کد خبر 1494291
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
اربعین

رئیس پلیس گذرنامه فراجا از صدور گذرنامه زیارتی برای زائران اربعین خبر داد و گفت: این گذرنامه در راستای سفر زیارتی آسان و ارزان با هزینه پائین‌تر از گذرنامه بین‌المللی و با اعتبار ۵ ساله صادر خواهد شد.

به گزارش مشرق، سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه انتظامی کشور در خصوص آخرین روند صدور گذرنامه اظهار داشت: در حال حاضر روند صدور گذرنامه از طریق درخواست متقاضیان در دفاتر پلیس + ۱۰ و سپس چاپ گذرنامه و ارسال توسط پست به در منازل میانگین پنج روز طول می‌کشد.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه انتظامی کشور با بیان این مطلب که تعداد تقاضای صدور گذرنامه در روزهای اخیر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است، از هماهنگی با مقام عراقی در بحث صدور گذرنامه زیارتی خبر داد.

وی گفت: با هماهنگی انجام شده ان‌شاالله برای اربعین امسال زائران می‌توانند برای تردد به کشور عراق از گذرنامه زیارتی استفاده کنند.

سردار ذوالقدری به ویژگی‌های گذرنامه زیارتی اشاره و اعلام کرد: گذرنامه زیارتی با اعتبار پنج ساله، تعداد صفحات کمتر و هزینه به مراتب خیلی پائین‌تر از گذرنامه بین المللی فقط در راستای سفر زیارتی سهل و آسان و ارزان، مراحل چاپ اولیه را گذرانده و در حال حاضر در نسخه آزمایشی آن صادر شده است و ان‌شاالله بعد از گذراندن مراحل مختلف با اطلاع‌رسانی به مردم نسبت به صدور عمومی آن اقدام می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که گذرنامه زیارتی برای اربعین امسال مهیا شود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه انتظامی کشور با بیان این مطلب که گذرنامه عادی بین‌المللی برای سفرهای خارجی و حتی زیارتی اعتبار خود را دارند، صدور گذرنامه زیارتی را در راستای اعطای تسهیلات به افرادی که فقط متقاضی سفر زیارتی هستند دانست.

سردار ذوالقدری به ارسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار پیامک به افرادی که اعتبار گذرنامه‌هایشان منقضی شده، خبر داد و گفت: ۹۵۰ هزار نفر افرادی بودند که اعتبار گذرنامه‌شان منقضی شده و بقیه پیامک‌ها نیز به افرادی ارسال شد که در سه چهار سال گذشته در ایام اربعین به کشور عراق سفر داشته‌اند که با این پیامک‌ها به افراد اطلاع‌رسانی شده که با توجه به انقضای اعتبار گذرنامه خود برای درخواست صدور، هم‌اینک اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    1 3
    اها باز بازار دزدی و خرافات باز شد... صفا باشه
  • حبیب IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    0 1
    همه چیز رو با عقل ناقصتون نسنجید...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس