کد خبر 1464794
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

برای خرید دیگ بخار باید با ساختار و روش کار آن آشنا باشیم. لذا در ادامه در کنار معرفی دیگ آبگرم و دیگ روغن داغ که از دستگاه های مشابه گرمایشی هستند به معرفی دیگ بخار یا بویلر بخار می پردازیم.

دیگ بخار چیست؟

دیگ بخار یا همان بویلر صنعتی محفظه ایست استوانه ای شکل به صورت عمودی یا افقی که با یک راه‌اندازی ساده، آب و گرما را برای تولید بخار تحت فشار ترکیب کرده و به راحتی برای گرم کردن داخل ساختمان، موتورهای تأمین انرژی و مصارف دیگر به کار می‌رود. دیگ‌ بخار انواع مختلفی دارد و هر کدام به منظور خاصی استفاده می‌شود. در سیستم‌های گرمایشی مرکزی از دیگ‌ بخار برای گرم کردن آب یا هوا و یا گرم کردن خانه یا ساختمان استفاده می‌کنند.

راهنمای خرید دیگ بخار

تولید بویلر بخار به چند روش انجام میشود؟

بطور کل تولید بویلر بخار یا همان دیگ بخار بر دو نوع لوله آبی (واتر تیوب) و لوله آتشی (فایر تیوب) انجام میشود.

در دیگ‌های بخار فایر تیوب، تعدادی لوله وجود دارد که از طریق آنها گاز داغ عبور می‌کند. از طرفی آب این لوله‌ها را احاطه کرده است. در تعریفی دیگر ، دیگ بخار فایر تیوب، دارای یک محفظه در بسته‌ است که در آن لوله‌های داغ وجود دارد.. این لوله‌های آتشین یا لوله‌های گاز داغ، آب را گرم و به بخار تبدیل می‌کند و بخار در محفظه مشابه باقی می‌ماند.

در دیگ‌های بخار واتر تیوب ، گاز داغ، اطراف لوله ها را احاطه کرده است و آب در داخل لوله‌ها گرم می شود . به دلیل استفاده از تعداد بیشتر لوله‌های آبی، سطح گرمای وسیعی دارد. دیگر اینکه با توجه به جریان حرارتی، حرکت آب سریعتر از دیگ های فایر تیوب بوده، پس میزان انتقال حرارت بیشتر است و در نتیجه دارای بازده بالاتری می باشد. در دیگهای واتر تیوب می توان به تدریج، فشار بسیار بالا تا kg/cm 2140 را به دست آورد.

استفاده از دیگ های تولید بخار در دستگاه های کارواش بخار باعث سهولت و کیفیت شستشو شده است.

برای خرید دیگ بخار ، خرید دیگ آبگرم و خرید کارواش بخار باید به کیفیت اجناس استفاده شده و استاندارد محصول توجه ویژه کرد.

دیگ آبگرم یا بویلر آبگرم چیست؟

دیگ آبگرم دستگاهی است که انرژی حرارتی آزاد شده حاصل از احتراق سوخت توسط مشعل را به آب داخل خود منتقل می کند. این آب گرم شده توسط پمپ به گردش در آمده و بخشی از انرژی خود را از دست می دهد. در نتیجه آب با دمای پایین به داخل دیگ باز می گردد و مجددا گرم می شود.

راهنمای خرید دیگ بخار

دیگ روغن داغ چیست؟

دیگ روغن داغ یا بویلر روغن داغ (Hot Oil Boiler) یا هیتر روغن داغ (Thermal Oil Heater) دستگاهی است که جهت انتقال حرارت بین سیال گرما گیرنده (روغن مخصوص حرارتی) و سیال گرما دهنده (گازهای داغ حاصل از احتراق مشعل) به کار می رود. در این دیگ ها با ایجاد سطح انتقال حرارت لازم ، گرمای گازهای حاصل از احتراق مشعل به روغن حرارتی در حال گردش منتقل گشته و موجب افزایش دمای آن می شود.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس