تاریخچه تقابل‌های بایرن و پاریس در اروپا/ جنگ تمام عیار غول بوندسلیگا و لوشامپیونه

امشب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تقابل جذاب پاری‌سن‌ژرمن و بایرن مونیخ آغاز خواهد شد.

سرویس ورزش مشرق _ کمتر از ۱۰ ساعت تا یکی از حساس‌ترین دیدارهای چند فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا مانده است. دیداری که چند سالی است که به گل سر سبد بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شده است. امشب سه‌شنبه ۲۵ بهمن پاریسن ژرمن از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه میزبان بایرن مونیخ خواهد بود. دیداری که به نوعی دربی اروپا محسوب می‌شود و چند فصلی است که رقابت این دو تیم، لیگ قهرمانان اروپا را جذاب کرده است.

جنگ تمام عیار غول بوندسلیگا و لوشامپیونه

پاریسن ژرمن که سال‌ها است خود را در میان مدعیان اصلی اروپا می‌بیند امسال هم شرایط خوبی در لیگ یک فرانسه دارد. پاریسی‌ها در این فصل در ۲۳ بازی ۵۴ امتیاز به دست آورده‌اند و با ۵ امتیاز برتری نسبت به مارسی در رده اول لوشامپیونه قرار دارند. البته آنها دو بازی قبلی خود را برابر مارسی و موناکو شکست خوردند و از این بابت نگرانی‌هایی برای کریستوف گالتیه، سرمربی این تیم وجود دارد. همچنین برخی از رسانه‌ها مدعی شدند که کیلیان امباپه به این بازی نخواهد رسید و آنها باید بازی را بدون ستاره فرانسوی خود آغاز کنند.

تاریخچه تقابل‌های بایرن مونیخ و پاریسن ژرمن در اروپا/ جنگ تمام عیار ۲ غول

از طرفی بایرن مونیخ پس از چند تساوی فاجعه بار بازم هم به روند خوب خود بازگشته است. باواریایی‌ها پس از جام جهانی چهار تساوی دست پیدا کردند تا نفس‌های یونیون برلین را پشت سر خود حس کنند. بایرن پس از چهار تساوی ناامید کننده بازگشت باشکوهی داشت و در سه بازی گذشته خود ۱۱ گل به ثمر رساند. حالا با فرم مناسب به پاریس می‌رود تا نتایج درخشان خود را تکرار کند.

تاریخچه تقابل‌های بایرن مونیخ و پاریسن ژرمن در اروپا/ جنگ تمام عیار ۲ غول

تاریخچه تقابل‌های بایرن و پاریس در لیگ قهرمانان اروپا

قدمت دیدارهای پاریسن ژرمن و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان از ۶ سال بیشتر تجاوز نمی‌کند ولی در همین مدت کم این دو تیم ۵ بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم بایرن ۳ برد و سهم پاریس ۲ پیروزی بوده است. نخستین بار این دو تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۷ به مصاف هم رفتند. در بازی نخست پاریسن ژرمن موفق شد با ۳ گل از سد بایرن عبور کند ولی در بازی برگشت بایرن سه گل خورده را جبران کرد و با نتیجه ۳ بر ۱ برنده بازی شد. در نهایت پاریس ژرمن به عنوان صدرنشین و بایرن مونیخ به عنوان تیم دوم از مرحله گروهی صعود کردند.

سومین و مهم‌ترین دیدار قرمزها با پاریسی‌ها در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ رقم خورد. بایرن آماده فیلیک در آن دیدار با تک گل کومان موفق به شکست پاریسن ژرمن شد و لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد.

یک سال پس از این بازی در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ باز هم این دو تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی رو در روی هم قرار گرفتند. در دیدار رفت این دو تیم که در مونیخ انجام شد، پاریسن ژرمن موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ بایرن را شکست دهد. در بازی برگشت اما بایرنی‌ها توانستند با یک گل برنده بازی باشد ولی به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف پاریسی‌ها موفق شدند به مرحاه نیمه نهایی راه یابند.

تاریخچه تقابل‌های بایرن مونیخ و پاریسن ژرمن در اروپا/ جنگ تمام عیار ۲ غول

گالتیه به دنبال مرحمی برای زخم پاریس

با وجود اینکه پاریسن ژرمن در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ موفق به حذف بایرن مونیخ شد ولی همچنان از فینال ۲۰۲۰ زخم دارد. تنها مرحم پاریسی‌ها قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است، حال اگر این قهرمانی با حذف بایرن مونیخ به دست بیاید شیرینی آن دو چندان می‌شود. گالتیه که به خاطر نتایج ضعیفش روی لبه تیغ راه می‌رود می خواهد با عملی کردن این ایده هم قهرمانی را به دست آورد و هم خود را از خطر اخراج دور کند.

تاریخچه تقابل‌های بایرن مونیخ و پاریسن ژرمن در اروپا/ جنگ تمام عیار ۲ غول

اما در سمت دیگر هم ناگلزمن در این فصل طرفداران بایرن را راضی نگه نداشته است. طبیعتا او پس از فلیک کار سختی در بایرن داشته است و نتوانسته انتظارات هواداران را برآورده کند. او لیگ قهرمانان را یک فرصت می‌داند تا نشان دهد هم تراز با فلیک است و می‌تواند به قهرمان باوارایی‌ها تبدیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس