کد خبر 1476450
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
لاوروف رئیس نشست شورای امنیت سازمان ملل می شود

وزیر خارجه روسیه ریاست نشست شورای امنیت سازمان ملل در ماه آوریل را برعهده خواهد داشت.

به گزارش مشرق و به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در ماه آوریل ریاست نشست شورای امنیت سازمان ملل را برعهده خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنج شنبه اعلام کرد که ریاست نشست شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک بر عهده «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه خواهد بود.

بنا به اعلام سخنگوی وزارت خارجه روسیه، لاوروف در حالی در ماه آینده میلادی ریاست این نشست را برعهده خواهد داشت که ریاست دوره‌ای این نهاد بین‌المللی در این ماه بر عهده روسیه خواهد بود.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که روسیه بیش از یک سال است که درگیر نبرد نظامی با اوکراین است. ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند سال ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    سفارت آمریکا در تهران کی باز میشه مشرق؟ تمومش کنید این مسخره بازی هارو همه فهمیدن شما متحدین با ظاهر دشمن
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    به به، خیلی هم عالی!! با تشکر از سرکار خانم زاخارووا بابت این خبر خوب و آرزوی توفیق برای جناب آقای سرگئی لاوروف در نشست آیندهٔ شورای امنیت سازمان ملل!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس