«کیسینجر» و تولد صدسالگی با طعم خون / توطئه انگلیس برای تجزیه یمن

تداوم حضور نیروهای خارجی در یمن برای اجرای پروژه تجزیه این کشور در کنار طرح رژیم صهیونیستی برای نفوذ در بافت‌های فلسطینی نشین با هدف سرکوب کردن اعتراضات،مورد توجه روزنامه های عربی بوده است.

به گزارش مشرق، حضور نیروهای خارجی در استان‌های اشغالی یمن و اقدامات تفرقه انگیزانه انگلیس در این مناطق، در راستای طرح تجزیه یمن صورت می‌گیرد. از سوی دیگر تولد صد سالگی وزیر خارجه اسبق آمریکا باعث شده بار دیگر نگاه‌ها به جنایاتی که توسط وی طی دهه‌های گذشته در سراسر جهان صورت گرفته جلب شود.

«کیسینجر» و تولد صدسالگی با طعم خون / توطئه انگلیس برای تجزیه یمن

روزنامه القدس العربی در هفته نامه خود که روزهای یکشنبه منتشر می‌شود نوشت: جنایات رژیم صهیونیستی تنها به کشتار و بازداشت فلسطینی‌ها ختم نمی‌شود بلکه پروژه‌های یهودی سازی فلسطین و گسترش شهرک سازی ها و محدود کردن آزادی‌های فلسطینی‌ها از دیگر ابعاد جنایات این رژیم به شمار می‌رود.

در حالیکه جهانیان تنها به محکوم کردن رژیم صهیونیستی بسنده می‌کنند، این رژیم جنایات خود را علیه ملت فلسطین و حقوق اولیه آنها تشدید کرده است.

«کیسینجر» و تولد صدسالگی با طعم خون / توطئه انگلیس برای تجزیه یمن

روزنامه یمنی المسیره به نقل از خالد باراس رئیس رئیس بخش جنبش جنوب در کنفرانس گفتگوی ملی یمن نوشت: حضور نیروهای خارجی در استان‌های اشغال شده یمن خطر بزرگی برای این کشور به شمار می‌رود و به معنی اتحاد نیست. اقدامات به اصطلاح شورای انتقالی جنوب یمن در راستای اهداف ائتلاف متجاوز سعودی برای تجزیه این کشور انجام می‌شود.

انگلیس نیز در استان‌های اشغالی یمن همچنان سیاست «تفرقه بیانداز و حکومت کن» را پیاده می‌کند.

«کیسینجر» و تولد صدسالگی با طعم خون / توطئه انگلیس برای تجزیه یمن

عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: هنری کیسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا در حالی تولد صد سالگی خود را جشن می‌گیرد که یکی از برجسته‌ترین حامیان جنگ بوده و دستش به خون صدها هزار ویتنامی و شهروندان بی گناه کامبوجی آلوده است. وی کودتاهای نظامی در آمریکای جنوبی را نهادینه کرد. در واقع می‌توان گفت که کیسینجر یک صهیونیست وفادار به مبانی رژیم صهیونیستی بوده و تمام عمر خود را صرف اجرایی کردن این مبانی کرده است.

«کیسینجر» و تولد صدسالگی با طعم خون / توطئه انگلیس برای تجزیه یمن

روزنامه العربی الجدید نیز با اشاره به آغاز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نوشت: ترکیه شاهد یک روز سرنوشت ساز برای تعیین پرونده انتخاب رئیس جمهور است. مشخص نیست که ترکیه مسیر اقتصادی و سیاسی کنونی خود را در سایه حاکمیت رجب طیب اردوغان پیش خواهد گرفت و یا با حضور کمال قلیچدار اوغلو شاهد تغییرات ریشه‌ای خواهد بود.

«کیسینجر» و تولد صدسالگی با طعم خون / توطئه انگلیس برای تجزیه یمن

روزنامه سوری الثوره در مقاله‌ای نوشت: بسیاری از کشورها نمی‌توانند پیروزی سوریه را بر تروریسم جهانی با صرف هزینه هزاران میلیارد دلار، تحمل کنند. فرانسه که در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی نوک پیکان این نبرد بود، با دیدن این پیروزی دمشق، شوکه شده اند.

کشورهای اروپایی از ترس رژیم صهیونیستی و آمریکا نمی‌توانند به این پیروزی اذعان کنند. جهان دیگر آنطوری که فرانسه و برخی کشورهایی که سیاست مکیدن خون ملت‌ها و غارت اموال و ثروت‌های آنها را با هدف کسب برتری نظامی، اقتصادی و سیاسی دنبال می‌کنند، نیست.

«کیسینجر» و تولد صدسالگی با طعم خون / توطئه انگلیس برای تجزیه یمن

روزنامه فلسطینی فلسطین آنلاین نوشت: رژیم صهیونیستی طرح شهرک سازی جدیدی را در منطقه ابودیس دنبال می‌کند. هدف از این طرح، محاصره روستاها و بخش‌های فلسطینی نشین است. سران رژیم صهیونیستی قصد دارند با نفوذ در بافت‌های فلسطینی نشین و برهم زدن ساختار جمعیتی آنها، مانع وقوع هرگونه اعتراض ضد صهیونیستی شوند.

این پروژه شهرک سازی جدید، با هدف وصل کردن شهرک‌های واقع در جنوب شرقی شهر اشغالی قدس به دیگر شهرک‌های خارج از منطقه انجام می‌شود.

«کیسینجر» و تولد صدسالگی با طعم خون / توطئه انگلیس برای تجزیه یمن

روزنامه الشرق الاوسط نیز به بازگشایی سفارت عربستان در سوریه اشاره کرد و نوشت: روز گذشته یک هیئت کارشناسی عربستانی با هدف بررسی سازوکار گشایش سفارت عربستان در دمشق وارد سوریه شد. سفر این هیئت در راستای اقدامات عربستان برای ازسرگیری فعالیت هیئت دیپلماتیک ریاض در دمشق صورت گرفت.

تیم کارشناسی عربستانی به ریاست غازی بن رافع العنزی با ایمن سوسان معاون وزیر خارجه سوریه در مقر وزارت خارجه سوریه در دمشق دیدار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    6 0
    کیسینجرتئوریسین صهیونیسم وامپریالیسم درنقش کودتاوسرکوب درکشورهای مستقل
  • توکلی IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    4 0
    صد صالگی کیسینجر ؛ نجس . عفونت .کثافت . گیرم که خلق را به زبانت فریفتی با .... غول جهنم چه میکنی
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    4 0
    به درک واصل شدن این صهیونیست را نیزخواهید دید
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    4 0
    تجسم ابلیس
  • سید IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    2 0
    شاید خواست خداوند این است که با طولانی شدن عمر این صهیونی آلمانی تبار که بزرگترین و مهمترین سیاستمدار ادوار دولتمردان یانکیستان از حکومت اسرائیل بود، در حیات خود اضمحلال این کیان جعلی را به چشم ببیند! اساساً این که هنوز به عقل و هوش است هم شاید حکمتش در این است که فروپاشی صهیونی ها را کاملاً و با تمام وجود درک کند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس