خصمانه وزیر دفاع آلمان علیه رئیس جمهور روسیه

وزیر دفاع آلمان در اظهارنظری خصمانه علیه ولادیمیر پوتین مدعی شد جهان بدون این رهبر روسیه جای بهتری خواهد بود.

به گزارش مشرق، «بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع آلمان که به شهر کی‌یف سفر کرده در یک موضع خصمانه در مصاحبه با یک نشریه آلمانی مدعی شد، جهان بدون «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه بهتر خواهد شد.

این مقام ارشد مسئول امور نظامی در دولت آلمان در حالی این ادعا را مطرح کرد که در واقع آمریکا و کشورهای غربی همواره در سالهای گذشته منافع امنیتی روسیه و درخواست این کشور برای عدم توسعه‌طلبی ائتلاف نظامی ناتو را نادیده گرفته و بر طبل خصومت با مسکو با اعمال تحریم و حمایت تمام عیار از مخالفان این کشور از جمله در اوکراین کوبیده‌اند.

در حالی که حامیان غربی اوکراین با ادامه و تشدید موج ارسال کمک‌های تسلیحاتی تحریک‌آمیز به این کشور به آتش جنگ هر چه بیشتر دامن می‌زنند، پیستوریوس در این مصاحبه مدعی شد نباید تهدید روسیه به استفاده از تسلیحات هسته‌ای سبب اخلال در اعطای حمایت‌های نظامی به اوکراین شود.

او ادامه داد: «در هر صورت، هیچ کدام از ما نمی‌دانیم پوتین دارد چه کار می‌کند اما این نباید جلوی ما و متحدانمان را از اعطای پشتیبانی معقول به اوکراین بگیرد.»

این مقام‌ آلمانی گفت که به اعتقاد او یک «جنگ فرسایشی بی‌رحمانه» همراه با «تعداد عظیمی از قربانیان» در اوکراین اجرا می‌شود.

این وزیر آلمانی همچنین پیش‌بینی پیروز شدن اوکراین در این جنگ را کرده و گفت: «اوکراین شایستگی تحسین شدن و دریافت حمایت تمام‌عیار و تزلزل ناپذیر ما را دارد.»

پیستوریوس روز سه‌شنبه هفتم فوریه (۱۸ بهمن) در سفری وارد پایتخت اوکراین شد و یک مدل از تانک «لئوپارد ۲» را به «اولکسی رزنیکوف»، همتای اوکراینی خود تحویل داد.

او در این سفر اعلام کرد، اوکراین بالغ بر ۱۰۰ دستگاه تانک «لئوپارد ۱A۵» را از جانب گروهی از کشورهای اروپایی دریافت خواهد کرد. به گفته پیستوریوس قرار است ۱۴ دستگاه تانک لئوپارد ۲ آلمان نیز تا پایان ماه مارس وارد اوکراین شوند و به زودی آموزش‌ها به نیروهای اوکراینی برای کار با این تانک‌ها شروع خواهد شد.

این وزیر دفاع آلمان همچنین در این مصاحبه درباره دیگر کمک‌های نظامی پیشنهادی نظیر ارائه جنگنده و زیردریایی به اوکراین گفت: «این دست درخواستها ابدا هیچ نقشی در مذاکرات ایفا نکردند. من اهمیت سیستم‌های ضدهوایی را مطرح کردم چون با توجه به همه ارزیابی‌های نظامی که از آنها مطلعم، ظاهرا این اولویت شماره یک برای کمک به اوکراین در ماه‌های آینده است.»

پیشتر نشریه «اشپیگل» آلمان در گزارشی به نقل از منابع خود اعلام کرد که دولت آلمان با ارسال ۱۷۸ تانک لئوپارد ۱به اوکراین موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، شورای امنیت فدرال آلمان و وزیران خارجه، کشور، دفاع، اقتصادی، همکاری اقتصادی و دادگستری آلمان با تامین ۱۷۸ تانک لئوپارد ۱ از مرکز ذخایر صنعتی به اوکراین موافقت کرده‌اند.

متحدان غربی اوکراین از ابتدای سال ۲۰۲۳ تلاش کرده‌اند موج ارسال تسلیحات برای کی‌یف را با ارسال تسلیحات سنگین جدید و بی‌سابقه‌ تشدید کنند. آنها در هفته‌های اخیر با مانور روی اینکه روسیه قصد تجمیع و تدارک قوایش برای اجرای دور جدیدی از حملات سنگین در اوکراین را دارد، آلمان را برای موافقت با ارسال تانک‌های پیشرفته لئوپارد به اوکراین تحت فشار گذاشتند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    16 9
    جهان بدون پوتین کیم اون مادورو بشار اسد و رییس چین جای بهتریه جهان بدون کمونیسم روس و نوکرانش جای خیلی بهتری میشه
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      3 2
      همین که نمیدونی کمونیسم شوروی کلا سالها است دیگه وجود نداره و الان دین رسمی روسیه مسیحی ارتودوکس هست ، ارزش اظهار نظرت را مشخص میکنه . ( و البته مشرق نیوز هم نمیدونه وگرنه اصلا منتشر نمیکرد )
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      4 3
      کمونیسم یک مکتب استعماری هست دین نیست که الان با ارتدکس شدن روسیه از بین بره. کمونیسم ازبین نرفته تا زمانی که اثرش یعنی استعمار روسیه هنوز هست.
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      بله به نظر اینها جهان بدون رقیب ناتو جهان خوبیه و میتونن هر بلایی سر کشورها بیارن
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    خیلی جالبه این بیشرفهای نسناس غربی از جمله همین آلمان ملعون با نقشه های شیطانی و کودتای رنگی اول عامل مزدور خودشون رو در اوکراین سرکار میارن بعد با تحریک روسیه توسط همین مزدور زبون برای درخواست عضویت در ناتو و طبعا دادن پایگاه نظامی به آنها باعث شروع جنگ و واکنش روسیه میشن بعد از طرف تمام اعضای گروه شیطانیشون سیل سلاح های متعارف و غیر متعارف رو به اونجا سرازیر میکنن تا هم از مردم اوکراین طلفات حسابی بگیرن و هم نیروهای روسیه رو وارد یک جنگ فرسایشی کرده از توان نظامیه استراتژیکش بکاهند تادر فرصت مناسب از درون و بیرون بهش حمله کنند و باعث تجزیه دوباره روسیه و نابودی نظامش بشن و وقیحانه این وسط ایران را بخاطر فروش تسلیحات به روسیه آنهم اگر صحت داشته باشد محکوم کرده و خط و نشان برایمان میکشند. در حالیکه این حق هر کشوریست که در بازار هزاران میلیاردی فروش سلاح ورود کرده و اقدام به فروش تولیداتش بکند و صد البته این رفتار غرب با ما قطعا بر میگردد به امضای او سند منحوس تحمیلی توسط دولت بنفش و رو و میدان دادن به آنها و بهایی که آنزمان به این غربی های حرام لقمه نطفه شیطان علی الخصوص با کدخدا نامیدن شیطان بزرگ توسط رییس دولت وقت داده شد که بعد از وارد آوردن خسارات شدید به کشور و عقب بردن هرگونه پیشرفت در مملکت و تعطیلیه بسیاری از مراکز علمی مان به جایش دانشمندان و سرداران مظلوم و پاکمان را ترور کردند و هیچ پاسخ درخوری هم متاسفانه نگرفتند.
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 1
    آلمان نباید ایمن باشه. کارگاه ناامن سازی دیگران شده. باز هم ایران و روسیه در این مورد مشترکند
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    جهان بدون ناتو و اتحادیه اروپا بهتر خواهد بود.
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    آلمانی‌ها بهتر است از موضع‌گیری های سیاسی و اقدامات نظامی اجتناب کنند و فقط کاری را که تخصص دارند انجام دهند. تولید اعتبار مجدد برای آلمان چندین نسل طول کشیده و حاکمان فعلی در عرض چند ماه همه آن را به فنا می‌دهند.‌‌
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    اگر واقعا دوستدار اوکراین بودید، سامانه دفاعی به آنها می‌فروختید نه اینکه تانکهای از رده خارج که بهترین طعمه و هدف آسانی برای پهپادها و موشک‌های هدف‌یاب لیزری است...
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    جهان بدون آمریکا و نوکرانش قطعا جای بهتری بود
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 0
    جهان بدون ایران و ایرانی قطعا جهنمه
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    انبار ۱۷۰ تانک لئوپارد ۱ در آلمان ( که پارلمان المان ارسال آن ها را به اوکراین تصویب کرده ) الآن رسما جزو تجهیزات جنگی اوکراین است . من جای پوتین بودم این انبار را در خاک آلمان منهدم میکردم .
  • کرامت سلیمی GB ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 5
    وزیر دفاع المان با زبان غیر مستقیم می گوید که سلاح هسته ای فقط تبلیغات است. و ترسی از این تهدیدات هسته ای ندارد. چون هیچگاه چیزی به عنوان حمله هسته ای رخ نخواهد داد. و همچنین با زبانی دیگر می گوید که غربیها کنترل کننده و هدایتگر جنگ هستند. این وزیر می گوید که تانک ها را در اواسط فروردین به اوکراین تحویل می دهد. یعنی زمان بندی جنگ در اختیار انهاست.  و به گونه ای صحبت می کند که انگار دارد یک بازی استراتژیک کامپیوتری را اجرا می کند. در واقع سلاح هسته ای فقط برای ترساندن ملتها ( برده ها)  مطرح می شود تا انها را بترسانند و کنترل کنند. یادم هست که بعد از حمله 11 سپتامبر صدا  و سیما  مستندی ساخت و در ان کلی دلیل ارائه داد که این حملات ساختگی و کنترل شده بوده است و تنها رسانه ای در جهان بود که این اقدام را انجام داد. شما می توانید مستندی بسازید و کلی دلیل و سند ارائه دهید که سلاح هسته ای یک خالی بندیست و فقط در داستانهای تخیلی وجود دارد. افشای این دروغ بحران را به سمت کشورهای گلوبالیستی غربی خواهد برد و اگه خدا بخواد درگیر جنگ اوکراین نخواهیم شد. روسیه به دنبال درگیر کردن ایران در این جنگ است و اگر درگیر شویم تمام صنایع نابود می شود و ایران سرنوشتی مشابه اوکراین پیدا می کند.و متاسفانه هیچ جایی هم وجود ندارد که به انجا پناه ببریم. حتی سردار عزیز و شجاع کشورمان جناب اقای علایی هم فرمودند که روسیه می خواهد پای ایران را به جنگ اوکراین بکشد. قبل از اینکه دیر شود و یا به معنای واقعی دیرتر شود برای افشای دروغ بودن سلاح هسته ای اقدام کنید. سلاح هسته ای در واقع همان آقا گرگه دوران کودکی ماست. شما می توانید با مصاحبه با سیاستمداران و نظامیان شجاع کشورمان و به چالش کشیدن موضوع سلاح هسته ای زمینه افشای این دروغ بزرگ را فراهم کنید. افرادی همچون سرلشکر محسن رضایی ، سرلشکر باقری ، سردار علایی، سردار تنگسیری، سردار فدوی، اقای علی مطهری ، دکتر حسن عباسی و.... اگر مجاب شوند این توان را د ارند که با افشای این دروغ دنیا را وارد فضای جدیدی کنند و بتوان به سمت عدالت و دنیای بدون جنگ رفت. متاسفانه خیلی از رسانه ها بی میل یا ناتوان در روبرو شدن با حقیقتند و اسیر افکار و باورهای متعصبانه و موروثی و خاک گرفته خود هستند و گاه چنان در وجود خود زندانی می شوند که فرصت و مجال هیچ فکر و اندیشه ای ندارند.
  • محمد گرامی نژاد IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    عزیز بهتره بیشتر مراقب المان باشی هر جنس داخل مغازه در آلمان شش برابر خواهد شد هجوم آلمانی‌ها به چین برای خرید لوازم روزمره هیچ وقت حساب کتاب دخل کارخونه دارا با هم نمی‌خونه و مجبور به تعطیلی خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس