کد خبر 1475609
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۸
نخست‌وزیر سنگاپور: جهان تحمل جنگ چین و آمریکا را ندارد

نخست وزیر سنگاپور نسبت به وخیم شدن روابط بین چین و آمریکا هشدار داد.

به گزارش مشرق، به نقل از وبسایت خبری بلومبرگ، لی هسین لونگ نخست وزیر سنگاپور امروز (شنبه) گفت: جهان نمی‌تواند درگیری بین چین و بقیه جهان به ویژه با آمریکا را تحمل کند.

وی افزود: چین بسیار مرفه‌تر است، به اقتصاد جهانی بسیار بیشتر کمک می‌کند و صدای آن در امور بین المللی بسیار بیشتر شنیده می‌شود.

مقام‌های آمریکایی در حال حاضر انتظار ندارند که تماس تلفنی بین جو بایدن و شی جینپینگ، روسای جمهوری آمریکا و چین به زودی انجام شود. این نشان دهنده وخامت گسترده‌تر در روابط دو کشور پس از یکسری بحران در ماه‌های اخیر است که منجر به لفاظی‌های گسترده از هر دو طرف شده است.

نخست وزیر سنگاپور ادامه داد: به نظر من باید قدم به قدم پیش رفت و روابط را تثبیت کرد، سپس به تدریج اعتماد کرد و در نهایت کم کم به سمت جلو حرکت کرد. این روند زمان بر است. آسان نیست و فشارهای سیاسی از دو طرف وجود دارد.

روابط بین پکن و واشنگتن در سال جاری میلادی پس از آن باز هم کمتر شد که آمریکا یک "بالن جاسوسی" چین را سرنگون کرده و بعد مقام‌های آمریکا گفتند که پکن به دنبال تامین کمک‌های کشنده به روسیه در جنگ با اوکراین است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    2 6
    دلیلی نداره که چین بخواد با آمریکا درگیر بشه . ممکنه بخواد خط و مرز خودش رو با آمریکا در دنیای دو قطبی آینده بعد از حدف روسیه مشخصتر کنه ولی درگیر نمیشه
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    4 0
    مگه درجنگ جهانی دوم جهان خیلی تحمل داشت که جنگ راه افتاد .
  • IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    5 2
    جهان تحمل همه چیز رو داره ! تنها چیزی رو که جهان تحمل نمیکنه رعایت نکردن حق الناس و گناه و نا فرمانی خداست
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    آرزوم این هست که جنگ بشه دو طرف بزنند با بمب اتم این زمین رو از بین ببرند تا از این تروریسم و فاشیسم و جنایتکاری لیبرالی همه راحت بشیم. والا اینقدر به مردم ایران این تروریسم لیبرالی ضربه زده که تیمور و مغول و حملات دیگر کل تاریخ مجموعا نتوانسته بودند بزنند.
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 0
    موافقم 🌏 نظمی که دورانش پایان یافته، اگر خردمند بود توافق می‌کند.
  • پرشیا IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    آمریکا بهترست بازنگری کند ببیند که هرگز نه مستقل شده بود و نه ارباب خودش بود، اینها را با چند نکته ساده میتوان در مورد هر کشور و ملتی فهمید، که آیا پیرو اندیشه های خردمندانه فرزانگان خوش اندیش خویش است و یا جادوی فیلمهای هالیوود؟ طرح کلان شهرهایش میادین گل و فواره است یا طبق میل خودروسازان و کارتلها طراحی شده؟ و بسیاری نکته ها..و نه آمریکا هرگز مستقل نبوده، بیشتر شبیه پادگان کارتلها بوده و گاو شیر ده یک درصد جهانی. خب حالا آنها مایلند طویله شان را جابجا کنند، گاوچرانها چرا خشمگینند!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس