کد خبر 1495376
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

بلیط تهران چابهار شما را از قلب پایتخت ایران به یک شهری بندری خارق‌العاده می‌رساند! سفر به جنوب ایران تنها به شهرهای نام‌آشنایی مثل کیش و قشم محدود نمی‌شود. اگر قبلا بیشتر شهرهای توریستی ایران را گشته‌اید و تجربه سفرهای لوکس و شیک را دارید، شاید زمان آن فرارسیده که پا را از منطقه امن همیشگی بیرون بگذارید و یک سفر مهمان طبیعت بکر چابهار شوید. دریای آرام، دشت‌های کویری، نخل‌های استوار و مردم خونگرم و سواحل بی‌تکرار چابهار، می‌توانند خاطره‌انگیزترین سفر زندگی شما را رقم بزنند.

معرفی جاهای دیدنی چابهار، تجربه طبیعت بکر جنوب

با 7 تا از جذاب‌ترین جاهای دیدنی چابهار آشنا شوید

چابهار یا به عبارتی، شهر چهار بهار، در نزدیکی دریای عمان و اقیانوس واقع شده و در تمام طول سال، آب ‌و هوای نسبتا معتدلی دارد. دیدنی‌های چابهار کم نیستند و در هر فصلی که به فکر خریدن بلیط تهران چابهار باشید، در این بندر زیبای تفریحات جذابی برای شما وجود خواهد داشت. در ادامه با معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری چابهار آشنا شوید.

کوه‌های مینیاتوری، عجیب‌ترین کوه‌هایی که می‌توانید ببینید

شکل عجیب کوه‌های مینیاتوری همیشه گردشگران را متعجب می‌کند. این کوه‌ها متشکل از قله‌های به ‌هم ‌پیوسته هستند که به ‌موازات دریا، از منطقه کچو تا نزدیک خلیج گواتر کشیده شده‌اند. ارتفاع قله‌ها بین 5 تا 100 متر متغیر است و در بیشتر بخش‌ها می‌توان به‌راحتی به آن‌ها صعود کرد. رنگ‌ کوه‌های مینیاتوری مانند کوه‌های عادی نیست و در سطح آن قسمت‌هایی به رنگ‌های سبز سفید و قرمز دیده می‌شود. کوه‌های مینیاتوری با نام کوه‌های مریخی هم شناخته می‌شوند. این تعبیر در نوع خود جالب است؛ چراکه به دلیل توالی غیر معمول قله‌ها، رنگ عجیب سطح کوه‌ها و البته نبودن هیچ‌گونه درخت و پوشش گیاهی، گویی روی سیاره مریخ فرود آمده‌اید!

غروب دیدنی بندر بریس چابهار

با کمی پیاده‌روی، بعد از کوه‌های مریخی به یک بندر زیبا به نام بریس می‌رسید. این بندر کوچک و آرام یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های توریستی چابهار است و همیشه افراد زیادی هستند که بلیط تهران چابهار را به‌قصد دیدن غروب زیبای بندر بریس تهیه می‌کنند. گردشگرانی که در تابستان به این منطقه سر می‌زنند، می‌توانند شاهد اتفاق طبیعی جالبی به اسم پدیده موج‌فشان باشند. موج فشان پدیده‌ای است که در آن موج دریا با فشار از میان حفره‌ها و مجراهایی که در دل صخره‌های سنگی وجود دارد، به سمت پالا پرت می‌شود. در صورت وزش باد هم این موج‌ها به شکل فواره در می‌آیند و منظره جالبی ایجاد می‌کنند.

دریاچه لیپار، یکی از چهار دریاچه صورتی رنگ جهان

تنها چهار دریاچه در دنیا وجود دارند که رنگ صورتی دارند و دریاچه لیپار یکی از آن‌ها است. آب این دریاچه به دلیل وجود مواد معدنی خاص، مرجان‌ها و همچنین پلانکتون‌ها، به رنگ صورت و گاه نارنجی جذابی دیده می‌شود. درختچه‌های گز و حرا که مختص مناطق جنوبی ایران هستند، به‌وفور در اطراف این منطقه می‌رویند و مناظر زیبایی ایجاد می‌کنند. این دریاچه در نزدیکی روستای رمین چابهار واقع شده و بهترین مکان برای تفریح و مشاهده گونه‌های گیاهی و جانوری خاص است. به‌تازگی در اطراف دریاچه لیپار امکانات رفاهی زیادی برای خدمت‌رسانی به گردشگران ایجاد شده‌اند.

معرفی جاهای دیدنی چابهار، تجربه طبیعت بکر جنوب

آیا کوه گِل افشان واقعا وجود دارد؟

بله در جنوب جاده کهیر-زرآباد، در 100 فاصله کیلومتری بندر چابهار می‌توانید کوهی را ببینید که به شکل یک آتشفشان فعال است؛ اما از دهانه آن به‌جای مواد مذاب، گِل سرد به بیرون پرتاب می‌شود. قله گِل افشان بین مجموعه‌ای از چندین تپه قرار گرفته که ارتفاع‌های متنوعی دارند. زمانی‌که باران نبارد و خاک سطح کوه خشک باشد، به‌راحتی می‌توانید به سمت قله بروید و فعالیت کوه را از نزدیک ببینید. هر 15-20 دقیقه یک‌بار، سطح گل چسبناک بالا می‌آید و بعد با صدای بلندی به بیرون پرت می‌شود. افراد محلی معتقدند این گل شفابخش است و در درمان امراضی مانند درد مفاصل، ناراحتی‌های ستون فقرات و بیماری‌های عصبی تاثیر مثبت دارد.

ساحل شب‌تاب چابهار

شگفتی‌های چابهار تمامی ندارند. بلیط تهران چابهار شما را به شهری سرشار از پدیده‌های طبیعی ناب می‌رساند. دیدنی‌های این منطقه به گردش‌های روزانه ختم نمی‌شود و شب‌های جذابی هم دارد. یکی از مکان‌های دیدنی چابهار، ساحل شب‌تاب است. اگر در شب‌های پاییز و زمستان به روستای تنگ در ۱۲۰ کیلومتری غرب چابهار بروید، یکی از سواحل بی‌نظیر کل در ایران را خواهید. در این فصول پلانکتون‌ها به سمت ساحل می‌روند و در تاریکی شب مثل الماس می‌درخشند. اگر تصمیم به دیدن ساحل شب‌تاب دارید، به‌خاطر داشته باشید که این ساحل منطقه بکری محسوب می‌شود و امکانات رفاهی چندانی در دسترس گردشگران نخواهد بود.

معرفی جاهای دیدنی چابهار، تجربه طبیعت بکر جنوب

کمپ‌زدن در روستای درک می‌تواند فوق‌العاده باشد!

اگر تصمیمتان برای سفر به جنوب قطعی است و بلیط تهران چابهار را هم رزرو کرده‌اید، مقدمات لازم برای کمپ‌زدن در طبیعت روستای درک را آماده کنید. این روستا یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری چابهار شناخته می‌شود و با داشتن تپه‌های شنی، ساحل مرجانی، کوه، جنگل و دریا در کنار هم، یکی از مقاصد اصلی گردشگران به‌شمار می‌رود. روستای درک همه جاذبه‌های طبیعی را یک جا جمع کرده و علاقه‌مندان عکاسی برای ثبت زیباترین قاب‌ها به این روستا سر می‌زنند.

بکرترین طبیعت جنوب ایران، جنگل حرای چابهار

حرا درختچه‌ای است که در مرداب‌های نواحی گرم جنوب ایران می‌روید و جز گیاهان آفتاب پسند است. این درختچه‌ها در خاک ریشه ندارند و تا ارتفاع 10 متر هم رشد می‌کنند. جنگل‌های حرا یکی از ویژگی‌های مشترک همه شهرهای جنوبی ایران است و چابهار هم از این قاعده جدا نیست. در نزدیکی محلی که رودخانه باهوکلات به دریای عمان می‌پیوندد، می‌توانید به تماشای جنگل‌های حرای نزدیک به چابهار بروید. روستای باهوکلات حدود 100 کیلومتر از بندر چابهار فاصله دارد و محل رویش ناب‌ترین و دست‌نخورده‌ترین درختان حرای ایران است. گشت‌زنی در امتداد ساحل و میان درختچه با قایق محبوب‌ترین تفریح گردشگران در این منطقه است.

بهترین تجربه خرید بلیط و رزرو هتل چابهار با فلای تودی

اگر از زندگی روزمره خسته شده‌اید و دنبال یک مقصد نزدیک برای یک سفر کوتاه می‌گردید، بندر چابهار می‌تواند بهترین گزینه باشد. در حال حاضر مجموعه فلای تودی با همکاری ایرلاین معتبر ایران‌ایر، برای روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته بلیط تهران چابهار صادر می‌کند. این پروازها از مبدا فرودگاه مهرآباد تهران انجام می‌شوند و در فرودگاه کنارک بندر چابهار به زمین می‌نشینند. برای خرید ارزان‌ترین بلیط تهران چابهار به سایت فلای تودی سر بزنید. همچنین می‌توانید در سایت فلای تودی ثبت‌ نام کنید تا آخرین اخبار مربوط به قیمت بلیط هواپیما و تغییرات احتمالی شرایط پرواز، از طریق ایمیل یا پیامک، برای شما ارسال شوند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس