کد خبر 1495478
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
عین اللهی: مسافران خارجی نیازی به ارائه کارت‌واکسن ندارند

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۵۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه بهداشت و درمان وجود داشت، از تکمیل و بهره‌برداریتعداد ۱۴۰۰ پروژه خبر داد.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌اللهی ۱۲ خرداد در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در دولت سیزدهم به‌عنوان یک سرباز وارد شدیم، اولین مسئله که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت، مدیریت بیماری کرونا بود، شاهد فوت ۷۰۰ نفر، ابتلای ۵۰ هزار نفر و بستری ۲۰ هزار نفر بودیم، واکسیناسیون کرونا با قوت آعاز شد و تمامی مکان‌ها به مراکز واکسیناسیون تبدیل شد.

وی با بیان اینکه روزانه یک میلیون و ۶۰۰ واکسن در کشور تزریق می‌شد، توضیح داد: در آذر ۱۴۰۰ تزریق واکسن کرونا به حد قابل قبولی رسید.

عین‌اللهی همچنین افزود: از ابتدای کرونا تا آذرماه ۱۴۰۰ حدود ۱۲۲ هزار فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در کشور گزارش شد، افزود: تعداد فوتی‌ها از این زمان به ۲۲ هزار نفر کاهش پیدا کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به بیمه ۶ میلیون نفر در دولت سیزدهم، افزود: بیش‌تر این افراد جزو دهک‌های یک تا سه هستند و برای این منظور ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شد.

وزیر بهداشت در ادامه در خصوص جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رشد جمعیت در کشور به ۴ درصد رسید، اما متاسفانه این عدد به ۱.۵ رسیده است، به اندازه افراد جامعه تولید مثل نداریم، در چند سال آینده به سمت پیری جمعیت میرویم و قطعا این مسئله یک بحران است، از علما درخواست داریم که نیروهای متدین و انقلابی را به فرزندآوری دعوت کنند.

وی با بیان اینکه زایمان رایگان شده است، تاکید کرد: فرزندان زیر پنج سال نیز تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند، همچنین برای مادران باردار داروهای تقویتی در مراکز بهداشتی توزیع می‌شود.

عین‌اللهی با تاکید بر اینکه سقط جنین یک جنایت است، تصریح کرد: افرادی که آزمایش بارداری آن‌ها مثبت می‌شود تا زمان زایمان در سامانه ثبت شده‌اند، سقط به دلایل متقن نیاز دارد، هر کسی اقدام به سقط غیرقانونی کند با او برخورد خواهد شد، برای فرزندآوری باید مشوق‌های متعددی در نظر گرفته شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه باید برای تمامی افراد جامعه پرونده سلامت تشکیل شود، یادآور شد: باید برای تشکیل این پرونده، خانه به خانه سر بزنیم، افراد باید از سلامت خود اطمینان داشته باشند، با اجرای این طرح هزینه پزشک عمومی و بستری تا ۹۵ درصد پوشش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۵۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه بهداشت و درمان وجود داشت، گفت: از این تعداد ۱۴۰۰ پروژه تکمیل و به‌بهره‌برداری رسید، برای تکمیل سایر پروژه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

عین‌اللهی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه چهارمحال و بختیاری وضعیت خوبی از نظر بهداشت و درمان و تجهیزات دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    2 1
    زنان کارمند دولتی که اقدام به سقط جنین میکنند اخراج کنید .
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    2 0
    تو میخای خرجشو بدی که حالا میخای از سقط شدنش جلوگیری کنی با این کارا به جای نمیرسید الان خیلی از دکترا با پول اینکارو انجام میدن
  • TR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    7 0
    بعد شما ها به اون بچه آینده میدین ، تحصیل خوب میدین ؟ بهداشت و تفریح و خونه میدین ؟؟ کار میدین بهش؟؟ جمعش کنین شرم بر شما شرم و نفرین
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      1 0
      خدا خودش روزی رسونه همه اینهایی که گفتی خودش خود به خود میاد و مسئولین هم لازم نیست هیچ کاری بکنن!!!!!!!!!.همین طوری به مسیر بخور به خور های خودشون ادامه بدن و فقط حرف بزنن و روز به روز با بی عرضگیشون و شاید هم عمدی سفره مردم رو کوچیک تر بکنن انشاالله روزی که ملت بفهمن چه بلایی سرشون اومده و سایز کلاهی که سرشون رفته چقدر گشاده همه چی خودش درست میشه.چون اینها فقط برای تاراج و غارت سرکاران و فقط حرف میزنن و عملاً برای مستضعفین و مملکت فقط مسیبت به بار اوردن و فقط وفقط اضافه کردن جمعیت فقرا براشون مهمه.
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      0 1
      جالبه همه چی میدن بعدش شما پرچم خارجی ها از روی سوزش چه ها که نمیگید
  • مهرشاد IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    0 0
    برقراری فوق العاده خاص کادربهداشت ودرمان غیرهیئت علمی وزارت بهداشت؛مطالبه قانونی و بحق مدافعان جانفشان و زحمتکش سلامت...لطفا"پیگیری فرمایید...باسپاس وتشکر "

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس