تراشه‌های مغزی ایلان ماسک روی انسان‌ آزمایش می‌شود

《نورالینک》، شرکت تولیدکننده ایمپلنت مغز ایلان ماسک برای اولین مطالعه انسانی خود از سازمان غذا و دارو مجوز گرفت.

به گزارش مشرق، نورالبنک (Neuralink)، شرکت تولیدکننده ایمپلنت مغز ایلان ماسک، روز پنجشنبه اعلام کرد که از سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) چراغ سبز دریافت کرده است تا اولین مطالعه بالینی انسانی خود را آغاز کند؛ که یک نقطه عطف حیاتی پس از تلاش‌های قبلی محسوب می‌شود.

ماسک حداقل در چهار مورد از سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی کرده است که شرکت تجهیزات پزشکی او آزمایش‌های انسانی را برای ایمپلنت مغزی برای درمان بیماری‌های شدید مانند فلج و نابینایی آغاز خواهد کرد.

درحالی که هفت کارمند فعلی و سابق در ماه مارس گفتند:این شرکت که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد، تنها در اوایل سال ۲۰۲۲ به دنبال تأییدیه FDA بود - و آژانس این درخواست را رد کرد.

به گفته کارمندان، FDA به چندین نگرانی درباره نورالینک اشاره کرده بود که باید قبل از شروع آزمایشات انسانی مورد توجه قرار گیرد. مشکلات عمده شامل باتری لیتیومی دستگاه، امکان مهاجرت سیم‌های ایمپلنت به داخل مغز و چالش استخراج ایمن دستگاه بدون آسیب رساندن به بافت مغز است.

تایید FDA در روز پنجشنبه در حالی صورت می‌گیرد که قانون‌گذاران می‌خواهند تا بررسی کنند که آیا ترکیب هیئت نظارت بر آزمایش‌های حیوانی در نورالینک به آزمایش‌های نادرست و عجولانه کمک کرده است یا خیر؟

نورالینک قبلاً موضوع تحقیقات فدرال بوده است.

سال گذشته، بازرس کل وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا، به درخواست دادستان فدرال، شروع به تحقیق در مورد نقض احتمالی قانون رفاه حیوانات کرد، که نحوه رفتار و آزمایش محققان با انواع خاصی از حیوانات را کنترل می‌کند.

رویترز پیش از این گزارش داده بود که این شرکت پس از آزمایشات از سال ۲۰۱۸، حدود ۱۵۰۰ حیوان از جمله بیش از ۲۸۰ گوسفند، خوک و میمون را کشته است.

این تحقیق همچنین نظارت وزارت کشاورزی آمریکا بر نورالینک را بررسی کرده است.

نورالینک در روز پنجشنبه در توییتی گفت: "این نتیجه کار باورنکردنی تیم نورالینک در همکاری نزدیک با FDA است و اولین قدم مهمی است که روزی به فناوری ما اجازه می‌دهد به افراد زیادی کمک کند. "

در طول سال‌ها، ماسک علناً طرحی بلندپروازانه برای نورالینک ارائه کرده است. او اواخر سال گذشته زمانی که گفت آنقدر به ایمنی دستگاه اطمینان دارد که مایل است آن را در فرزندانش کاشت کند، خبرساز شد.

ماسک تصور می‌کند که هم افراد ناتوان و هم افراد سالم به سرعت ایمپلنت‌های جراحی را در مراکز محلی دریافت کنند. هدف این دستگاه‌ها درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها از چاقی، اوتیسم، افسردگی و اسکیزوفرنی تا امکان مرور وب و تله پاتی است.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • VI ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    1 0
    چرا از خودش یا بچه و عزیزانش شروع نمی کند این ایلان خان ماسک
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    2 0
    تو فیلمها میدیدیم انسانها توسط تراشه کنترل میشن حالا واقعی شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس