عبور بیش از ۷ میلیون زائر اربعین عملیات استثنایی در سطح جهانی است

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: انجام امور رفت و برگشت بیش از ۷ میلیون زائر اربعین عملیات استثنایی در سطح جهانی است و مرز باشماق آماده میزبانی ۳۰۰ هزار زائر در روز داشته باشد.

به گزارش مشرق، سردار سید مجید میراحمدی عصر امروز در ستاد اربعین کردستان در سنندج اظهار کرد: اولین سفر کاری خود را برای پیگیری امور اربعین از کردستان آغاز کردیم.

وی افزود: با توجه به رضایتمندی مردمی از مسیر کردستان و مبحث آب و هوایی این مسیر، انتظار می‌رود شاهد افزایش حضور زائران باشیم لذا باید به سرعت زیرساخت‌ها فراهم شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اعلام کرد: از اول ماه صفر روز شروع عملیات ماست و باید همه اقدامات تا قبل از صفر مهیا شود.

سردار میر احمدی خاطرنشان کرد: باید زمانبندی همه اقداماتی که همه دستگاه‌ها در استان و نوع آنها مشخص شود.

وی افزود: ما به مسئله اربعین و فرهنگ اربعین بیش از گذشته نیازمند هستیم و رهبر معظم انقلاب بر ارتقای فرهنگ دینی و معنویات در بین اقشار مختلف مردم تأکید دارند و اربعین حسینی در این راستا بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

سردار میراحمدی تصریح کرد: همه مسلمانان به زیست مؤمنانه اعتقاد راسخ دارند و اتحاد و انسجام و همدلی اهل سنت با اهل تشیع را در مراسم اربعین حسینی در کردستان دیدیم و این مهم در سال جاری و سنوات آتی گسترش خواهد یافت.

وی افزود: انجام امور رفت و برگشت بیش از ۷ میلیون زائر اربعین عملیات استثنایی در سطح جهانی است و امیدواریم امسال اربعین به یاد ماندنی را رقم بزنیم.

سردار میراحمدی تصریح کرد: باید مرز باشماق برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مرز عبور زائر خود را آماده کند خواهد کرد چرا که ۱۵ سال در فصل گرما هستیم و بدون شک اشتیاق برای عبور از این مرز بیشتر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    2 0
    سال قبل اربعین بنده خدا پاکستانی ها خوب ۱۰ روز پشت مرز اسیر کردید امیدوارم امسال بهتر باشه
  • همرزم هادی IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    0 1
    مسائل امنیتی وبهداشتی وسلامت جامعه بسیار ضروری است خدای ناکرده به خاطر مسائل سیاسی کشور دچاربحران نشود چرا زیارت آقا رابصورت مستمر و کم جمعیت وارزان قرارنمی دهید تا خیال مردم هم ازبحران های احتمالی راحت باشد؟
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      2 2
      نگران نباشید هیچ مسئله بهداشتی رخ نخواهد داد چنانچه تا الان از کرامات حضرت سیدالشهداء علیه السلام رخ نداده
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    3 3
    یارو‌خودش پیاده راه میافته میره چه عملیاتی انجام میدهید مثلا؟
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    5 2
    کل وجودتونو برا اربعین بزارید باز کمه
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    5 1
    هرچه جان است به فدايت يااباعبدالله
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    یه فکری هم برای مشمولان غایب بکنین، کسی که مجبور به کار کردن بوده یا به هر دلیلی نتونسته بره سربازی حق زیارت نداره؟؟
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 0
    همیشه دقیقه ۹۰ شروع به کار می کنید ،از سال پیش باید شروع می کردین،امسال به خاطر گرمای هوا باید امکانات بیشتری فراهم کنید به خصوص داخل عراق
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    خدا خیرت بده حرف دل من را زدی جناب میر احمدی من هم چندین مرتبه تو این سایت مشرق کامنت زدم بهترین مرز در این زمان سه مرز خسروی، باشماق و تمرچین هست ولی بچه های مشرق نیوز که فکر کنم بچه مهران و خوزستان هستند تمامی کامنت ها را غیر قابل انتشار زدند،هوای گرم شلمچه و مهرغن و چزابه الان تو خرداد بدبختی هست چه برسه آواخر مرداد و اواسط شهریور، الان اختلاف دمای سه مرز شمال غرب با این سه مرز جنوبی فاجعه هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس