کد خبر 1474569
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۳
فروش لاک‌پشت، مارماهی و سمندر ممنوع/ چرا نباید ماهی قرمز بخریم؟

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: فروش گونه های حیات وحش مانند لاک‌پشت، مارماهی و سمندر حتی برای نوروز ممنوع و تخلف است.

به گزارش مشرق، غلامرضا ابدالی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست درباره فروش سمندر، مارماهی و لاک پشت توسط برخی افراد برای نوروز اظهار داشت: فروش این موجودات تخلف است و سبب آسیب به حیات وحش می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه عرضه لاک‌پشت و مار حتی در روزهای پایانی سال از سوی فروشندگان غیر قانونی است افزود: فروش این جانوران هیچ گونه مجوزی ندارد و نوعی قاچاق به حساب می‌آید. سازمان حفاظت از محیط زیست هم از فروش آن جلوگیری می‌کند.

ابدالی گفت: برخی از این گونه‌ها بومی هستند و فروش آنها سبب از بین رفتن سرمایه‌های طبیعی کشور می‌شود و نباید این جانوران را از طبیعت جدا کرد. برخی از از این گونه‌ها نیز خارجی و غیر بومی اند که ورود آنها به حیات وحش بومی سبب آفت گونه‌های بومی و نابودی آنها خواهد شد لذا در هر حال توصیه می‌کنیم شهروندان از خرید و فروش گونه‌های مختلف برا عید و مناسبت‌های دیگر مانند سمند، مارماهی و لاک پشت به شدت پرهیز کنند.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: همچنین ماهی قرمز گونه‌ای غیر بومی برای کشور ما است و قادر به تحمل طیف وسیع دما، PH، شوری آب بوده و در برابر غلظت پایین اکسیژن و آلودگی آب مقاوم است. همین خصوصیات باعث شده که شرایط متفاوت محیط جدیدی که وارد آن می‌شود را تحمل و خود را با آن سازگار کند.

ابدالی گفت: از جمله آثار سو زیست‌محیطی رها کردن ماهی‌های قرمز در آب‌های طبیعی می‌توان به افزایش آلودگی و تیرگی آب به دلیل تغذیه از گیاهان و مواد آلی موجود در بستر آب و از بین بردن گیاهان آبزی همچنین رقابت تغذیه‌ای و رقابت برای فضا با سایر گونه‌های بومی اشاره کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    چرا نباید ماهی قرمز بخریم؟
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    معمولا ماهی قرمز را در حوض پارک‌ها می‌ریزند.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 0
    ملت بیکار و بی پولن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس