از ژاپن نمی‌ترسیم/ نتایج را نمی‌توان تضمین کرد

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در آستانه آغاز لیگ ملت‌ها در خصوص شرایط این تیم و همچنین رقبا به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران کار خود را در لیگ ملت‌ها از روز سه‌شنبه هفته جاری آغاز خواهد کرد. این تیم در اولین بازی خود در این رقابت‌ها باید در ژاپن به مصاف میزبان برود. با بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در خصوص فصل جدید لیگ ملت‌ها و همچنین شرایط ملی‌پوشان گفت‌وگویی انجام شده است که در ادامه می‌خوانید.

تیم ملی باز هم قرار است با ژاپن دیدار کند. تیمی که به شدت هراس‌آور است. برای این بازی آماده‌اید؟

بدون شک ژاپن آماده‌ترین تیم لیگ ملت‌ها است. تنها تیمی که تا پیش از بازی با ما تعداد بازی‌های تدارکاتی‌اش به عدد ۱۰ می رسد. بازی برابر ژاپن سخت است؛ اما از این تیم نمی‌ترسیم و به دنبال این هستیم که مقابل ژاپن بهترین عملکرد را داشته باشیم.

اگر در اواسط لیگ ملت‌ها با ژاپن بازی می‌کردیم شانس بیشتری برای برد داشتیم.

دقیقا همینطور است. چون همیشه اینگونه بوده که تیم ملی شروع خوبی در تورنمنت‌ها ندارد. با این وجود امیدوارم این بار شروع خوبی داشته باشیم.

ملی‌پوشان به این باور رسیده‌اند که نباید مقابل رقبا از پیش بازنده باشند؟

ما مقابل هیچ تیمی از پیش بازنده نیستیم. تیمی که خودش را از پیش بازنده ببیند نمی‌تواند موفق باشد. هدف ما پیروزی در همه بازی‌هاست؛ اما مهمترین نکته این است که بازیکنانم با تمام وجود بازی خواهند کرد.

سال گذشته تیم ملی ایران شکست تلخی را در لیگ ملت‌ها مقابل ژاپن متحمل شد.

در آن زمان بازیکنان تیم ملی نسبت به امسال تجربه کمتری داشتند و فشار زیادی را تحمل می‌کردند؛ اما الان شرایط بهتر شده است.

از ژاپن نمی‌ترسیم/ نتایج را نمی‌توان تضمین کرد

چین هم یکی از رقبای ایران در هفته نخست لیگ ملت‌هاست. به نظر می‌رسد ضعیف‌ترین حریف‌مان همین تیم باشد.

چین تیم راحتی نیست. اما نسبت به سایر تیم‌ها کیفیت پایین‌تری دارد. اگر مقابل چین هوشیار نباشیم و این تیم را دست کم بگیریم قطعا تنبیه می‌شویم.

اسلوونی و لهستان دو تیمی هستند که در رنکینگ جهانی بالاتر از ایران قرار دارند. مصاف با آنها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اسلوونی تیم قدرتمندی است و در رنکینگ در رده نهم قرار دارد. قطعا کار سختی مقابل این تیم داریم. لهستان هم یکی از ۳ تیم برتر جهان است که سال گذشته هم مقابل این تیم و هم مقابل اسلوونی بازی‌های خوبی انجام دادیم.. امسال هم در بازی با این دو تیم برای خودمان شانس پیروزی قائلیم؛ اما قطعا این پیروزی‌ها راحت به دست نمی‌آید.

فکر می‌کنید تیم ملی در مرحله گروهی لیگ ملت‌ها چند پیروزی کسب خواهد کرد؟

ما سعی می‌کنیم حداقل ۶، ۷ برد داشته باشیم تا شانس صعود به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها را داشته باشیم. در هفته‌های دوم و سوم هم کار برای ما سخت‌تر خواهد شد. چرا که همه تیم‌ها پس از انجام بازی‌هایشان در هفته اول به یک آمادگی نسبی دست پیدا کرده‌اند؛ البته ما هم چنین شرایطی خواهیم داشت.

به مردم چه قولی می‌دهید؟

قول ما نمایش بهترین عملکرد است؛ چرا که نتایج را نمی‌توان تضمین کرد.

از ژاپن نمی‌ترسیم/ نتایج را نمی‌توان تضمین کرد

شاید اگر تیم ملی بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشت شرایطش بهتر بود؟

متاسفانه بازی های تدارکاتی کمی داشتیم. بزرگترین مشکل ما همین موضوع است. البته بازی تدارکاتی با فرانسه قبل از آغاز هفته نخست لیگ ملت‌ها به ما کمک خواهد کرد شرایط بهتری داشته باشیم.

برخی بازیکنان تیم ملی نسبت به عدم توجه به والیبال انتقاد کردند.

باید به والیبال توجه بیشتری کرد و این کم‌توجهی آسیب‌زننده است. والیبال فقط برای فدراسیون والیبال نیست. به تیم ملی فوتبال ۶۰۰ سکه داده شد و ما متوجه نشدیم با توجه به حذف تیم ملی از جام جهانی چرا این سکه‌ها را دادند. اما از تیم ملی بابت هفتمی در دور پیشین لیگ ملت‌ها هیچ قدردانی نشد. معتقدم والیبال باکیفیت ترین ورزش گروهی ایران است و نگاه ویژه‌تری را می‌طلبد.

عملکرد پاول وییسکی که به کادرفنی تیم ملی اضافه شده راضی‌کننده‌ است؟

پاول مربی خیلی خوبی است و همکاری و تعامل مناسبی با سایر اعضای کادرفنی تیم ملی دارد.

از ژاپن نمی‌ترسیم/ نتایج را نمی‌توان تضمین کرد

میلاد عبادی پور در بدترین زمان ممکن تیم ملی را تنها گذاشت. این مسئله تاثیر منفی روی عملکرد تیم ندارد؟

من اینطور به موضوع نگاه نمی‌کنم. میلاد در چند سال گذشته بازی‌های زیادی برای تیم ملی انجام داد؛ اما به خاطر مشکلات شخصی که داشت از من اجازه گرفت که در لیگ ملت‌ها حضور نداشته باشد.

به لحاظ فنی مهمترین مشکل تیم ملی والیبال چیست؟

چالش همیشگی تیم ملی، ریزه‌کاری‌هایی است که بازیکنان در انجام آن مشکل دارند. در این ۲ ماه سعی کردیم این مشکل را کمتر کنیم.

چه صحبتی با مردم دارید؟

از مردم تقاضا می‌کنم که فرزندان‌شان را دعا کنند. آنها همه تلاش خود را برای اهتزاز پرچم ایران و موفقیت والیبال کشورمان به کار خواهند بست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    1 0
    خسته نباشید واقعا ! اونها باید از شما بترسند نه شما از اونها، فدراسیون بین المللی بدجوری داره به ژاپن پاس گل میده ، سال گذشته هم بازی ایران و ژاپن رو گذاشت اول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس