رژیم صهیونیستی

بنیامین نتانیاهو و کابینه آن قصد ندارند با مخالفان خود توافق کنند و به سیاست های جنجالی که باعث تظاهرات گسترد شده است، پایان دهند.

سرویس جهان مشرق - سرزمین های اشغالی همچنان بر روی موج تنش و درگیری است و جریان های سیاسی رژیم صهیونیستی کماکان حاضر به توافق با یکدیگر نیستند. کنست رژیم صهیونیستی در هفته گذشته اقدام به تصویب دو قانون جنجالی کرد که نشان دهنده عزم حامیان نتانیاهو برای استمرار تنش ها است.

درگیری میان پلیس رژیم صهیونیستی و مخالفان نتانیاهو

پارلمان رژیم صهیونیستی بعد از تصویب قوانین جنجالی طی هفته های گذشته، طرح به اصطلاح قانون درعی۲ را به تصویب رساند که دادگاه عالی را از دخالت در تعیین و انتصاب‌های وزارت‌خانه‌ها منع می‌کند. سه هفته قبل نیز کنست رژیم صهیونیستی قانون منع عزل نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به رغم تظاهرات‌های سراسری علیه وی را به تصویب رساند.

درگیری میان پلیس رژیم صهیونیستی و مخالفان نتانیاهو

تظاهرات کنندگان در سرزمین های اشغالی اقدام به برگزاری تظاهرات و مسدود کردن راه ها کردن که موجب درگیری میان پلیس رژیم صهیونیستی و تظاهر کنندگان شد. از مسائل جدیدی که بعد از بروز خشنونت ها در تظاهرات صهیونیست ها برجسته شده است، درگیری ها میان مخالفان و موافقان نتانیاهو در تظاهرات است که از آن به عنوان یک شکاف اجتماعی یاد می شود.

حضور طرفداران کابینه نتانیاهو همزمان با حضور مخالفان نتانیاهو و تظاهر کنندگان

پیشتر مقامات و مشاوران امنیتی نتانیاهو نسبت به وقوع بحران شکاف اجتماعی هشدار داده بودند. در نامه ای که جمعی از مشاوران و مقامات سابق امنیتی به رئیس کنست رژیم صهیونیستی نوشته بودند، نسبت به تحولات داخلی هشدار دادند: «در هفته های اخیر، بحران سیاسی به یک بحران اجتماعی شدید تبدیل شده است. اظهارنظرهای افراطی که شنیده می شود، عمق شکاف در افکار عمومی اسرائیل را نشان می دهد. احساس بحران و ناراحتی در حال قوی‌تر شدن است زیرا تلاش جدی برای دستیابی به توافق‌هایی از هر نوع وجود ندارد.»

درگیری داخلی میان صهیونیست ها

سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان در سخنان اخیر خود با اشاره به وضعیت فعلی رژیم صهیونیستی گفت:‌ "رژیم صهیونیستی امروز بحران‌زده است و در تاریخ این رژیم موقت سابقه ندارد. این رژیم با ضعف، بحران، ناامیدی و عدم اطمینان به آینده مواجه است. رهبران سیاسی آنان نیز دچار شکاف شده‌اند. آنان به دنبال عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی بودند و سعی داشتند ایران را دشمن جهان عرب معرفی کنند. زمانی که در سران دشمن، حماقت تا به این حد وجود دارد. می‌فهمیم که به پایان نزدیک شده است."

درگیری میان پلیس رژیم صهیونیستی و مخالفان نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو مجددا خواستار برخورد جدی تر بار معترضان و تظاهر کنندگان از سوی سازمان های امنیتی شد. وی با ارسال پیامی به روسای نهادهای امنیتی رژیم صیهونیستی، از آنها درخواست کرده است تا با اعتراضات علیه اصلاحات قضائی که توسط دولت وب پیش برده می شود، مبارزه و برخورد کنند.

درگیری میان پلیس رژیم صهیونیستی و مخالفان نتانیاهو

یائیر لاپید، رهبر مخالفان نتانیاهو، در روز های گذشته در واکنش به درگیری ها در تظاهرات علیه نتانیاهو و کابینه آن در صفحه توئیتر خود نوشت: "سطح خشونت علیه تظاهرکنندگان افزایش شدیدی داشته است. اقدامات تحریک آمیز دولت اسرائیل عامل اعتراضات بوده است. اراذل و اوباش (طرفداران نتانیاهو) امشب در سرتاسر مناطق دست به خشونت زدند. از لیکود می خواهد که اراذل و اوباش خود را مهار کند و از نتانیاهو یز می خواهد که آنها را به شدت محکوم کند."

درگیری میان پلیس رژیم صهیونیستی و مخالفان نتانیاهو

با گذشت زمان، بر میزان و شدت اختلافات و درگیرهای داخلی میان صهیونیست ها افزوده می شود. در ابتداء شاید تحلیلگران فکر نمیکردند که تظاهرات و مخالفت ها با دولت نتانیاهو به این میزان گسترده و جدی شود. شرایط سرزمین های اشغالی اکنون در وضعیتی است که دیگر نمیتوان به آن صرفا اعتراضات و مخالفت علیه نتانیاهو و دولت وی گفت، با شرایط فعلی، صحبت از رسیدن به آستانه جنگ داخلی میان صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی است.

بعد از شکاف در ارتش،‌ رژیم صهیونیستی وارد مرحله شکاف اجتماعی شده است +عکس و فیلم
تظاهرات ضد نتانیاهو و طرح اصلاحات قضائی کابینه آن

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • لیلا IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    7 1
    همین یه نژادگراییشون بودکه اونم افتادن جون هم عابت جمع کردن یه سری ادمکش عوضی برای ذله کردن مردم همین میشه
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    4 5
    ساحل شرقی مدیترانه ارثیه ایرانیان از اجداد تاجدارمان است پس میگیرمش
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      0 1
      پس اسراییل رو نابود نمیکنید پس میگیرید
    • IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      1 1
      اجداد تاجدار تون؟ 😂 اجداد اقوام و فرهنگهای بومی بودن
    • IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      1 2
      خاااک به سر تو و اجداد تاجداران با این طرز فکر استعماری ت
  • VI ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    10 4
    اسقاطیل خودش به ته چاهی افتاده که برای بقیه کشورها حفر میکرد. واقعا که چاه‌کن خودش همیشه ته چاه خواهد بود
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    4 0
    خیلی هم خوب خدااین شکاف بیش ترفرماید تاسقوط رژیم نامشروع اسراییل غاصب..
  • سهراب IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    1 0
    الان باید ایران رو این اعتراضات سرمایه‌گذاری کنه بهترین موقعیت پیش اومده باید کاری کرد تا جنگ داخلی تو اسرائیل اتفاق بیوفته و این رژیم به دست خودشون نابود کنیم
  • :) IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    1 0
    حالا دیکتاتور کیه؟ دیکتاتور نظام سلطه جهانخوار درپیت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس