کد خبر 1462953
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
محورهای ضدروسی نشست ۲ روزه سران اتحادیه اروپا

رسانه ها به تشریح محورهای نشست ضدروسی سران اتحادیه اروپا که در دو روز آینده برگزار می شود، پرداختند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه اعلام کرد: سران اتحادیه اروپا ممکن است در جریان نشست ۹ و ۱۰ فوریه (پنجشنبه و جمعه هفته جاری) در مورد تامین جت های جنگنده برای اوکراین بحث و تبادل نظر کنند.

از سوی دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک هم دراین خصوص ادامه داد: کشورهای اتحادیه اروپا در اجلاس سران روز پنجشنبه برای بحث در مورد تشدید تحریم ها علیه روسیه و استفاده احتمالی از دارایی های مسدود شده این کشور، گفتگو خواهد کرد.

در همین رابطه، یک نماینده اتحادیه اروپا در این باره گفت: اتحادیه اروپا در حال بررسی استفاده از دارایی های روسیه برای بازسازی اوکراین و یا سرمایه گذاری احتمالی آنها است؛ اما مصادره ای مورد نظر نیست.

این در حالیست که «خی ورهوفستات» نخست وزیر سابق بلژیک و نماینده پارلمان اروپا چندی پیش گفت آشکارا دریافته است که تحریم های غرب علیه روسیه به طور کامل شکست خورده است.

ورهوفستات در توییتی نوشت: ۹ بسته تحریمی علیه روسیه اثر آن کمتر از صفر است.

نخست‌وزیر سابق بلژیک با استناد به گزارشی در پایگاه خبری پولیتیکو که نموداری از شاخص‌های تجاری روسیه و اتحادیه اروپا را از فوریه تا آگوست ۲۰۲۲ نشان می دهد و نتایج آن حکایت از رشد تجاری روسیه با کشورهای اروپایی است، گفت: ما به روسیه برای جنگ پاداش می‌دهیم.

پیشتر «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به دور جدید تحریم‌های اروپا گفته بود که تازه‌ترین دور تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بابت جنگ اوکراین، تنها مسائل و مشکلات درونی این اتحادیه را وخیم‌تر می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    فقط زودتر پوتین را نابود کنید ،این حیوان برای دنیا خطرناک هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس