۱۱

معاون صادرات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز مذاکرات برای صادرات مجدد خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین و خدمات فنی و مهندسی به کشور ترکمنستان خبر داد.

ایکوپرس- امیرعباس فرنودی با بیان این که در حاشیه سفر رییس شورای مصلحت خلق ترکمنستان به کشورمان، مذاکرات اولیه علیمردان عظیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با محمدخان چاکیف، مدیر آژانس حمل و نقل و ارتباطات وابسته به کابینه وزرای ترکمنستان برای صادرات به این کشور در محل نهاد ریاست جمهوری، صورت گرفته اظهار کرد: در دور تازه همکاری ها، صادرات خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین، حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس و ... همچنین صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشور ترکمنستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر توسعه شبکه خدمات پس از فروش محصولات ایران خودرو در ترکمنستان، اظهار کرد: پیش از این محصولات مختلف گروه صنعتی ایران خودرو به این کشور صادر شده و این آمادگی در شبکه خدمات پس از فروش وجود دارد که قطعات یدکی و خدمات پس از فروش مناسبی را به مشتریان این محصولات ارایه کند.

فرنودی با اشاره به رویکرد سودآوری در فعالیت های صادراتی گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال بالای مردم کشورهای عضو CIS شامل بازارهای روسیه، ارمنستان، بلاروس، ترکمنستان و آذربایجان، برنامه های صادراتی مناسبی در نظر گرفته ایم و درصدد توسعه سهم بازار محصولات گروه صنعتی ایران خودرو در این بازار هستیم.

وی با بیان این که برنامه صادرات محصولات و خدمات جدید گروه صنعتی ایران خودرو در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به این که تولیدات ایران خودرو دارای استانداردهای کشورهای هدف هستند، پیش بینی می شود استقبال بالایی از آن ها به عمل خواهد آمد.

فرنودی در ارتباط با مذاکره با طرف ترکمن اظهار کرد: برای گسترش و توسعه بازار در کشور ترکمنستان در حوزه خدمات فنی و مهندسی شامل نفت، گاز، پتروشیمی، معدن، جاده و ریل سازی، اتوماسیون صنعتی و ...از توانمندی های شرکت های زیر مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو از جمله شرکت تام ایران خودرو استفاده خواهد شد و در حوزه خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین و حمل نقل عمومی شامل اتوبوس ظرفیت ایران خودرو دیزل مورد نظر است.

محمد خان چاکیف نیز ضمن اعلام رضایت از کیفیت و ارایه خدمات پس از فروش اتوبوس های صادراتی گروه صنعتی اظهار کرد: برای حمل و نقل عمومی در کشور ترکمنستان پس از بررسی های فنی و گذراندن دوره آزمایشی موفقیت آمیز اتوبوس برقی ساخت ایران خودرو، امکان سفارش انبوه آن فراهم خواهد شد و استفاده از تاکسی های برقی نیز در این شهر در حال مطالعه است که از ظرفیت های گروه صنعتی ایران خودرو استفاده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس