گام بلند بارسلونا برای قهرمانی با فتح ال‌کلاسیکو؛ ژاوی بازهم کارلتو را مغلوب کرد

بارسلونا با پیروزی مقابل رئال مادرید، فاصله‌ با این تیم در صدر جدول لالیگا را به ۱۲ امتیاز افزایش داد.

به گزارش مشرق، در این دیدار جذاب و تماشایی، ابتدا این رئال بود که با گل به خودی آرائوخو پیش افتاد اما در ادامه بارسا دو بار توسط سرجی روبرتو و فرانک کسیه به گل رسید تا یک پیروزی مهم را جشن بگیرد.

فیلم/ خلاصه بازی بارسلونا ۲ - رئال مادرید ۱

رئال بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دقیقه اول بازی، کریم بنزما صاحب موقعیت شد اما ضربه او را مارک آندره تراشتگن مهار کرد.

بارسا خیلی زود به این موقعیت واکنش نشان داد و در دقیقه ۳، روبرت لواندوفسکی که پشت محوطه جریمه رئال صاحب توپ شده بود، با یک شوت محکم می‌توانست گل اول بازی را به ثمر برساند اما تیبو کورتوا با واکنشی دیدنی، دروازه تیمش را نجات داد.

دو دقیقه بعد، روی ارسال خطرناک بالده، این رافینیا بود که می‌توانست با ضربه سر کار را تمام کند اما باز هم کورتوا مانع باز شدن دروازه رئال شد.

فشار حملات بارسا ادامه داشت و در دقیقه ۶، چیزی نمانده بود که سرخی روبرتو گل اول بازی را به ثمر برساند اما ضربه خطرناک او با اختلاف کمی از بالای دروازه رئال به بیرون رفت.

حملات دو تیم ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۹، این رئال بود که به گل رسید. وینیسیوس که در سمت راست محوطه جریمه بارسا صاحب توپ شده بود، قصد داشت با یک ارسال به دهانه دروازه، هم‌تیمی‌هایش را صاحب موقعیت کند اما توپ در بین راه با دخالت رونالد آرائوخو تغییر مسیر داد و از کنار دست‌های تراشتگن وارد دروازه شد تا رئال با یک گل به خودی پیش بیفتد.

بعد از این گل بازیکنان بارسا ابتکار عمل را در دست گرفتند اما دفاع فشرده رئالی‌ها مانع ازایجاد موقعیت روی دروازه آنها می‌شد. در دقیقه ۲۴ بود که در یک رفت و برگشت روی یک ضربه کرنر، کریستینسن صاحب موقعیت شد اما ضربه سر او از کنار دروازه رئال به بیرون رفت.

برتری بارسا ادامه داشت و در دقیقه ۳۲، بار دیگر روی یک ضربه کرنر، کریستینسن در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما ضربه او دقیقا به جایی رفت که کورتوا حضور داشت.

بازیکنان بارسا به حملات‌شان ادامه دادند تا اینکه سرانجام در دقیقه ۴۵ به گل تساوی رسیدند. روی ارسال آرائوخو از سمت راست بود که توپ در رفت و برگشت مقابل سرجی روبرتو قرار گرفت و او هم با یک شوت محکم، توپ را به گوشه دروازه رئال فرستاد.

در ثانیه‌های باقی مانده نیمه اول اتفاق خاصی رخ نداد و دو تیم با تساوی ۱-۱ به رختکن رفتند.

در نیمه دوم فشار بارسا برای زدن گل پیروزی بخش افزایش یافت و بازی بیشتر در نیمه زمین رئال دنبال می شد اما چندین فرصت پیاپی توسط لواندوفسکی و رافینیا از دست رفت.

در ۲۰ دقیقه پایانی دیدار، آنچلوتی دست به تعویض های پیاپی زده و رودریگو، مندی، شوامنی، آسنسیو و سبایوس با ورود به زمین جان تازه ای به پیکره رئال تزریق کردند؛ با تغییر روند بازی، رئال در دقیقه ۸۲ بازی توسط آسنسیو به گل برتری دست یافت اما با بازبینی این صحنه توسط VAR آفساید میلیمتری آسنسیو اعلام شده و گل مردود شد.

در وقت های تلف شده این دیدار نفوذ عالی بالده از سمت چپ و ارسال زمینی این بازیکن را فرانک کسیه تعویض طلایی ژاوی به گل برتری بارسا تبدیل کرد تا این تیم ضمن کسب پیروزی شیرین در ال کلاسیکو فاصله خود با رئال را به ۱۲ امتیاز افزایش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    انچلوتی قهرمانی لالیگا رو از دست داده و مهمتر اینکه شکست‌های پیاپی از رقیب دیرینه خورده و چاره ی نداره جز قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا و اگه اینو هم از دست بده دیگه کارش تمومه و باید به فکر تیم دیگه ی باشه چون صددرصد اخراجش میکنن.
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 0
    رئال معروف به گربه هفت جون خود را باید مدیون دروازبانش بدونه
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 1
    انشالله شکست ‌پیاپی ارتش متجاوز روسیه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس