کد خبر 1462930
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
شهادت ۹۰ نفر از نیرو‌های پلیس و بسیج در اغتشاشات

دادستان کل کشور از بررسی پرونده‌های عفو در کوتاه‌ترین زمان خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در همایش تجلیل از سفیران مهر که صبح امروز در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا و به ویژه شهدای امربه معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: همه ما در هر سنگری که هستیم وظیفه داریم دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را محترم بشماریم.

وی در رابطه با اغتشاشات اخیر در کشور گفت: حوادث اخیر برگ دیگری از توطئه‌های دشمن بود که برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیق انجام داده بودند و خیلی حساب شده در ده‌ها مرکز اندیشه نسبت به تقابل با جمهوری اسلامی برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده بودند.

دادستان کل کشور ادامه داد: انواع ابزارها ازجمله رسانه‌ها، فضای مجازی و عوامل پشت پرده خود را بکار گرفتند و اطمینان داشتند که در ظرف چند روز نظام ساقط خواهد شد.

منتظری با اشاره به دستگیری اغتشاشگران تصریح کرد: برخی از دستگیرشدگان میلیون‌ها دلار همراه داشتند و قصد داشتند برخی افراد را به واسطه پول به میدان آشوب و اغتشاش بکشند لذا برنامه ریزی دقیق بود، اما به فرموده رهبر معظم انقلاب، محاسبات غلط بود.

وی با بیان اینکه اشتباه دشمن، عدم شناخت از مردم بود، افزود: عده‌ای از افراد، هدف دشمن را نمی‌دانستند و در روزهای ابتدایی تجمعات با تعداد کمی تشکیل شد، اما در ادامه مردم متوجه هدف دشمن شدند و هرچه تلاش می‌کردند بازار و کارگاه‌ها و ... تعطیل شود مردم همراهی نکردند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه مردم در ۴۴ سال از انقلاب حمایت کرده‌اند، بیان کرد: مردم با همه تنگناهای اقتصادی و مشکلاتی که دارند کنار کشیدند و با اغتشاشگران همراهی نکردند و دشمن بخاطر حضور و بصیرت مردم مفتضح شد.

منتظری با بیان اینکه دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی در این موضوعات خوب کار کردند، گفت: در این آشوب‌ها بیش از ۹۰ نفر از نیروی انتظامی، بسیج و مدافعان امربه‌معروف شهید شدند که تعدادی از افراد موثر در قتل این شهدا به مجازات رسیدند و عده‌ای هم در نوبت هستند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی کوتاه نخواهد آمد، اظهار کرد: برخی از دستگیرشدگان تقصیرهای کوتاهی داشتند و جرم آن‌ها سنگین نیست و استحقاق عفو را داشتند که رئیس قوه قضاییه از رهبر معظم انقلاب درخواست عفو این افراد را داشت و شامل عفو رهبری شدند.

دادستان کل کشور ادامه داد: کسانی که استحقاق عفو را دارند پرونده آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی و این کار هم در حال انجام است لذا پس از پایان بررسی‌ها تعداد نهایی محکومین و متهمانی که شامل عفو شدند اعلام خواهد شد.

منتظری سپس تاکید کرد: اقتدار دستگاه قضایی برخورد با کسانی است که امنیت جامعه را تهدید می‌کنند لذا در برخورد با کسانی که جان و مال و نوامیس مردم را به خطر انداخته‌اند کوتاه نخواهیم آمد.

وی اضافه کرد: کسانی که وجودشان در جامعه مضر است شامل بخشش نخواهند شد، اما کسانی که اشتباه کرده بودند، شامل عفو و کرامت رهبری شده و با رافت اسلامی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه اگر مدیری دچار فساد شود دستگاه قضا برخورد می‌کند، افزود: نظام جمهوری اسلامی هیچ وقت مدیر مفسد را نگه نداشته است و تنها بحث فساد مالی نیست و گاهی در موضوعات فرهنگی و ... نیز شاهد فساد هستیم که صدور برخی بیانیه‌های اخیر در همین رابطه است.

منتظری با بیان اینکه با این بیانیه‌ها می‌خواهند مسیر انقلاب را تغییر دهند، گفت: اگر نقد سازنده باشد، همه می‌پذیرند، اما برخی افرادی که در گذشته در میدان مدیریت بودند و اکنون همگام با دشمن بیانیه صادر می‌کنند باید در پیشگاه خداوند پاسخ دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • یک انقلابی IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    3 4
    اما برخی افرادی که در گذشته در میدان مدیریت بودند و اکنون همگام با دشمن بیانیه صادر می‌کنند باید در پیشگاه خداوند پاسخ دهند- - - این جمله اخر منتظری همان خواست دشمن است منتظری بجای دعا نمودن بهتر است همانند خلخالی این افراد را تیرباران نماید و دعای کمیل را برای جوانان و کسانی که قلم بدست نیستند بسپارد با دعای بدون عمل کشور از هم می پاشد هم اکنون ازاد شده ها دارند مجددا شعار می دهند
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    12 7
    اعتشاش نبود اعتراض بود
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      3 8
      حرف الکی نزن
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      5 7
      اتفاقا داعش هم میگفت ما معترض به دولت قانونی سوریه هستیم
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    7 9
    ۹۰ شهید و فقط اعدام ۳ یا ۴ تن از این وحوش حامی جنبش زن هرزگی واقعا که
    • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      سلام عزیزم ..منتقم شهدا در حال ثبت وقایع و به همین زودی خواهد امد ان شاء الله..کلمح البصر او هو اقرب
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    باید ریشه یابی بشه چرا به اینجا رسید.۹۰ نفر کم نیست.هر کدوم یک خانواده..و چه از اون طرف یک جوان رسیده به دوران ازدواج ولی واقعا زندگی سرسام آور.بخدا همتون مقصرید .انسان انسان انسانیت
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    سلام و رحمت خدا بر شهیدان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس