پول استراماچونی پرداخت نشد/ دومین حذف متوالی استقلال از آسیا

باشگاه استقلال در پایان مهلت تعیین شده برای ارائه اسناد مدارک کسب مجوز حرفه‌ای موفق به پرداخت مطالبات آندره استراماچونی نشد و باید این تیم را از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده دانست.

به گزارش مشرق، مهلت باشگاه‌های آسیایی برای بارگذاری مدارک و ارائه مستندات لازم جهت گرفتن مجوز حرفه‌ای سازی شب گذشته (جمعه شب) به پایان رسید. در ایران، باشگاه استقلال مهمترین سوژه کسب مجوز حرفه‌ای در هفته‌های اخیر بود؛ باشگاهی که به دلیل بدهی سنگین به آندره استراماچونی سرمربی سابق و ایتالیایی خود درگیر یک پرونده مالی بود و نتوانست این بدهی را در زمان مقرر تسویه کند.

استقلالی‌ها که برای پرداخت پول استراماچونی به مبلغی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز داشتند، تلاش زیادی کردند تا از راه‌های مختلف به این مبلغ برسند. آخرین امید مدیران باشگاه، رایزنی با شرکت همراه اول و گرفتن پول از این شرکت بود که این تلاش‌ها هم بی نتیجه ماند.

شاید به همین دلیل بود که بازیکنان استقلال شب گذشته و پیش از شروع بازی با ذوب آهن در هفته بیست و چهارم، به نشانه اعتراض دستان خود را مقابل نام همراه اول که روی لباس‌هایشان درج شده بود گرفتند.

همچنین استقلالی‌ها تلاش کردند تا AFC را قانع کنند که به دلیل تعطیلات نوروزی در ایران زمان کافی برای پرداخت پول استراماچونی نداشته‌اند که با صحبت‌های روز گذشته مصطفی زارعی مدیر کسب مجوز حرفه‌ای در ایران، این امید هم از بین رفت. به گفته زارعی، کنفدراسیون آسیا مهلت ارائه مدارک برای کسب مجوز حرفه‌ای را تمدید نخواهد کرد و آخرین فرصت، همان جمعه شب بوده است.

پول استراماچونی پرداخت نشد/ دومین حذف متوالی استقلال از آسیا
استراماچونی در کنار امیرحسین فتحی مدیرعامل وقت استقلال

پیگیری‌ها نشان می‌دهد باشگاه استقلال در سامانه مربوط به کسب مجوز حرفه‌ای، مدارک و مستندات مورد نظر AFC را در بخش‌های دیگر بارگذاری کرده است اما خبری از ارائه مدارک تسویه حساب با استراماچونی نیست. استقلالی‌ها برای این بخش هم راهکارهایی را تعریف کرده‌اند که با این شرایط گرفتن مجوز برای آبی‌ها شدنی نخواهد بود.

به این ترتیب استقلال که فصل گذشته به دلیل مشابهی همراه با پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد، دومین حذف از این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد؛ آن‌هم در شرایطی که فصل قبل بدون شکست قهرمان لیگ برتر ایران شد و امید داشت با این اقتدار پای به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بگذارد.

از سرنوشت دیگر باشگاه‌های دیگر از جمله پرسپولیس، سپاهان، گل گهر و فولاد خبر رسمی منتشر نشده است. تنها باشگاه نساجی به عنوان قهرمان فصل گذشته جام حذفی روز گذشته اعلام کرد که سهمیه مستقیم حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده است.

فولاد و سپاهان هم بعید است برای کسب مجوز مشکل خاصی داشته باشند چرا که این دو باشگاه فصل قبل هم در حالی که سرخابی‌ها از آسیا کنار گذاشته شدند، دو سهمیه ایران را در لیگ قهرمانان تشکیل دادند.

از پرسپولیس هم خبر می‌رسد این باشگاه مدارک و مستندات مالی خود را در سامانه قرار داده است اما اینکه آیا مشکلات دیگری بر سر راه کسب مجوز حرفه‌ای این تیم ایجاد می‌شود یا نه هنوز مشخص نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فامیل دور IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 3
    تیم حکومتی به استقلال میگن هیچ کس کمکش نکرد و نمیکنه !!!! اما لنگ ...
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      0 0
      بعد عزیزم مثل اینکه بعد از ورود به بورس و شفاف سازی خبر نداری که دو برابر پرسپولیس پول گرفتید! این پول ها رو از کجا آوردید ؟ فتوسنتز می کنید ؟ یا دولت داده مظلوم نماهای همیشگی . یه روز می گید : وای اگر آجرلو حکم جهادم دهد»، یه روز میگن «آجرلو حیا کن رها کن» یه روز دیگه «مدیر محبوب ما حاج علی فتولا»، یه روز میگن «فتولا فتولا تو اسکلی به مولا»
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 0
    لعنت به مدیر آشغال خیانتکاری که مربی و بازیکن خارجی میاره
  • حامد IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 0
    چندین ساله خبر دارن که بالاخره باید پول استراماچونی رو پرداخت کنن ولی بجای اینکار مشغول آوردن خارجی های رنگ به رنگ و افزایش بی قید و بند قرارداد بازیکنان و بستن گرانترین تیم تاریخ ایران شدن الان هم چوبشو باید بخورن
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    16 2
    ای مرده شور اون تیمی رو ببرن که آویزون بیت المال مردمه و خداد میلیارد خداد میلیارد بدهی بالا میاره تا از بیت المال مردم پرداخت بشه
    • adrian DE ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      0 0
      مرده شور ترکیب تو ببرن که هنوز نفهمیدی سالی هزار ملیارد صدا و سیما از برند استقلال پول درمیاره و بهش نمیده. کم عقل لبو فروش
  • میهن دوست IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    من در درجه اول ایرانی و بعد پرسپولیسی هستم، هواداران چه گناهی کرده اند،تا کی باید تاوان بی لیاقتی مدیرانی که تخصصی از منصب خود ندارند را بدهیم، چرا تو اینگونه موارد که در اغلب باشگاهها اتفاق می افتد کسی پاسخگو نیست؟چرا اجازه میدهند بودجه بیت المال پای اینگونه موارد به هدر برود،فرقی نمیکند چه برای استقلال و چه برای پرسپولیس و دیگر تیمها، چرا دستگاه قضایی یقهٔ کسانی که قراردادهای اینچنینی چه با مربی و چه بازیکن میبندند رو نمیگیرد،همین پرسپولیس چقدر با پریرا و دیاباته که بدرد تیم نمیخورند قرارداد بسته.
  • سید فروزان CH ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    باشگاههای بی در و پیکر هستند این دو تیم ، مربی حدید استقلال هم بزودی شکایت خواهد کرد بابت عدم دریافت حقوق ، مگه درد دل دارند که مربی خارجی نیاورند و پولش را نمیتوانند پرداخت کنند ؟؟؟.
  • زارا IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    15 3
    به جهنم :)
  • سید فروزان CH ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    13 1
    استقلال و پرسپولیس جز ضرر حیف ‌ومیل بیت المال ، سودی نداشته و ندارند ، هر دو تیم را کلا محو کنند بهتر است ، استقلال مربی خارجی میاورد پولش را نمیدهد ، پرسپولیس برای یک مربی بی خاصیت سی میلیارد دستمزد میدهد ،
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    مدیران وقت و مقصر استقلال در این پرونده باید محاکمه و مجازات علنی شوند....
  • علی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    4 9
    تبریک به آقای عشقی . تبریک به خصوصی ساز های عزیز.تبریک به شما اندازه یک صدم موضوع حجاب به این موضوع هم وارد میشدین.عرضه نداریم یک تیم رو بفرستیم یه مسابقات معمولی اونوقت......این آخری کی بود مال کجا بود ؟تبریک و تشکر .از حجاب چخبر
    • ع. رها DE ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      0 0
      چه ربطی به حجاب داره، حجاب قانون خودش را داره، بی تدبیری مسوولین باشگاه استقلال هم جداگانه باید مورد بررسی قرار بگیره . اندکی تفکر !!! کمی منطق !!!
    • ع. رها DE ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      0 0
      چه ربطی به حجاب داره، حجاب قانون خودش را داره، بی تدبیری مسوولین باشگاه استقلال هم جداگانه باید مورد بررسی قرار بگیره . اندکی تفکر !!! کمی منطق !!!
    • عدل وانصاف IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      0 0
      به حجاب چ ربطی دارهورزش؟؟!! کلی پول گرفته باشگاه استقلال. چرا مردم باید بدن؟ میگید مساله ملیه که باشگاه استقلال به اسمه مسایل ملی پوله ملتو چپاول کنه؟؟؟!! نکه تاحالا کم پل گرفته
  • امیری IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    شرمتان باد از وزیر وتاج گرفته تا فتح الله زاده خداوند تقاص بگیر از شما چرا به‌خاطر اختلاف خودتان هوادران میلیونی استقلال را ناراحت نمودید اقای بمب رییس بودن این قدر ارزش داشت که به خاطر ان استقلال را محروم‌کردی اگر شما کنار می رفتی همراه اول پول می داد اگر استقلال دولتی هست پس ننگ زر وزیر ورزش انچه مسلم است برای باشگاهی به این عظمت پول استر رقمی نبود بلکه خیانت دو طرف ماجرا سبب حذف استقلال شد
  • محسن IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    3 4
    خداوکیل چرا آجرلو رو وزیر بی دلیل از روی مسائل شخصی برکنار کرد الانم ایشون اصلا پاسخگو نیستن
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      0 1
      خود آجر لو هم می تونست فصل قبل با هزینه ریالی خیلی کمتر با استرا تسویه کنه ولی منتظر شد تا رای فیفا صادر بشه در حالیکه اون موقع استرا تو قطر مربی گری می کرد و انتقال پول خیلی راحت تر می تونست انجام بشه
  • محمد IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    فتل شوالیه خدمتگذار تیم پیروزی با حذف تیم استقلال راه برای رفتن رایگان تیم پیروزی به آسیا باز شد . استقلال را حذف کردند تا تیم حکومتی پیروزی به آسیا برود .
  • کریم IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    6 0
    مسئولانی که با این مربی قرارداد بستند باید جوابگو باشند خونه هاشون رو بفروشن و جبران کنن قرار نیست دولت و مدیران نالایق-که شاید پورسانت قرارداد هم گرفته باشن- اشتباه کنن و از جیب ملت و دولت هزینه ها پرداخت بشه
  • روزبه دین ورز IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    همیشه همینه و متاسفانه هیچ وقت مدیران باشگاه ها و فدراسیونی ها درس نمیگیرن. واقعا وقتی پول مرداخت یک نربی رو ندارید اصلا جزا میاریدش تا حذف بشیم. تا کی باید این اشتباهات تکرار بشه. هر سال داره تکرار میشه. یا یه بازیکن از تیم شکایت میکنه یا مربی. ۵۰ درصد پرونده ها در دادگاه فیفا مربوط به ایران هست. دیکه تمام وکلای فوتبالی جهان و اعضای دادگاه فیفا تا ابدارچیشون ایران و تک تک اعضای تیمهای پرسپولیس و استقلال رو میشناسن. مگر این تیمها دولتی نیستن پس کی باید طلب اینهارو پرداخت کنه؟ فتح الله زاده باید از جیبش میداد؟ اقای ریسی مگر استقلال تیم دولت و حکومت نیست .‌مگر قیوم نیستید چرا پول را ندادین که تا تیم حذف نشه.یا این دوتا تیم را کلا واگذار کنید یا حالا که ماله دولته باید هرگز اجازه ندید این اتفاقات برای این دوتا تیم رخ بده. یعنی چی که ما یک سال منتظر بودیم جام طلایی اوردم و باید برای دومین سال متوالی از اسیا حذف بشیم.چرا انقدر مردم را اذیت و ناراحت میکنید. تمام قوانین اداری شده ازار و اذیت مردم که والله هیچ منطقی عقلانی و شرعی پشتش نیست. اینم از دلخوشی هواداران که دو سال باید بخاطر بی توجهی دولت حذف بشیم از اسیا
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    ۱۰۰ میلیارد تومن ! مدیران فوتبالی دقیقا چی فکر میکنن که فرت و فرت با جیب خالی مربی خارجی میارن؟
  • ققنوس IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    این تیم از پول ملت ایران تغذیه میشه و پولهای مفت و هنگفت به بازبکناش میده تا خرج پارتی مختلط و سرو مشروب کنند و علیه امنیت ایران تبلیغ کنند.
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 0
    چرا باشگاه های فوتبال در ایران خصوصی نمیشوند؟
  • ناهید IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 0
    درود بر تیم های شهرستانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس