کد خبر 1473136
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
محمد حسین مهدویان

بهتر است که مردم هم در جریان باشند که مهدویان چگونه می‌تواند هر سال فیلم یا سریال بسازد؟

به گزارش مشرق، حقیقت این است زمانی که مهدویان وارد تلویزیون شد و مستند ساخت، زمانی که به او اعتماد شد و ایستاده در غبار را ساخت، این اعتماد مسئولان سینمایی بود که به یاری‌اش شتافت. اضافه کنید که همچنان به او اعتماد شد تا بتواند به عنوان یک جوان دهه شصتی ماجرای نیمروز یک و ۲ را بسازد.

مهدویان درست در روزی دست به انتقاد می‌زند که فیلم‌های نوروزی رسانه‌ای شده‌اند و او ناراحت است که چرا فیلم ضدایرانی شیشلیک که نگاه تحقیرآمیزی به ایرانی و آدم‌های طبقه ضعیف جامعه دارد جزو آثار نوروزی نبوده و همچنان در توقیف مانده است.

حقیقت ماجرا این است که این فیلم به دلیل نگاه تحقیرآمیزش نباید اکران شود، اما مهدویان اصرار دارد که بگوید طرف مردم است و برای مردم فیلمسازی می‌کند که اگر این‌چنین است، چرا نسخه شیشلیک را برای مردم در سایت‌ها بارگذاری نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

شیشلیک‌خوری مهدویان از کجا آغاز شد و به کجا خواهد انجامید؟

البته که این شیوه را کسی نمی‌پسندد، اما زمانی که قرار است فیلم در دولت‌های مختلف رنگ پرده را نبیند، بهانه‌جویی بچگانه برای چیست. اینکه حالا به دو فیلمنامه جدید قرار نیست پروانه ساخت داده شود، اینکه به کارگردان می‌گویند فیلمنامه اولی به شکل بدی اقتباس شده و فیلمنامه دوم باید اصلاح شود چرا باید کارگردان را طلبکار کند.

بهتر است که مردم هم در جریان باشند که مهدویان چگونه می‌تواند هر سال فیلم یا سریال بسازد؟

بودجه‌های ارگانی را که از نظام خرج می‌شود کنار بگذاریم، بودجه‌های مشکوک دیگر آثار از کجا می‌آیند؟

بودجه فیلم بیگانه یا شیرینی بله‌برون که قبل از نگارش فیلمنامه مشخص بود از کجا تأمین می‌شود و دیگر حسرت مهدویان که تبدیل به کپشن‌نویسی هیجانی شده، این است که دیگر هیچ ارگان دولتی حاضر نیست به او چک سفیدامضا بدهد.

در واقع دیگر نه پول‌های مشکوک و نه نفوذ در میان مسئولان سینمایی گره زیاده‌خواهی‌های او را باز نمی‌کند. حالا دو فیلمنامه مهدویان با عناوین مطرود و شیرینی بله‌برون رد شده‌اند و او سازمان سینمایی را به سانسور سیستماتیک متهم کرده است. اگر سازمان سینمایی چنین قصدی دارد قطعاً باید از آن حمایت کرد تا آثار بی‌هویت و اگزوتیک ساخته نشوند. اگر سازمان سینمایی سانسور را بلد بود نباید فیلم شیشلیک ساخته می‌شد.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    5 23
    چرندنوشتین مثل ساسنسورمافیایی درمجلس وکویبیدن دولت
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      5 4
      چرند رو مهدویان میسازه الانم که دستش رو شده و نفاقش به خیلیا اثبات شده به احتمال زیاد با این اداها دنبال جلب توجه شبکه‌های معاند و گرفتن پناهندگی ذلیلانه هست
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      7 4
      چرند تویی مثل اراجیفی که نوشتی
    • علي مشهدي IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 1
      مهدويان فكر كرد چون فيلم ماجراي نيمروز و ايستاده در غبار او ، مردم پسند بود و طرفدار داشت تا آخر عمرش در بر همين پاشنه ميچرخد...؟؟؟!!! در حالي كه بخاطر محتواي ارزشي و انقلابي و اسلامي آن بود و لا غير . نه عزيز دل برادر !!! مردم فهيم و بصير و متدين و انقلابي ايران با هيچ شخصي تعارف ندارند چه منتطري و هاشمي و خاتمي و احمدي نژاد و روحاني باشد چه ديگري .... شما كه انگشت كوچيكه اونها هم نميشي گل پسر
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    6 2
    سلبریتی جماعت چقدر بی جنبه تشریف دارن
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    7 2
    مهدویان کسی بود که با نهادهای امنیتی بازی کرد تا رشد کند وبعد پشت پا زد
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    3 2
    نمیدانم چرا بیشتر ما جنبه نداریم و فوری خودمان را گم میکنیم این از آقای مهدویان و یا حامد زمانی و سایر افراد!!!!
    • علی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 1
      شهید بهشتی و شهید سلیمانی و رهبر عزیز میگویند جذب حداکثری و دفع حداقلی
    • هادی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 0
      اولا زود قضاوت نکن دوماچه ارتباطی به حامد زمانی داره؟!!
  • شاسکولوف US ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    4 1
    مهدویان همشهری بندست. تا پیش از مصاحبه با فرماندهانی همچو سردار باقری به مناسب ساخت مستند شهید باقری، در فیسبوک گام به گام معاندان چهره سوپر تندرویی از اصلاح طلبی را به نمایش گذاشته بود. او اصلاح طلب فوق العاده تندرو و فوق العاده متعصب است.
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    11 0
    یه نکته جالب اینه که بارها وقتی پروانه نمایشِ یه فیلم رو نمیدن، میگن «چرا فیلمی که پروانه ساخت داره رو اجازه نمایش نمیدین؟ اینهمه خرج کردیم زحمت کشیدیم فیلم رو ساختیم آخر میگید نه؟!! خب از همون اول در پروانه ساخت میگفتید نه تا اینهمه خرج نشه.» وقتی همون اول پروانه ساخت نمیدن، میگن «چرا نمیدین؟!!» :))
    • م. ناظر IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 1
      شیوهٔ این قبیل موجودات مثلا هنربند این است که اوراق پوشهٔ فیلمنامهٔ تأیید شده را سر طاقچه میگذارند و برگه‌های دلخواهشان، بلکه آنچه به آن مأمورند را لای پوشه گذاشته و میسازند. بعد هم ناله و فغان که های سانسور و وای قیچی. بس کنید که هم بالایتان را دیده‌‌ایم و هم پایینتان را.
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 0
    یه نکته جالب که بارها دیدم اینه که وقتی پروانه نمایشِ یه فیلم رو نمیدن، میگن «چرا فیلمی که پروانه ساخت داره رو اجازه نمایش نمیدین؟ اینهمه خرج کردیم زحمت کشیدیم فیلم رو ساختیم آخر میگید نه؟!! خب از همون اول در پروانه ساخت میگفتید نه تا اینهمه خرج نشه.» وقتی همون اول پروانه ساخت نمیدن، میگن «چرا نمیدین؟!!» :))
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    2 0
    یه نکته جالب اینه که وقتی پروانه نمایشِ یه فیلم رو نمیدن، میگن «چرا فیلمی که پروانه ساخت داره رو اجازه نمایش نمیدین؟ اینهمه خرج کردیم زحمت کشیدیم فیلم رو ساختیم آخر میگید نه؟!! خب از همون اول در پروانه ساخت میگفتید نه تا اینهمه خرج نشه.» وقتی همون اول پروانه ساخت نمیدن، میگن «چرا نمیدین؟!!» :))
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    1 14
    دایره انقلاب اسلامی را تنگ نکنید،با شما هستم که دلسوزی، تکلیف نفوذی مشخصه.
  • رمضانعلی محمدیان IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    1 1
    بسم الله. تشکیل یک شورایی از متخصصین امور نمایشی و متعهد به انقلاب اسلامی در ارگانهایی که مسئولیت و بودجه ورود به آثار نمایش را دارند یعنی اینقدر سخت و نشدنی است یا نیاز به وحی داشته و یا آقایان متولی منتظر ظهور هستند که شاهد اینقدر آشفتگی و جولان عده ای نامتعادل گنده شده از رانت و عدم امکان ورود جوانان و نخبگان معتقد باسواد کارآمد هستیم حداقل از برنامه گلهای رادیو در قبل از انقلاب الگو برداری کنند
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 1
    مهدویان مانند دیگر سینماگران آفتاب پرست، کارش را با نهادهای انقلابی شروع کرد تا دیده شود و سپس شخصیت اصلی اش نمایان شد.
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    5 1
    آخه کجای دنیا اجازه میدن هرکس هر مزخرفی دلش خواست خورد مردم بده که این حضرات اینقدر از سانسور چرندیاتشون آشفته میشن؟
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 1
    آخه کجای دنیا اجازه میدن هرکس هر مزخرفی دلش خواست خورد مردم بده که این حضرات اینقدر از سانسور چرندیاتشون آشفته میشن؟
  • htn IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 1
    مهدویان اوایل خوب بود، استعداد خوبی هم داشت اما خودشو خراب کرد، هر سال هم بدتر از پارسال میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس