واکنش باشگاه استقلال به حذف از آسیا و اعتراض نمادین بازیکنان

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در واکنش به خبر حذف این باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا، گفت: در حد خودمان مدارک و مستنداتی را برای کسب مجوز حرفه‌ای بارگذاری کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، مهلت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای برای دریافت مدارک و مستندات باشگاه‌ها شب گذشته به پایان رسید. در شرایطی که باشگاه استقلال با پرونده مالی و سنگین آندره استراماچونی مواجه بود، نتوانست این مبلغ را به حساب سرمربی ایتالیایی واریز کند تا به این ترتیب مدارک این باشگاه نقص بزرگی برای گرفتن مجوز حرفه‌ای داشته باشد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دومین سال متوالی جلوی حضور استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا می‌گیرد و هواداران این تیم اتفاق تلخ و تکراری را تجربه می‌کنند.

محمد مومنی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با تاکید بر اینکه هواداران حق دارند ناراحت باشند، تاکید کرد که پرونده استراماچونی برای دیروز و امروز نیست و باید چند سال قبل مشکل برطرف می شده است.

وی همچنین به اعتراض بازیکنان استقلال به اسپانسر باشگاه قبل از بازی با ذوب آهن واکنش نشان داد و به راهکارهایی اشاره کرد که استقلال امیدوار است در ادامه با اتکا به آن پول استراماچونی را بدهد.

واکنش باشگاه استقلال به حذف از آسیا و اعتراض نمادین بازیکنان


جشن بازیکنان استقلال پس از پیروزی مقابل ذوب آهن

مشروح گفتگوی مومنی در ادامه می‌آید:

آقای مومنی! درباره آخرین شرایط پرونده استقلال و بارگذاری مدارک و مستندات لازم صحبت می‌کنید؟

- محمد مومنی: من دیشب باشگاه نبودم. با این حال کارهایی که لازم بوده، انجام شده است. راهکارهایی هم بوده. من دیگر آمدم و دیگر باشگاه نبودم.

* قاعدتاً اگر پول استراماچونی پرداخت و مدارکش در سامانه مجوز حرفه‌ای بارگذاری می‌شد تا الان باشگاه اطلاع رسانی کرده بود.

- بله دیگر. به هر جهت ما صد درصد هم دست خالی نبودیم. منتظر نظر کمیته مجوز حرفه‌ای هستیم.

* این یعنی اینکه استقلال مدارک مورد نیاز در بخش‌های دیگر را در سامانه قرار داده است؟

- بله مدارکی را بارگذاری کرده‌ایم و دست خالی نبوده‌ایم. حالا کمیته مجوز حرفه‌ای باید تصمیم بگیرد. در حد خودمان مدارک لازم و راهکارها را بارگذاری کرده‌ایم.

واکنش باشگاه استقلال به حذف از آسیا و اعتراض نمادین بازیکنان
محمد مومنی

* باشگاه استقلال امیدوار بود با اعلام اینکه تعطیلات نوروزی بوده از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرداخت بدهی استراماچونی مهلت بگیرد اما روز گذشته فدراسیون ایران اعلام کرد که این مهلت قابل تمدید نیست. از این نظر نمی‌توان کار خاصی کرد؟

- ما تا شب گذشته هم که مهلت به پایان می‌رسید، راهکارهایی ارائه دادیم. کنفدراسیون آسیا که دیگر برایمان پنجره را باز نمی‌کند تا دوباره مدارک را بارگذاری کنیم. ملزم به پرداخت پول استراماچونی هستیم. باید این اتفاق رخ بدهد.

* فکر می‌کنید استقلال در قدم بعدی با کسر امتیاز یا محرومیت جریمه بشود؟

- نمی دانم.

* قطعاً هواداران استقلال بابت حذف از آسیا عصبانی و ناراحت هستند. آنها حتی شب گذشته هم در جریان بازی با ذوب آهن شعارهای زیادی دادند.

- حق با هوادار است. هوادار می‌گوید "سکان هدایت باشگاه را به شما داده‌ایم و شما باید مشکل را حل کنید". حق با هوادار است و من هم می‌پذیرم. ولی وقتی اللهیار صیادمنش را فروختند گفتند پول استراماچونی را می‌دهیم. وقتی قایدی را فروختند، گفتند با پولش طلب استراماچونی را می‌دهیم. این مشکل نسل به نسل رسید تا الان که اتفاق نیفتاده است. این برای امروز و دیروز نیست. برای چند سال قبل است. تدبیر نکردند و این اتفاق افتاده است. به هر جهت راهکاری را پیدا کردیم که پول استراماچونی را بدهیم. اگر موفق بشویم پولش را می‌دهیم.

واکنش باشگاه استقلال به حذف از آسیا و اعتراض نمادین بازیکنان آندره استراماچونی

* چه راهکاری؟

- ان شاءالله بعداً که به نتیجه رسید، می‌گوییم.

* مهدی فروردین رئیس کمیسیون ورزش روز گذشته گفت که هشدارها را از سال گذشته داده بودیم و مدیران باشگاه توجهی نکردند. نظرتان در این مورد چیست؟

- بی تفاوت که نبودیم. درست است آقای فروردین به عنوان یک مسئول بالادستی اخطار داده است. در این شکی نیست ولی ما هم باید دستمان باز باشد که کاری را انجام بدهیم. شاید خیلی‌ها بگویند پول استراماچونی را به استقلال داده‌ایم؛ بله ما هم قبول داریم ولی باید در شرایط «اهم و فی الاهم» تصمیم گیری بشود. باید دید با کدام قضیه برخورد منطقی بشود که تیم سرپا بماند. نه اینکه بگوییم نگاهی به پرداخت پول استراماچونی نداشتیم ولی وقتی دستمان خالی بوده است نمی‌شد کاری کرد. باید به ضروریات و اولویت‌های باشگاه نگاه می‌کردیم. تدبیر مدیرعامل هم این بوده است. نه اینکه پول زیادی داشته باشیم و بگوییم این قضیه رخ نداده است. اینها چیزهایی است که لازم و ملزوم هم است. نیاز به کمک داشتیم ولی از جایی کمک نشد. درآمدزایی هم اتفاق رخ نداد. قول‌هایی هم که دادند بی نتیجه بود. دال بر این است که نتوانستیم به تعهدمان عمل کنیم.

* چرا درخواست کمک باشگاه استقلال از شرکت همراه اول به نتیجه نرسید؟

- نشد دیگر!

* شب گذشته و قبل از شروع بازی استقلال با ذوب آهن، بازیکنان استقلال دستان خود را به نشانه اعتراض به همراه اول روی اسم این شرکت گذاشتند که بر روی پیراهنشان درج شده بود. آیا این حرکت با هماهنگی باشگاه بوده و یا خودجوش صورت گرفت؟

- من در جریانش نیستم. هیات مدیره سیاست گذار است و در کار اجرایی دخالت ندارد. راهکارها را برای مدیرعامل تسهیل می‌کنیم. در بحث اجرا دخالتی نداریم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اس اس IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    10 6
    استقلال رامنحل کنید بچسبید به عز یز دردانه تا خیال همه راحت شود
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      11 6
      کیسه رو خیلی وقت پیش باید منحل میکردم ...
    • مجتبی IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      0 0
      دکتر اون روزی که قرارداد ۱۰۰ میلیاردی با یامگا بامگاهه اسمش چیه می‌بستید اون روزی که قرار داد ۱۵۰ میلیاردی با مدافع برزیلی می‌بستید با درآمد صفر باید فکر این روزها رو هم میکردین بعد هم خودتون با تیم پر طرفدار پرسپولیس مقایسه نکنید
  • هومن IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    در این چند سال گذشته استقلال از فروش بازیکن چند میلیون دلار درآمد داشته و چندین بازیکن خارجی گران قیمت جذب کرده و قرار داد بازیکنان تا هشت برابر شده و بیشتر از سهم بورس پول برداشته در ضمن درآمد اسپانسر و تبلیغات و … بماند این از نظر شرع و عرف زشت شما پول کسی که متعد هستی پرداخت نکنی بعد یک چند جین بازیکن گران جمع کنی فقط به بهانه اینکه تیم های رقیب نروند و الانم انتظار دارند از جیب مردم هزینه شود
  • محسن IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    اگه جوابت نمیدونم و درجریان نیستمه ک بیخودکردین باهاش مصاحبه کردین ک همچین فردبی اطلاعی بیاد چرت و پرت به هوادار بده
  • امیری IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 1
    فتح الله زاده تا ابد این لج بازی شما ماند چرا کنار نرفتی گیرم حق با شما بود وقتی می گویند تا شما کنار نروی پول نیست ماندنت زرای چی بود میلیون ها هوادار علاوه بر ابروریزی خارجی این کار شما را بیاد دارند
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 1
    ناکارامدی ،بی کفایتی ، عدم دلسوزی و وجدان کاری، فرصت طلبی ،سودجویی شخصی و..... در مدیریت و مخصوصا مدیریت ورزش بیداد می کند سوال این است تا کی ی ی ی ی؟؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    فتل شوالیه خدمتگذار تیم پیروزی با حذف تیم استقلال راه برای رفتن رایگان تیم پیروزی به آسیا باز شد . استقلال را حذف کردند تا تیم حکومتی پیروزی به آسیا برود .
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    در تمام دنیا اسپانسر تمام قد پشت تیمه ولی در ایران مادر زادی هیچی سرجاش نیست. واقعا اگر بازیکنان استقلال بودم تا پایان فصل حاضر نمیشدم لباسی رو بپوشم که ارم همراه اول روشه. در دنیا کافیه یه بازیکنان تو پیجش بر علیه اسپانسر حرف بزنه سهام اون شرکت ریزش میکنه اینا همراه اول یه چکیم به بازیکنا و مدیران میزنه
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    ببندید دره این دو تا باشگاه پرسپولیس و استقلال رو، جز بدهی های چندهزار میلیاردی چیزی برای جیب مردم و بیت المال ندارن، مثلا چه گلی به سره هوادارا زدن تا حالا ، تو آسیا هم که همون اول از تیمای عربی میخورن و حذف میشن..همراه اول با هزارتا شارلان بازی جیب مشترکاشو خالی میکنه اونوقت بیاد دو دستی بده به استقلالیا شارلانتان تر از خودش
  • ققنوس IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    استقلال رو کلا از لیگ هم حذف کنید
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    خدا رو شکر بهانه ندارن پرسپولیسو تو این قضیه مقصر کنن.. همینجور الکی یه چیزی میگن.. الان فقط باید تو باشگاه و مدیریت دنبال مقصر بگردین نه بیرون. تازه خودشون میگن یه بار دولت کمک کرده و پول رو داده باشگاه - وقتی پولو به جای استرا به بازیکن پرداخت کردن.. و حالا مبلغ دو برابر شده گناه و تقصیر بقیه چیه؟ وقتی عاقبت اندیشی نکنی و نتونی سیصد چهارصد میلیارد پولو مدیریت کنی همینطور بازیکن گرون قیمت بخری باید منتظر همچین اتفاقی باشی
  • دانیال IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 0
    فوتبال اهمیت ندارد.
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 1
    این از نتایج درخشان ریاست جمهوری حسن کلیدساز و بابامسعود است وقتی رئیس جمهور و وزیر ورزش هر دو عاشق لنگ باشن نتیجه این میشه ، اگرچه لنگ هم تو آسیا نمی تونه از این پنالتی های کمک معیشتی مثل بازی دیروز استفاده کنه و زود دلش برای خونه تنگ میشه !
    • مجتبی IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      0 0
      حالت خوبه !!!معلومه بد سوختی حالا انگار مثلاً می‌رفتین آسیا به سره قهرمان بودید الونگا اونجا منتظرتون بود دادا
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    3 0
    ۱۰۰ میلیارد که چیزی نیست از خود بازیکنان می گرفتید روی هم میگذاشتند پول استراماچونی را می دادید اینقدر هم ننه من غریبم در نیاوردید
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    استقلال محبوب هوادارانش است چه نام حرفه ای رویش باشد یا نباشد حیف یک ریال پول که به فردی مثل استراماچونی داده شود . پول را در مقابل کالا یا خدمات می پردازند این پول بی زبون را برای کسب عنوان های هزینه زا هدر ندهید به فوتبالتان بپردازید و غصه نخوریدعزیران من
  • ناهید IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    استقلالی هستم فوتبال اهمیتی ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس