.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه اتاق بازرگانی یک تشکل صنفی و اقتصادی بخش خصوصی است و ماهیت غیرسیاسی دارد، نسبت به سیاسی‌کاری مدیران دولت سابق در انتخابات اتاق بازرگانی هشدار داد.

به گزارش مشرق، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد انتخابات اتاق بازرگانی تهران گفت: اتاق تهران مهمترین تشکیلات سازماندهی بخش خصوصی در عرصه اقتصاد کشور است و جایگاه مهم و رفیعی در فرایند تصمیم گیری ها، مراجع، شوراها و مجامع ملی دارد. کسانی که در فرایند انتخابات این اتاق در استان ها و تهران انتخاب می شوند افرادی هستند که مورد اعتماد تجار، صنعتگران و تولیدکنندگان قرار می گیرند.

نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: اتاق بازرگانی تهران به عنوان بزرگترین اتاق در میان استان های کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تغییر معادلات این اتاق معمولاً بر سرنوشت کلی اتاق ایران هم موثر است.

کریمی با هشدار درباره سیاسی‌کاری مدیران دولت سابق در انتخابات اتاق بازرگانی، تصریح کرد: اتاق بازرگانی یک تشکل صنفی و اقتصادی بخش خصوصی است و ماهیت غیرسیاسی دارد لذا هرگونه حرکتی که شائبه و تردید مربوط به سیاسی شدن فضای اتاق و فرآیندهای داخلی آن، مانند انتخابات هیئت رئیسه اتاق را ایجاد کند مردود است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: فرآیند انتخاب هیئت رئیسه اتاق در قانون تشریح شده لذا هیچ ابهامی در این خصوص از لحاظ قانونی و مقررات وجود ندارد و باید حتماً از دخالت در این فرآیند توسط همه کسانی که می توانند دخالت بالقوه داشته باشند جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: تنها منتخبین اعضای اتاق هستند که می توانند این فرایند را مدیریت کنند و با اعمال قانون، ارکان اتاق شامل هیئت نمایندگان و هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و اتاق ایران را انتخاب کنند.

کریمی اظهار داشت: اتاق بازرگانی جایگاه و شأن حرفه ای دارد و می‌تواند نقش پررنگی را در اقتصاد کشور و سازماندهی و انسجام بخشی به بخش خصوصی ایفا کند لذا هر حرکتی که بخواهد این شان و منزلت را خدشه دار کند و شائبه ضربه زدن به این شان و منزلت را ایجاد کند، مردود است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: مسئولان امر و دستگاه نظارتی نظارت لازم را بر فرآیند انتخابات در اتاق بازرگانی داشته باشد تا از اعمال نظرهای فراقانونی که بالقوه و محتمل است پیشگیری شود تا در سریعترین زمان ارکان اتاق بازرگانی تهران و ایران شکل بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس