یاریو لوین

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه دولت نتانیاهو، اظهاراتی نژادپرستانه را درباره اعراب فلسطینی بیان کرد.

سرویس جهان مشرق - این روز ها در سرزمین های اشغالی مسئله تصویب طرح اصلاحات قضائی داغ است. یاریو لوین طراح اصلی طرح اصلاحات قضائی است و این طرح به نام طرح لوین نیز شناخته می شود. با نگاهی به دولت ائتلافی راستگرای رژیم صهیونیستی و اقدامات و اظهارات اعضای این دولت، میتوان به تندرو و نژاد پرست بودن دولت نتانیاهو پی برد.

وزیر دادگستری یاریو لوین در اظهاراتی کاملا نژادپرستانه توضیح داد که چرا نیاز به اصلاح کمیته انتخاب قضات وجود دارد. لوین در جلسه کابینه دولت رژیم صهیونیستی گفت:« اعراب (فلسطینیان) در جوامع یهودی در الجلیل آپارتمان می خرند و این باعث می شود یهودیان این شهرها را ترک کنند، زیرا آنها آمادگی زندگی با اعراب را ندارند. ما باید مطمئن شویم که دیوان عالی قضاتی دارد که این را درک کنند.»

در جلسه هیئت دولت رژیم صهیونیستی از جمله لایحه «صهیونیسم، یک ارزش راهنما کننده» مورد بحث و بررسی قرار گرفت که بر اساس آن صهیونیسم و ارزش های مندرج در قانون تابعیت در سیاست ها و اقدامات دولت تثبیت می شود. لایحه ای که بر اساس آن وزارتخانه‌های دولتی موظف هستند ارزش‌های صهیونیسم را بر ارزش‌های دیگر ترجیح دهند.

در واقع یاریو لوین خواهان یک ساختار نژادپرست است و به همین دلیل طرح اصلاحات قضائی را ارائه کرد که تمام هدف آن تبدیل اسرائیل به مکانی به شدت بیشتر نژادپرستانه است، بیشتر از آنچه که تا امروز بوده است. او می خواهد قضاتی را منصوب کند که برتری یهودیان را دنبال کنند، قضات نژادپرستی که تبعیض را به یک اصل اساسی در سرزمین های اشغالی تبدیل کنند. قضاتی که قانون یا عدالت را نمی بینند - بلکه نژادپرستی و نفرت دیگری را می بینند. قضاتی که به دولت نتانیاهو اجازه می دهند تبعیض قائل شود، طرد کند و زندگی شهروندان عرب را به تباهی بکشد.

این مسئله به این معنی نیست که صهیونیست ها تا به امروز مسیر عدالت و عدم تبعیض را در پیش داشته اند و اکنون به مسیر دیگری می روند، اینگونه نیست، تاریخ این رژیم منحوس تا به امروز چیزی به جزء تبعیض نژادی، بی عدالتی و وحشی گری نبوده است، مسئله این است که اگر تا به امروز صهیونیست ها در عین بی عدالتی و وحشی گری، در مقابل نگاه همگان ژست عدالت و دموکراسی می گرفت، از امروز قصد دارد به شکل عریان تری این نژادپرستی و بی عدالتی خود را به نمایش بگذارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 1
    مشکل من هم نیست اهمیتی هم برام ندارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس