کد خبر 1494374
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۴
ربات‌ها جانشین گارد امنیتی سوئیس می‌شوند؟

کمبود نیروی انسانی و گران بودن آن فناوران سوئیسی را بر آن داشته تا با ابداع ربات‌های نگهبان از آنها برای عملیات گشت‌زنی استفاده کنند.

به گزارش مشرق، تارنمای اینترستینگ اینجینیرینگ (interestingengineering) که اخبار مربوط به پیشرفت های علمی و نواوری های فناورانه را پوشش می دهد، ضمن مفید و ضروری خواندن وجود نیروهای امنیتی نوشت: این نیروها نسبتا گران هستند و به سادگی نمی توان در صورت لزوم از آنها در هر جایی استفاده کرد.

این رسانه افزود: در اروپا، ساکنان سوئیس شاهد ربات گشت زنی بوده اند که توسط یک شرکت استارت آپ رباتیک وابسته به دانشگاه صنعتی زوریخ ساخته شده است که می تواند به زودی جای نیروهای امنیتی انسانی را بگیرند.

این ربات دوچرخ موسوم به آسنتو (Ascento ) تاکنون به عنوان نیروی گارد برای شرکت امنیتی سوئیس موسوم به«سکیوریتاس آگ»( Securitas AG) فعالیت کرده است.

ویدئوی منتشر شده توسط دانشگاه صنعتی زوریخ نشان می‌دهد که این ربات گارد امنیتی جدید سوئیس تا چه اندازه چابک و فرز است و می‌تواند در بسیاری از مکان‌ها گشت‌زنی کند اما آیا این ربات می تواند در عملیات گشت زنی خود به اندازه نیروی انسانی دقت عمل داشته باشد؟

در اکتبر سال ۲۰۱۹، زمانی که یک ربات گشت موسوم به روبوکاپ، از کمک به یک زن نیازمند خودداری کرد و فقط از ‌او خواست که از جلوی راه او کنار برود، خبرساز شد. این در حالی بود که این زن، با زدن یک دکمه درخواست اضطراری داشت.

بعدها گزارش شد که این روبوکاپ ها که توسط شرکت نایت اسکوپ (Knightscope) ساخته و اجاره داده شده بودند، هنوز به ادارات پلیس متصل نشده اند.

همین ماه گذشته، اداره پلیس نیویورک (NYPD) انواع ربات های مبارزه با جرم و جنایت را برای گشت زنی در ایستگاه های مترو در سراسر نیویورک معرفی کرد. بر اساس یک گزارش، این ماشین های جدید بخشی از برنامه های آزمایشی هستند که در تابستان اجرا می شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس