.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارسال اسامی خبرنگاران متقاضی وام خرید کالا به وزارت صمت خبر داد .

به گزارش مشرق، ایمان شمسایی روز گذشته در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه هشتمین جشنواره ابوذر استان قم در خصوص زمان اعلام نتایج رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری، اظهار کرد: نتایج رتبه‌بندی احتمالاً تا نیمه اسفندماه یا نهایتاً تا پایان سال اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: شرط دریافت یارانه و آگهی دولتی برای سایت‌های خبری شرکت در پنجمین رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از اختصاص آگهی دولتی به سایت‌های خبری از دی‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار سایت‌های خبری نیز بر اساس بخشنامه معاون رئیس‌جمهور مشمول دریافت آگهی شدند.

شمسایی تأکید کرد: اختصاص یارانه‌های جدید به سایت‌های خبری بر مبنای نتایج پنجمین رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری خواهد بود.

وی در خصوص آخرین وضعیت وام خرید کالا برای خبرنگاران نیز عنوان کرد: حدود ۳ هزار خبرنگار از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کردند که اسامی آنان به وزارت صمت ارسال شده است و مراحل بعدی دریافت وام از طریق وزارت صمت اعلام خواهد شد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اینکه با توجه به افزایش نرخ بهره بانکی آیا تسهیلات خبرنگاران طبق وعده قبلی بر مبنای بهره ۱۸ درصدی پرداخت می‌شود؟ گفت: این موضوع به مشکل خورده و نیازمند تعامل و مذاکره است چراکه نرخ بهره بانک‌ها به بیش از ۲۳ درصد رسیده اما در حال تلاش هستیم وام خبرنگاران با همان نرخ ۱۸ درصد پرداخت شود و طبق وعده قبلی عملیاتی شود.

شمسایی همچنین در خصوص تداوم اختصاص یارانه به رسانه‌هایی که تاکنون موفق به دریافت کد کارگاهی نشده‌اند، گفت: یارانه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌هایی که کد کارگاهی ندارند قطع شده و از یارانه پایگاه‌های خبری فاقد کد کارگاهی نیز در هر نوبت کاسته شده و در حال ارفاق به آنها هستیم تا بتوانند کد کارگاهی را سریع‌تر دریافت کنند.

وی به کاهش یارانه رسانه‌ها از ۱۷۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۵۰ میلیارد تومان در سال جاری اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها نباید به یارانه متکی باشند و عده‌ای تصور کنند رسانه‌ها حقوق‌بگیر دولت هستند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم تولید محتوا و رشد کیفی رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها باید به فکر توسعه اقتصاد رسانه باشند و این روند درستی نیست که دائما یارانه زیاد شود و متناسب با آن آمار درخواست مجوز رسانه نیز بالا برود.

شمسایی با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار رسانه در کشور، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ درخواست در نوبت هیئت نظارت داریم و ما اگر ۵۰۰ میلیارد تومان هم یارانه بدهیم، باز هم کفایت نخواهد کرد.

وی افزود: در عین حال پیشنهاد ما برای اختصاص یارانه به رسانه‌ها در بودجه سال آینده افزایش چشمگیری داشته ولی باید یارانه به رسانه‌هایی اختصاص پیدا کند که باکیفیت هستند و آن را به عنوان کمک کوچک بدانند نه اینکه رسانه منتظر یارانه سه ماهه باشد، قرار نیست رسانه کارمند دولت باشد.

شمسایی تأکید کرد: اگرچه یارانه کمتر شده اما میزان حمایت‌ها بیشتر شده است، سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان آگهی دولتی به رسانه‌ها اختصاص یافت در حالی که این رقم تا پایان سال به ۳۰۰ میلیارد خواهد رسید.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اینکه آیا مذاکره‌ای برای بهره‌مندی پایگاه‌های ‌خبری از قانون معافیت حق بیمه سهم کارفرما شده است، گفت: در این مورد جلساتی برگزار شده اما در قانون به صراحت عنوان «نشر» آمده و برای انطباق این موضوع به سایت‌های خبری نیازمند مصوبات دیگری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس