کد خبر 1474828
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
ورود۵۹۰ هزار مسافر نوروزی به پایتخت تا ۲۸اسفند

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران گفت: بررسی ها نشان می دهد در حدود ۵۹۰۰۰۰ مسافر و حدود ۳۹۸۰۰ سرویس تا ۲۸ اسفند، به عنوان مسافر نوروزی وارد تهران شدند.

به گزارش مشرق، پوریا علیمردانی در مورد تعداد مسافران نوروزی که تا روز گذشته وارد تهران شدند، اظهارکرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۵۹۰ هزار مسافر و حدود ۳۹ هزار و ۸۰۰ سرویس، (اتوبوس، مینی بوس ون و سواری) تا ۲۸ اسفند، به عنوان مسافر نوروزی وارد تهران شدند.

وی افزود: البته آمار دقیق از تعداد مسافران نوروزی که در هفته ابتدایی وارد تهران شده اند را هفته آینده اعلام می کنیم.

حضور قابل توجه مسافران نوروزی در تهران در حالی است که پیشتر امیر قاسمی سرپرست ستاد گردشگری شهرداری تهران اعلام کرده بود که ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و استقبال نوروزی با عنوان «تهران دوست داشتنی» از ۲۸ اسفند در سراسر شهر تهران برپا می‌شود. این ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی با هدف ارائه اطلاعات، راهنمایی مسافران نوروزی و توزیع بسته‌های گردشگری در ۷۹ نقطه پرتردد شهر تهران، برپا شده اند.

وی اظهار کرد: همچنین ۱۱ غرفه استقبال از مسافران نوروزی نیز در مبادی ورودی شهر تهران از جمله فرودگاه امام خمینی(ره)، فرودگاه مهرآباد، پایانه‌ شرق، پایانه جنوب، پایانه غرب، پایانه بیهقی، ایستگاه راه‌آهن، محور ورودی قم، محور ورودی کرج، محور خاوران و بوستان مسافر پیش‌بینی شده است که در این غرفه‌ها علاوه بر ارایه‌ خدمات راهنمایی به مسافران، برنامه‌های فرهنگی و جشن اجرا می‌شود.

به گفته قاسمی؛ ساعت فعالیت این ایستگاه‌ها از ۹ تا ۱۷ است و در مکان‌هایی که مخاطب بیشتری وجود دارد، درصورت نیاز ساعت فعالیت‌ بیشتری درنظر گرفته می‌شود.

همچنین، رضا ناصری سرای، رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران نیز در مورد مسافران نوروزی شهر تهران اظهارکرد: تعدادی از کمپ‌ها در پارک‌ها و مراکز اقامتی کم هزینه را شهرداری برای افرادی که تهران را به عنوان مرکز گردشگری نوروزی انتخاب کردند، ایجاد کرده است و مردم می توانند با تماس با ۱۳۷ پلاس از اطلاعات آن و تورهای گردشگری که در مناطق مختلف برگزار می شود، آگاه شوند.

پیشتر سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا نیز در مورد سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۱ به رسانه‌ها گفته بود که بیشترین خروجی از استان‌ها مربوط به تهران با ۵.۵ میلیون و کمترین خروج مربوط به استان ایلام بوده است. همچنین بیشترین ورودی به استان مازندران و کمترین ورودی به استان ایلام بوده است. این آمار نیز نشان می‌دهد که بیشترین مسافران در نوروز تهرانی‌ها بوده‌اند و بیشترین استقبال نیز از استان مازندران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    خدا را شکر. زندگی جاریست
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    پارسال ملت گرسنه!! ایران در تعطیلات عید 90 میلیون سفر رفتن. گمونم امسال به 100 میلیون سفر برسه. از امروز تهران خیلی خلوت شده. عکس این سفرهارو برای الاغ های آلبانی بفرستین که هی نگن «مردم گرسنه ن!!!!!!!!»

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس