جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس/ میرتاج‌الدینی: فرزین گفت قیمت ارز غیر واقعی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رئیس کل بانک مرکزی بیان داشت که با ایجاد سامانه واحد ارز و طلا قیمت واقعی دلار نیز در آن سامانه درج شده است و قیمت ارز در فضای مجازی غیر واقعی است .

به گزارش مشرق، محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس اظهار داشت: این جلسه با حضور آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور، آقای فرزین رئیس کل بانک مرکزی و آقای خاندوزی وزیر اقتصاد برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه دولت گزارش‌هایی به نمایندگان مجلس در رابطه با بازار ارز کشور ارائه داد و سپس چند تن از نمایندگان و همچنین نماینده‌هایی از کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه در این باره صحبت کردند و سوالاتی را مطرح کرده که تیم اقتصادی دولت به آن پاسخ دادند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت که در ابتدای دولت سیزدهم مشکلاتی وجود داشته که به مرور زمان این مشکلات در حال کاهش یافتن است و به زودی در بازار ارز نیز شاهد حل مشکل و ثبات خواهیم بود.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: همچنین رئیس کل بانک مرکزی بیان داشت که با ایجاد سامانه واحد ارز و طلا قیمت واقعی دلار نیز در آن سامانه درج شده است و آن قیمت‌هایی که در فضای مجازی و در جاهای دیگر وجود دارد غیر واقعی است.

وی ادامه داد: آقای خاندوزی وزیر اقتصاد نیز گزارش‌هایی به نمایندگان مجلس ارائه داد و بیان داشت که پشت پرده اختلالات بازار ارزی شناسایی شده و به زودی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قضایی تکلیف این افراد را مشخص خواهند کرد.

میرتاج الدینی در پایان گفت: قرار شد که مجلس و دولت جلسات مشترکی درباره بازار ارزی سکه و طلا و همچنین وضعیت اقتصادی کشور برگزار کنند و دولت نیز از مشورت‌های اقتصادی مجلس در راستای ثبات‌سازی اقتصاد استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    11 1
    لعنت خدا و امام زمان بر دلالان ارز و ان نفوذیانی که عمدا میخوان با این کارشون فشار روی مردم عزیز بیارن
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      8 0
      لعنت خدا به هر کسی که باعث و بانی گران شدن دلار یا گران شدن هر چیزی شدند و لعنت خدا به هر کسی که با پارتی بازی یه کاره ی خودش رو آورده برای پست های حساس
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    9 0
    نتیجه اش چیه وقتی بینشون رانتی هست
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    7 0
    عملش روبایدببینیم شفافیت ومحاکمه مجرمین
  • علی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    برگزاری این جلسات باید به نتیجه منجر بشود تا مردم اثرات آن را ببینند وگرنه حرف درمانی است دولت باید با بکارگیری سیاستهای درست ارزی و اقتصادی قیمت ارز را به 28500 تومان برساند تاآرامش به بازار برگردد وقیمتها ثبات پیدا کرده و قدرت خرید مردم تقویت گردد
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    1 0
    خدا ازتون نگذره
  • US ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    دولت تا دكان هاى شيادى صاف ها را بر نچيند مسئله ارز سرو سامان نخواهد ديد والسلام. اصلا مردم عادى چه نيازى به دلار دارد؟ مگر اينكه بمسافرت خارج از كشور برود در اين صورت در فرودكاه تهران پس از گذر از گيت آخر با در دست داشتن برگ خروجى از شعبه بانك ملى كه در همان محل بعد از گيت آخر موجود است حد اكثر ده هزار دلار به مبلغى كه بانك مركزى تعيين نموده در يافت نمايد و مبلغ پنج هزار دلار بتعداد همراهان بالأتر از ده سال نيز ميتواند دريافت نمايد.و اگر شخصى ميخواهد دلارهاى خودرا ببانك بفروشد بانك با كسر ده درصد از قيمت فروش خود از فروشنده بخرد. اگر صراف ها بر چيده بشوند دست دلالان هم كوتاه خواهد شد چونكه آنها دلارى نخواهند داشت كه بمردم بفروشند . ايران تنها مملكتى در دنيا است كه دكانهاى شيادى صرافى موجود است .در همه ممالك دنيا ارز در اختيار بانك هاست و اينگونه شيادى ها هم وجود ندارد. تا دكان شيادى صرافى ها و دلالان را جمع نكنيد اميد سر و سامان دادن به معضل ارز انديشه واهى است.
  • علی بمانی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    چقدر ساده هستید،دلار را خود دولت برای کسری بودجه بالا می برد،این کلک را احمدی نژاد یاد دولتی ها داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس