اسرائیلی‌ها یا می‌روند یا همه‌شان را می‌ریزند داخل دریا!

یک نشریه فرانسوی می‌گوید محافل صهیونیستی در مقابل نقشه پیچیده ایران برای حمله به اسرائیل از چند جبهه احساس ناتوانی می‌کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: تارنمای موند آفریک نوشت: به نظر می‌رسد جدایی ایالات متحده آمریکا از خاورمیانه، پایان حمایت بی‌قید و شرط آمریکا از اسرائیل باشد. ایران با توجه به موفقیت‌های اخیر دیپلماتیک خود، جذب متحدان جدید برای جنگ با اسرائیل را پنهان نمی‌کند.

یاکوف آمیدور، رئیس‌سابق شورای امنیت ملی اسرائیل در این باره گفت: «جنگ بسیار نزدیک‌تر از صلح است و ایران پس از دستیابی به توافقات تنش‌زدایی با کشورهای عربی، اعتماد به نفس بیشتری دارد. در این صورت من فکر می‌کنم ما باید برای جنگ آماده شویم.»

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت با استناد به اطلاعات محرمانه ادعا می‌کند که بنیامین نتانیاهو در نشست کابینه امنیتی در اوایل ماه جاری هشدار داد که اسرائیل در مقیاس بزرگ‌تر و در چند جبهه وارد درگیری می‌شود.

یونی بن مناخیم، تحلیلگر مرکز امور عمومی بیت‌المقدس، تاکید می‌کند که اسرائیل باید با راهبرد «جبهه‌های متحد» که توسط قاسم سلیمانی طراحی شده است، مقابله کند.

مردخای کیدار، محقق در دانشگاه بار-ایلان، تأکید می‌کند ایران قصد دارد با ترکیبی از تمام نیروهایی که در چندین کشور عربی اختیار دارد، به اسرائیل حمله کند. این احتمال وجود دارد که ایران از خاک خود چیزی را پرتاب نخواهد کرد.

در سوریه ۱۷ واحد مسلح و آماده جنگ از شبه نظامیان فاطمیون، زینبیون، نجباء، حزب‌الله، تیپ ابوالفضل، عصائب اهل الحق، تیپ خراسانی و غیره را در اختیار دارد. ایران تعداد زیادی موشک و پهپاد به سوریه منتقل کرده است که آماده پرتاب هستند. در عراق، ده‌ها شبه‌نظامی مسلح به موشک و پهپاد را در اختیار دارد و در یمن، حوثی‌ها موشک‌های دوربرد ایرانی و پهپادهایی دارند که می‌توانند به اسرائیل برسند. در غزه، حماس و جهاد اسلامی فلسطین موشک‌هایی دارند که می‌توانند نیروهای دفاعی و پایگاه‌های نیروی هوایی اسرائیل را خنثی کنند.

ایران محاسبه کرده که ذخایر موشک‌های ضد موشکی اسرائیلی‌ها در دو سه ساعت اول تمام می‌شود و پس از آن آسمان اسرائیل باز می‌شود و نیروی هوایی آن تضعیف می‌شود.

پس از حملات سایبری و بارش موشک و پهپاد بر پایگاه‌های نظامی و زیرساخت‌های غیرنظامی، حملات زمینی هماهنگ از لبنان، سوریه و غزه انجام خواهد شد که به نیروهای زمینی اسرائیل حمله خواهند کرد تا هر چه سریع‌تر به شهرک‌های یهودی‌نشین برسند.

روسیه و چین از هر دو طرف خواهند خواست تا خشونت را متوقف کنند، اما این دو کشور آشکارا از ایران حمایت خواهند کرد و اطلاعاتی را در مورد آنچه در اسرائیل اتفاق می‌افتد در اختیار آن قرار خواهند داد. ترکیه خواستار پایان دادن به خشونت خواهد شد، اما به طور ضمنی از ایران حمایت خواهد کرد. در سرتاسر جهان عرب و اسلام، توده‌ها حمایت خود را از ایران نشان خواهند داد، همان‌طور که از سید حسن نصرالله در جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ حمایت کردند. آمریکا و اروپا مداخله نظامی نخواهند کرد و برخی حمله ایران را فرصتی برای خلاص شدن از شر این «مخمصه‌ای» می‌دانند که اسرائیل سال‌ها نماینده آن بوده است.

اسحاق بارق، ژنرال بازنشسته اسرائیل، به تازگی زنگ خطر عدم آمادگی ارتش اسرائیل در مقابل ایران را به صدا درآورده است. او مدعی است که مقامات سیاسی نمی‌دانند که تهدید در اطراف اسرائیل چقدر تشدید شده است. به طور خلاصه، آنها با این تصور غلط زندگی می‌کنند که ارتش اسرائیل شکست‌ناپذیر است.

مؤسسات تحقیقاتی تأیید می‌کنند که ارتش اسرائیل «نادیده گرفته» شده و تمام تلاش‌های نوسازی بر نیروی هوایی متمرکز شده است، که متأسفانه به نظر می‌رسد قادر به توقف «سرعت پرتاب موشک، حتی از هدف کوچکی مانند غزه» نیست.

ژنرال بارق می‌گوید که «تقسیم ملت» اسرائیل بر سر اصلاحات قضایی و «نفرت غم‌انگیز» بین دو اردوگاه، «مسابقه‌ای سریع به سوی پرتگاه» را تسریع می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس