کد خبر 1462639
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
بایدن: اگر چین حاکمیت آمریکا را تهدید کند، اقدام می‌کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود در کنگره هشدار داد در صورتیکه چین حاکمیت آمریکا را تهدید کند، ایالات متحده اقدام خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا امروز (چهارشنبه) در سخنرانی سالانه خود موسوم به سخنرانی وضعیت کشور» در کنگره آمریکا که بیشتر بر مسائل داخلی آمریکا متمرکز بود و یک ساعت و ۱۳ دقیقه ادامه داشت، در ابتدا بر مسئله اقتصاد آمریکا اشاره کرد و گفت:‌«در حالی که امشب اینجا ایستاده‌ام، ما رکورد ۱۲ میلیون شغل جدید ایجاد کرده‌ایم که بیش از تعداد مشاغل ایجاد شده در طول دو سال از ریاست‌جمهوری هر رئیس‌جمهور در چهار سال گذشته است.»

وی همچنین به بحث «کووید-۱۹» نیز اشاره کرد و گفت: «دو سال پیش کووید همه چیز را تعطیل کرده بود، اما امروز کووید دیگر زندگی ما را کنترل نمی کند.اتاق (سالن کنگره) مطمئناً پر است و من نمی‌بینم کسی ماسک زده باشد».

بایدن در بخش بعدی سخنان خود به بحث تورم در آمریکا اشاره کرد و گفت: «تورم به دلیل بیماری همه گیر کرونا که زنجیره تأمین را مختل کرد و جنگ پوتین که تأمین انرژی و مواد غذایی را مختل کرد، یک مشکل جهانی بوده است».

کنگره سقف بدهی ملی را بدون پیش شرط افزایش دهد

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین از کنگره درخواست کرد که بدون پیش‌شرط سقف بدهی ملی آمریکا را افزایش دهند.

وی در این رابطه گفت: «کنگره چگونه به این همه بدهی واکنش نشان داده است؟ سقف بدهی را سه بار بدون هیچ پیش شرط یا بحرانی افزایش داده است. صورتحساب‌های آمریکا را برای جلوگیری از فاجعه اقتصادی برای کشور ما پرداخت کرده است. امشب از کنگره می‌خواهم که همین روند را دنبال کند».

بایدن: چین حاکمیت ما را تهدید کند، اقدام می‌کنیم

چین حاکمیت آمریکا را تهدید کند، اقدام می‌کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از سخنان خود مدعی شد که قدرت ایالات متحده در دوران ریاست‌جمهوری وی تقویت شده است.

وی در این خصوص گفت: «قبل از این‌که من رئیس جمهور شوم، صحبت‌هایی در این مورد بود که چین در حال افزایش قدرت خود در جهان است و آمریکا در حال شکست خوردن بود اما هم‌اکنون چنین نیست».

بایدن سپس در ادامه افزود: «امروز ما در قدرتمندترین جایگاه در دهه‌های اخیر برای رقابت با چین یا هر کس دیگری در جهان هستیم».

وی همچنین به بحث بالون چینی که به دستور او سرنگون شد اشاره کرد و علی‌رغم آن‌که برای همکاری با چین ابراز آمادگی کرد، گفت: «اما اشتباه نکنید. همانطور که هفته گذشته به صراحت اعلام کردیم، اگر چین حاکمیت ما را تهدید کند، ما برای محافظت از کشورمان اقدام خواهیم کرد و ما نیز چنین کردیم».

بایدن در بخشی از سخنان خود همچنین به مسئله آزاد بودن سلاح در آمریکا اشاره کرد و گفت که زمان آن رسیده است که یک بار و برای همیشه، گردش تسلیحات تهاجمی در آمریکا متوقف شود.

آمریکا یک ائتلاف جهانی برای مقابله با روسیه ایجاد کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه از اتحاد ناتو در مقابل روسیه در جنگ اوکراین نیز سخن به میان آورد و گفت که واشنگتن کشورهای ناتو را متحد کرده و ائتلافی برای مقابله با عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ایجاد کرده است.

بایدن تصریح کرد: «ما با هم کاری را انجام دادیم که آمریکا همیشه در بهترین حالت ممکن انجام می‌دهد. ما رهبری کردیم. ما ناتو را متحد کردیم. ما یک ائتلاف جهانی ساختیم. ما در برابر تجاوزات پوتین ایستادیم. ما در کنار مردم اوکراین ایستادیم. امشب بار دیگر سفیر اوکراین در ایالات متحده به ما ملحق شد او نه تنها نماینده ملت خود، بلکه نماینده شجاعت مردمش است».

بایدن: چین حاکمیت ما را تهدید کند، اقدام می‌کنیم

آمریکا تا زمانی که لازم باشد در کنار اوکراین است

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه جنگ اوکراین را آزمونی برای آمریکا و جهان توصیف کرد و گفت که جنگ اوکراین به «آزمون اعصار» تبدیل شده است.

بایدن با تأکید بر حمایت از اوکراین ادامه داد: «آمریکا در حمایت از اوکراین متحد است. ما تا زمانی که لازم باشد با شما خواهیم بود».

رئیس‌جمهور ایالات متحده بدون اشاره‌ای به بحث ایران گفت که وضعیت کشور آمریکا خوب است.

وی در این خصوص گفت: بنابراین من به این‌جا آمده‌ام تا به وظیفه خود برای گزارش‌دهی درباره وضعیت کشور عمل کنم و این گزارش من است: «از آن‌جایی که روح این ملت قوی است و از آن‌جایی که استقامت این ملت قوی است و از آ«‌جایی که مردم این کشو قوی هستند، وضعیت کشور نیز قوی است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    خوابت نبره!
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 0
    آمریکا آمریکا مرگ به نیرگ تو، خون تمام جهان بر گردن توست‌،
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 0
    مرد اقدام نیستی الکی کمپوز در نکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس