کد خبر 1494463
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
.

میدان خراسان تهران، پیش از آن‌که عقربه کوچک ساعت روی عدد هشت بنشیند، پر شده بود. امشب، «امام رضایی‌ها» در این میدان قرار دارند.

به گزارش مشرق، اجتماع بزرگ «امام رضایی‌ها» که قرار بود راس ساعت ۲۰ امشب دوشنبه ۸ خردادماه در میدان خراسان برگزار شود، با استقبال پرشور خانواده‌های تهرانی همراه شد و از حدود ساعت ۱۹:۴۵ میدان پر از جمعیت شد و خیابان‌های اطراف یعنی خیابان خراسان‌ و خیابان ۱۷ شهریور که موکب‌های پذیرایی و خدماتی برپا شده است، مملو از جمعیت است.

از ساعت ۱۹:۵۰ با تصمیم مسئولان گروه سرود نجم‌الثاقب با حضور روی صحنه سرودی در مدح امام رضا علیه‌السلام خواند، اما مراسم به صورت رسمی از ساعت ۲۰ با شعرخوانی خادمان حرم امام رضا علیه السلام که پرچم متبرک حرم را به این مجلس آورده بودند، شروع شد. این خادمان از مردم خواستند دست بر سینه بگذارند و خود را در حرم تصور کنند. آن‌ها سپس صلوات خاصه امام رضا را قرائت کردند.

جایگاه این مراسم با پرچم بزرگی مشابه پرچم گنبد حرم امام رضا علیه‌السلام تزیین شده است. در این مراسم بناست حامد شاکرنژاد قرائت قرآن، حجت‌الاسلام شهاب مرادی سخنرانی و مرتضی طاهری، رضا هلالی، محمدحسین پویانفر، سیدمحمدرضا نوشه‌ور، محسن عراقی، محمد فصولی، امین قدیم مدیحه‌خوانی کنند.

بیش از ۱۷۰ موکب‌دار از هیأت‌های مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی، ‌ خدماتی، امدادی و درمانی در طول مسیرهای منتهی به میدان خراسان حضور دارند و انواع شربت، هندوانه، سیب‌زمینی سرخ شده، بادکنک و پرچم میان مردم توزیع می‌کنند.

برپایی غرفه‌های فرهنگی و آموزشی و خانواده و کودکانه، توزیع هدایا و بسته‌های محتوایی و پزشکی ـ درمانی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این موکب‌هاست.

سال گذشته با همت گروه‌های مردمی و جبهه فرهنگی انقلاب جشن ولادت امام رضا(ع) با عنوان «اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها» در دانشگاه تهران برگزار شد که این برنامه با بهره‌گیری از تجربه مهمانی ۱۰ کیلومتری روز عید غدیر در تهران امروز در فضای وسیع‌تری برنامه‌ریزی شد. سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری تهران نیز در برگزاری این جشن گروه‌های مردمی را یاری و حمایت کردند.

بیش از ۱۵۰ گروه مردمی در این برنامه مشارکت کردند و پای کار این مراسم هستند.

ساعت ۲۰:۱۰ حامد شاکرنژاد قاری خراسانی کشورمان و از داوران برنامه «محفل» در میان تشویق‌های مردم به صحنه آمد و شروع به تلاوت قرآن کرد. او در این مراسم آیاتی از قرآن را تلاوت کرد.

بعد از تلاوت شاکرنژاد، گروه مارش ارتش با لباس نیروی دریایی ارتش، به یاد اعضای ناوگروه ۸۶ ارتش که هشت ماه در آب‌های دنیا دریانوردی کردند و کل دنیا را دور زدند، روی صحنه رفتند و مردم به تشویق آنان‌ پرداختند.

این گروه سرود جمهوری اسلامی و سرود «ای ایران» را نواختند و مردم هم این سرودها را همخوانی کردند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام شهاب مرادی سخنران مذهبی و کارشناس دینی ردی صحنه رفت که مردم همزمان با شنیدن نام او دست زدند. این سخنران ابتدا از مردم خواست تا صلواتی بفرستند.

شهاب مرادی: میدان خراسان، انتخاب خوبی بود

مرادی در این مراسم اظهار داشت: من بعد از مدت‌ها موتورسوار شدم و شاهد جمعیت بسیار مردم و ازدحام اطراف میدان بودم.

وی با اشاره به اینکه واژه خواهر و برادری بسیار زیباست، گفت: این علاقه میان خواهر و برادر در فضای مجازی دچار چالش شده است. من موافق هستم که این فضاها همه دست همه باشد، اما اینستاگرام با زندگی ما کاری کرده که انگار ضدفامیل است. همه این‌ها روی روابط ما اثر می‌گذارد.

مرادی گفت: پست‌هایی در خصوص ضدیت خواهر و برادر تولید می‌کنند تا پول به دست بیاورند. من مخالف پول درآوردن نیستم اما مراقب باشند که روابط خانواده‌ها را خراب نکنند.

این کارشناس دینی افزود: پیشنهاد می‌کنم در خانه و فامیل همدیگر را بیشتر دوست داشته باشیم و به زبان بیاورید. خواهران و برادران به هم ابراز محبت کنند.

مرادی از انتخاب میدان خراسان برای این مراسم که در گذشته محل چاووشی‌خوانی برای زائران مشهد بود، ابراز خرسندی کرد و گفت: از مردم می‌خواهم امام رضا را دوست داشته باشند و حتما بعد از نماز سلام به امام حسین، امام رضا و امام زمان را فراموش نکنید. زیارت امام رضا را فراموش نکنید حتی شده با اتوبوس بروید سلام دهید و بلافاصله برگردید. سالی یک بار لااقل برای زیارت به مشهد بروید.

در این بخش از برنامه حوالی ساعت ۲۰:۳۰ مجری از مردم خواست دیگر به سمت محل برگزاری مراسم حرکت نکنند؛ چون فضای میدان و اطراف کاملا پر شده است.

سیده فرشته حسینی، خواهر شهید سیدمیثم حسینی از شهدای مرزبان کشور در این مراسم به شعرخوانی پرداخت. شعر او درباره برادر شهیدش بود که متناسب با شعار خواهر و برادری این مراسم بود.

اعضای ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش به همراه خانواده‌هایشان روی صحنه رفتند و مردم آن‌ها را تشویق کردند.

دودمه‌خوانی در جشن

اولین مداحی که روی صحنه آمد، رضا هلالی بود که مردم مدام برای او دست زدند و هلالی به نشانه احترام به آنها تعظیم کرد. محسن عراقی، مداحی که متولد و بزرگ شده میدان خراسان است هم روی صحنه آمد. هلالی در این مراسم با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم، برای فرج امام زمان دعا کرد. سپس سیدمحمدرضا نوشه‌ور روی صحنه آمد.

محمدرضا باقری و مصطفی امامی جمع حاضر را دو دسته کردند و به سبک دو دمه‌های هیأت‌ها از مردم خواستند تا یک بیت همخوانی کنند.

دنیا یک طرف ما یک طرف
ما و امام رضا، دنیا یک طرف 

اولین سرود اجرا شده در این مراسم سرود «عزیزم حسین ۱» یا همان «مداد رنگی» بود که رضا هلالی به درخواست کودکان در مراسم خواند.

محمدحسین پویانفر هم که دیرتر روی صحنه آمد، گفت: مسیری را پیاده و میان جمعیت آمدم که بسیار پرشور بود. امیدوارم این تلاش‌ها و قدم‌ها ادامه‌دار باشد. سیدمحمدرضا نوشه‌ور و محسن عراقی در این بخش، سرود خواندند.

پویانفر، گرایش رنگی‌اش را در فوتبال لو داد!

آرتین سرایداران، بازمانده حادثه تروریستی شاهچراغ، به همراه خواهرش فاطمه سرایداران روی صحنه آمدند. این برنامه با شعار خواهر و برادری برگزار می‌شود که به همین مناسبت آرتین و خواهرش به مراسم دعوت شدند.

پویانفر و هلالی، هدایایی به آرتین تقدیم کردند و سرود «عزیزم حسین ۲» خوانده و تقدیم به آرتین شد. هلالی اول خواست جمع حاضر به خاطر آرتین دست بزنند و بعد خواست برای همه فرزندان شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، مدافعان سلامت، مدافعان امنیت و شهدای افغانستانی دست بزنند.

نماهنگ خواهر برادری این بار با حضور هلالی و پویانفر و اعضای گروه سرود شمیم یاس همخوانی شد. پویانفر گفت: ان‌شاءالله این شعر را می‌خوانیم. بعدش هم دعا کنید که چهارشنبه پرسپولیس ببرد!

همزمان با اجرای آتش‌بازی و نورافشانی در میدان خراسان و محله‌های اطراف آن، سرودهایی توسط مردم همخوانی شد. آن‌ها فلش دوربین تلفن‌های همراه خود را حین همخوانی روشن کردند و سرود «خواهر برادری» را تکرار کردند.

در ادامه رضا هلالی گفت: اگر برای کودک، کاری انجام می‌دهید توجه کنید که آن‌ها روحیه خاصی دارند. این برنامه ما هم برای کودکان است و مراقب باشید در این جشن، حال آن‌ها را رعایت کنیم.

در بخش پایانی این مراسم امین قدیم و محمد فصولی به مدیحه‌خوانی پرداختند.

تصاویری از اجتماع امشب امام رضایی‌ها ببینید:

اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در پایتخت +عکس
ماکت ضریح حرم امام رضا با گل تزیین شده در میدان خراسان تهران

اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در پایتخت +عکس
برپایی موکب‌ها در مسیر اجتماع امام رضایی‌ها

اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در پایتخت +عکس
سخنرانی شهاب مرادی در اجتماع امام رضایی‌ها

اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در پایتخت +عکس
موکب‌ها تا خیابان ری امتداد دارند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    15 1
    خواهشا امشب امام رضا را پیش الله واسطه قرار بدید و ظهور مهدی فاطمه را از او بخواهید اگر دوست دارید همه مشکلات جهان رفع شود و تشنه آمدن او هستید
    • حمیدرضا IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      0 0
      اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      0 0
      آماده شدن جهان شرط اوله
  • FI ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    1 2
    واژه فارسی و امروزی برای موکب برگزینید
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      4 0
      تقریبا ایستگاه صلواتی است ولی گسترده تر
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    هزینه 40 میلیارد تومان فقط وفقط برای نصب بنرو تراکت واستند این مراسم گویای این موضوع است که مدیران امثال زاکانی اصل حل مشکلات در کلان شهر را ولکرده است وفرع قضیه که هیچ سودی برای مردم ولی جیب های دارودسته خودشون برای سلیان سال پر خواهد شد بهمراه دارد یکی به این شهردار یالقوز بگه مردم از قدیمی بودن اماکانات در مترو و بی آر تی به فغان آمده ودر یغ از یک واگن یا یک اتوبوس یکی به یارو بگه پس خدمات شهری در کجای مدیریت تو قرار دارد.
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    برای شهدای افغانی دست زدند پس آن جوان های 19 ساله ی شهید در مرز چی؟
  • علی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    1 0
    ماشاالله... خدمت 14معصوم وولایتمداران سلام عرض میکنم... انشاالله بزودی جشن طهور حضرت رو داشته باشیم 🥰🥰🥰🥰🥰

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس