کد خبر 1469231
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴

به‌طورکلی لوله را می‌توان یک نوع استوانه خاص دانست که دارای بدنه‌ای توخالی است. میزان قطر لوله تعیین‌کننده نوع محصول خواهد بود. قیمت لوله به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که هریک از آن‌ها منجر به افزایش و یا حتی کاهش میزان قیمت نهایی این کالا می‌شوند.

استفاده از لوله‌هایی همچون لوله مانیسمان در تمام صنایع به یک امر ضروری تبدیل شده است. تفاوتی ندارد که صنعت مدنظر شما چه حوزه‌ای است؛ زیرا در نهایت به‌منظور انتقال انواع مایعات، گازها و ... باید از لوله استفاده شود. آشنایی با روند قیمت‌گذاری لوله‌های مختلف (به‌خصوص قیمت لوله مانیسمان) برای فعالان حاضر در صنایع مختلف یک امر بسیار مهم به شمار می‌آید.

عوامل موثر بر قیمت لوله و قیمت لوله مانیسمان

لوله مانیسمان همان لوله بدون درز است.

لوله مانیسمان چیست؟

پیش از بررسی قیمت لوله از نوع مانیسمان باید به بررسی کلی این لوله‌ها بپردازیم. امروزه لوله‌های مخصوص محیط‌های صنعتی در دو مدل اصلی دارای درز و بدون درز به فروش می‌رسند. لوله مانیسمان در واقع لوله بدون درز خاصی به شمار می‌آید که به دلیل ساختار بسیار مقاوم خود نظر بسیاری از کاربران را جلب کرده است.

به‌منظور تولید این لوله، فولاد خام را بر روی یک نمونه فرم مخصوص فشار میدهند. مرحله بعد نیز وارد کردن محصول تولیدی به فرایند اکستروژن است. چنین فرایندی تأثیر بسیار مهمی بر روی قطر داخلی لوله دارد. امروزه برای تولید این محصولات، شرکت‌های مدنظر باید حتماً استاندارد apl 5l را به طور کامل رعایت کنند. قیمت لوله مانیسمان در صورت رعایت این استاندارد افزایش می‌یابد.

چرا با این اسم اطلاق می‌شود؟

نحوه نام‌گذاری این لوله‌ها را می‌توان به اولین شرکت تولیدکننده آن‌ها مرتبط دانست که یک شرکت آلمانی به نام Mannesmann بود. امروزه در هر گوشه‌ای که نام لوله مانیسمان به گوش می‌رسد، همه افراد به یاد لوله‌های بدون درز می‌افتند. امروزه باتوجه‌به کاربردهای کاربران، لوله‌های مانیسمان در اندازه‌های مختلف به فروش می‌رسند. در بسیاری از موارد طول این لوله‌ها یکسان است؛‌ اما از لحاظ میزان قطر درونی با همدیگر تفاوت‌های فاحشی دارند.

عوامل موثر بر قیمت لوله و قیمت لوله مانیسمان

قیمت لوله یک موضوع کاملاً متغیر است.

کارکرد و محل استفاده این لوله

لوله مانیسمان را می‌توان از پرکاربردترین لوله‌های موجود دانست که در صنایع متنوعی از آن بهره گرفته می‌شود. از جمله مهم‌ترین موارد کاربرد این لوله می‌توان به گزینه‌هایی همچون لوله‌کشی ساختمان‌ها و تأسیسات مختلف، خطوط موسوم به خطوط فشارقوی، انواع مبدل‌های حرارتی و گرمایی و حتی نیروگاه‌های تولید انرژی اشاره کرد. همین امر منجر به افزایش اهمیت آگاهی از قیمت لوله مانیسمان شده است.

عوامل مؤثر بر روی قیمت نهایی لوله

گفتیم که موارد مختلفی بر روی قیمت لوله اثر می‌گذارند. شناخت کلی این موارد به شما کمک می‌کند تا بتوانید درک بهتری از روند قیمت‌گذاری این محصول توسط مراکز ارائه‌دهنده آن، مانند: آهن ملل، داشته باشید و زمان مناسبی را به‌منظور تهیه انواع لوله برگزینید.

عوامل موثر بر قیمت لوله و قیمت لوله مانیسمان

لوله‌های فولادی انواع متنوعی دارند.

قیمت دلار

یکی از مهم‌ترین مواردی که بر روی قیمت لوله مانیسمان و به طورکلی لوله‌های فولادی اثر می‌گذارد، قیمت دلار است. قیمت دلار بر تمام بازارهای کشور اثر می‌گذارد و بازار خریدوفروش محصولات فولادی نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ به همین جهت باید قیمت دلار را در نظر داشته باشید.

البته لازم به ذکر بوده که قیمت دلار خود متأثر از قیمت طلا است؛ بنابراین کلیه کاربران باید این موضوع را در نظر داشته باشند که بالارفتن قیمت طلا منجر به افزایش بیشتر ارزش دلار و در نتیجه افزایش کلی تمامی محصولات فولادی از جمله قیمت لوله خواهد شد.

میزان نرخ تورم

تورم به معنای افزایش ناگهانی قیمت‌ها محسوب می‌شود. برای چندین سال متوالی کشور ما با تورم افسارگسیخته‌ای روبه‌رو بوده است. قطعاً این موضوع علاوه بر تأثیر بر روی قیمت محصولات مختلف، بر روی قیمت لوله مانیسمان و لوله‌های فولادی نیز اثر خواهد گذاشت. تا زمانی که میزان تورم موجود در کشور به‌خوبی کنترل نشود، قیمت این محصولات نیز به‌صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

حمل‌ونقل

مورد دیگری که بر روی میزان قیمت انواع لوله از جمله لول مانیسمان مؤثر است، هزینه‌های حمل‌ونقل به شمار می‌آید. طبیعتاً این محصولات پس از تولید باید به محل مدنظر کاربر انتقال یابند. این امر نیز بدون استفاده از خدمات حمل‌ونقل امکان‌پذیر نخواهد بود؛ به همین دلیل باید گفت که هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل نیز از فاکتورهایی است که کلیه خریداران باید پیش از تخمین قیمت نهایی به آن توجه کنند.

عوامل موثر بر قیمت لوله و قیمت لوله مانیسمان

قیمت این محصولات به موارد مختلفی بستگی دارد.

سخن پایانی

امروزه لوله‌های فولادی در صنایع مختلفی به‌صورت مداوم مورداستفاده قرار می‌گیرند. همین امر موجب شده است که شناخت عوامل مؤثر بر قیمت این محصولات برای بسیاری از کارفرمایان به یک امر مهم تبدیل شود. به‌طورکلی قیمت لوله مانیسمان و سایر لوله‌ها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. از جمله مهم‌ترین فاکتورهای مؤثر بر روی قیمت لوله می‌توان به مواردی همچون قیمت دلار، میزان تورم، هزینه‌های حمل‌ونقل و ... اشاره کرد. بهترین روش موجود برای کاهش هزینه خرید این محصولات، مراجعه به مراکزی همچون آهن ملل است.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس