کد خبر 1474826
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
النجباء: خشم ما از ترور حاج‌قاسم جوش‌وخروش گذرا نیست

سخنگوی جنبش «النجباء» در عراق با تأکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبه پارلمان این کشور درباره خروج نیروهای بیگانه، گفت «خشم ما از ترور حاج قاسم و ابومهدی یک جوش و خروش گذرا نیست که به سادگی فراموش شود».

به گزارش مشرق، «نصر الشمری» سخنگوی جنبش «النجباء» در عراق در گفت‌وگویی تلویزیونی، رسیدگی به پرونده ترور فرماندهان مقاومت را تکلیفی تاریخی برای کلیه مسئولان عراقی دانست.

بنابر گزارش وبگاه النجباء، سخنگوی این جنبش گفت: «جنبش النجباء نه وارد پارلمان و دولت شده و نه حتی بخشی از چارچوب هماهنگی احزاب شیعی است؛ ما فقط در کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت حضور داریم؛ اما در قبال این پرونده، موضعی ثابت داشته و هرگز آن را تغییر نخواهیم داد، حتی اگر تنها بمانیم. خشم ما از ترور حاج‌ قاسم و ابومهدی، یک جوش‌وخروش گذرا نیست که به‌ سادگی فراموش شود».

نصر الشمری در ادامه با اشاره به شواهدی مبنی بر دست داشتن برخی عناصر دستگاه اطلاعاتی عراق در جنایت فرودگاه بغداد، ادامه داد: «یک افسر امنیتی ماه‌ها قبل از ترور، از برنامه‌ریزی برای آن خبر داد که او را منتقل و از صحنه محو کردند. همه می‌دانند که مصطفی الکاظمی در این عملیات تروریستی نقش یا مشارکت داشته و این سؤال مطرح است که آیا رسیدن وی به نخست‌وزیری، پاداش بود یا به‌منظور سرپوش گذاشتن بر پرونده؟ به‌مرور زمان، دست داشتن خیلی‌ها در ماجرای ترور برملا خواهد شد».

وی ضمن بیان این که «هنگام شهادت، پرونده مذاکرات با عربستان در کیف سردار سلیمانی بوده»، خاطرنشان کرد: «چه‌بسا از مهم‌ترین دلایل شتاب بخشیدن به این ترور، موضوع مذاکره با عربستان بود که با میانجی‌گری عادل عبدالمهدی جریان داشت و الکاظمی هم در رایزنی‌ها به او کمک می‌کرد. عبدالمهدی بود که از چینی‌ها خواست برای آرامش منطقه در ترمیم روابط ریاض ـ تهران نقش ایفا کنند».

معاون دبیرکل النجباء در پایان این مصاحبه با انتقاد شدید از فقدان تحرک سیاسی لازم برای اخراج اشغالگران از خاک عراق، تصریح کرد: «مصوبه پارلمان نیاز به گام عملی دولت دارد که متأسفانه دولت‌های مختلف، یکی پس از دیگری، گوش ما را با حرف پر کرده‌اند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    2 0
    خشم ما ایرانی ها هم از شهادت قهرمانی ملی مان فروکش نخواهد شد. ان شالله انتقام سخت
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    اگه راست میگی چرا عوامل ترور را با آنکه میشناسید تا حالا زنده گذاشته اید؟
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    جز شعار دادن کار دیگه ی از دستتون برنمیاد.انتقام سختتون رو هم دیدیم.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 0
    درود بر النجبا ،درود بر غیرت و شرف اینها...
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    واقعا نامردتر از عربستان نداریم.
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    اگه واقعا ناراحتی و خشمگینی خوب پایگاه عین السد کنارتونه برید بزنید امربکایی هارو بترکونیدش..اما حرفاتون فقط شعاری و تو خالیه..
  • پرهام IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 2
    امریکایی ها و صهیونیست ها سردار سلیمانی رو به قتل رساندن تا به اختلافات ایران با عربستان دامن بزنند و در ذهن ایرانی ها بذر بکارن که کشور ها حاشیه خلیج فارس هم دست داشتند در صورتی که تمام این حرکت با هماهنگی امریکا و بخشی مزدور از دستگاه امنیتی دولتی عراق انجام شده اگر اون موقع ایران با عربستان توافق میکرد دیگه ما به توافق آبراهیم یهودی ها نمیرسیدیم دشمن بودن مسلمانان به نفع اسراییله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس