کد خبر 1495460
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
راهکار امامی برای مهار داک و سیداکوف

دارنده ۲ مدال برنز کشتی آزاد پیکارهای قهرمانی جهان گفت: تمام تلاش خود را برای موفقیت در مسابقات جهانی به کار می‌گیرم، زیرا باور دارم مسابقات جای کم کاری و اشتباه نیست.

به گزارش مشرق، مسابقات بین‌المللی جام تختی در حالی ۴ و ۵ خرداد ماه در شهر ارومیه به پایان رسید که در وزن ۷۴ کیلوگرم این پیکارها یونس امامی با غلبه بر صادق قیروزپور در دیدار فینال توانست مجوز حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد را بدست آورد.

یونس امامی روز جمعه در گفت‌وگویی اظهار کرد: جام تختی در سطح بالایی برگزار شد و بهترین‌های ایران در این مسابقات حضور داشتند. نتایج این دوره نشان داد هر کشتی‌گیری که تمرینات بیشتری داشته باشد، موفق خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌هایش برای رقابت‌های جهانی بلگراد خاطر نشان کرد: مسابقات جهانی امسال در بالاترین سطح برگزار می‌شود زیرا در آن سهمیه المپیک توزیع می‌شود. تمام کشورها برای این رقابت‌ها برنامه‌ریزی دارند و من نیز تمام تمرکزم را برای موفقیت خواهم گذاشت. باور دارم که رقابت جهانی صربستان جای اشتباه و لغزش نیست و کشتی‌گیران نیز نمی‌توانند در آن کم ‌کاری کنند.

دارنده مدال برنز رقابت‌های ۲۰۲۲ بلگراد همچنین در خصوص رقابت احتمالی‌اش با زائوربک سیداکوف و کایل داک گفت: در مسابقات جهانی قرعه آسانی وجود ندارد بلکه تمام رقیبان برای کسب سهمیه می‌آیند. من تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا در مقابل قهرمانان روسی و آمریکایی بهترین عملکرد خود را ارائه دهم.

آزادکار شاخص این دوره از پیکارهای جام تختی یونس امامی بود که توانست در جهانی ۲۰۲۲ مدال برنز بگیرد. البته امامی شانس حضور در بازی‌های المپیک توکیو را داشت که در مسابقه انتخابی که در پیکارهای رنکینگ‌دار لهستان پیش از المپیک برگزار شد، قافیه را به مصطفی حسین‌خانی باخت و نتوانست جواز حضور در توکیو را به دست آورد.

امامی تجربه حضور در چهار میدان جهانی را دارد که حاصل آن ۲ مدال برنز در ۲۰۱۹ نورسلطان و ۲۰۲۲ بلگراد است.

نماینده کشورمان در پیکارهای رنکینگ‌دار کرواسی نیز مبارزه‌های جانانه‌ای را به نمایش گذاشت و با کسب مدال نقره، کادر فنی را برای کسب مدال و سهمیه المپیک در این وزن امیدوار کرد.

البته او آذر ماه سال گذشته در لیگ پادوبنی در قرقیزستان مبارزه حساسی با زائوربک سیداکوف قهرمان جهان و المپیک داشت و با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوبش شد. سیداکوف در لیگ ایران هم حضور داشت و در وزن ۷۹ کیلوگرم مغلوب علی سوادکوهی شده بود.

یونس امامی به دلیل کسب مدال برنز جهانی و کسب مدال طلا در جام تختی صاحب دوبنده تیم ملی شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس