تأکید شمخانی بر تقویت همگرایی ایران و روسیه در برخورد با تهدیدات مشترک

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با همتای روس خود با اشاره به روند رو به رشد همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف، بر تقویت همگرایی و هم افزایی دو کشور به ویژه در برخورد با تهدیدات مشترک تأکید کرد.

به گزارش مشرق، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از سفر خود به مسکو با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه دیدار و گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار با قدردانی از میزبانی شایسته روسیه برای برگزاری پنجمین نشست گفتگوهای امنیت منطقه‌ای اظهار داشت: سازوکار ایجاد شده پس از گذشت حدود ۵ سال به بلوغ و تأثیرگذاری قابل قبولی در ایجاد همفکری بین کشورهای منطقه رسیده است

وی با اشاره به روند رو به رشد همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف، بر تقویت همگرایی و هم افزایی ایران - روسیه به ویژه در برخورد با تهدیدات مشترک تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، تسریع در اجرای توافقات بین دو کشور به ویژه در حوزه اقتصادی را حائز اهمیت ذکر کرد و اجرای سریع و دقیق توافقات شانزدهمین نشست کمیسیون همکاری‌های ایران و روسیه را موجب جهش در روابط اقتصادی دو کشور خواند.

شمخانی، مهار مولفه‌های ناامنی در منطقه که با هدایت و مداخلات آشکار و پنهان کشورهای فرامنطقه‌ای رو به افزایش است را ضروری خواند و گفت: باید با تشریک مساعی همه کشورهای منطقه راهکارهای مناسبی را برای مقابله با عوامل بی ثباتی اتخاذ و عملیاتی شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنین ضرورت افزایش هماهنگی بین دو کشور در سازمان‌ها و مجامع جهانی و تقویت همکاری‌های چندجانبه در پیمان‌ها و معاهدات بین‌المللی همچون شانگهای و بریکس را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه این نشست مشترک، نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز با ابراز خرسندی از سفر شمخانی به مسکو گفت: پیشرفت مناسب توافقات بین روسای جمهور دو کشور، حاصل تلاش و هماهنگی نهادهای امنیت ملی ایران و روسیه و پیگیری‌های منظم انجام شده در این خصوص است.

پاتروشف گفت: تسریع در فعال سازی پروژه‌های مشترک مهم بویژه در حوزه ترانزیت و نفت و گاز می‌تواند نقش موتور محرکه در سایر حوزه‌های همکاری را ایفا کند.

دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه ابراز امیدواری کرد سفر دریابان شمخانی به مسکو علاوه بر افزایش سطح تعاملات و همکاری دو کشور به تقویت همگرایی کشورهای منطقه برای ثبات بخشی به اوضاع افغانستان و سایر کانون‌های بحرانی در منطقه کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    19 2
    اول انقلاب = نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی . دهه اول انقلاب = مرگ بر امریکا مرگ بر شوروی مرگ بر چین . دهه دوم انقلاب = گورباچف به اسلام روی بیاور.دهه سوم انقلاب = نظام دوقطبی باید باشد. دهه چهارم انقلاب = حمایت کامل از روسیه در برابر اوکراین . دهه پنجم انقلاب= واگذاری دریای خزر به روسیه .دهه ششم انقلاب= واگذاری کامل ایران به روسیه
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      خدا شفاف بده از توی فضای مجازی بیا توی حقیقت و واقعیت زندگی کن ارتباط با روسیه و چین در این شرایط که بلوک غرب تحریم‌های کرده عاقلانه ترین کار و بر طبق منافع ملی ایرانه
    • Seyyed IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      منظور از نه شرقی ( یعنی نه به تفکر کومونیستی و خدا ناباوری ) که روسیه بعد از سقوط شوروی تفکرات کومونیستی اش رو گذاشت کنار یا خودتو زدی به اون راه یا سواد لازم و نداری بعدش توی اون فهرستی که ذکر کردی ۸ سال باج دادن به آمریکا (برجام) رو توسط روحانی فراموش کردی ۸ سااااااال باج دادن به آمریکا ایرادی نداره ولی راوبط 2 جانبه تجاری و تبادل نظامی بین ایران و روسیه عیب داره عجبببب😂😂😂
  • US ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    20 0
    جناب شمخانی مقداری هم به خرید و وارد کردن سوخو ۳۵ و ۵۷ ها تاکید می کردی!!
  • ایرانیان IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    باز ارباب پوتین‌تون یه عده رو فرستاد یه چیزی ببره و شماها هم برای حفظ نظامتان ، بله قربان حق با شماست هرچی خواستی بگو بفرستیم برات ارباب خوب‌مان ...‌
  • محمدی IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    نه تو رو خدا آقای شمخانی تا همینجاشم روسیه تمام منافعمون رو در جهان به خطر انداخته دیگه بیشتر از این یعنی واگذاری کامل ایران به روسیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس