کد خبر 1496977
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
قیمت سکه و طلا ۲۰ فروردین ۱۴۰۲/ سکه امامی ۳۱ میلیون و ۶۰۰

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به شرایط کنونی، احتمالاً تا پایان هفته مجدد کاهش یک تا ۳ درصدی در قیمت‌ طلا و سکه داشته باشیم.

به گزارش مشرق، نادر بذرافشان در مورد بازار طلا و سکه اظهار داشت: از اوایل هفته گذشته روند کاهشی قیمتها را در بازار طلا و سکه داشتیم؛ کاهش تقاضا، کاهش قیمت ارز و نوسانات بازار انس جهانی که حدوداً با ۳۰ دلار کاهش همراه بود، عواملی بودند که منجر به افت قیمت‌ها در بازار شدند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: در ابتدای هفته جاری نیز انس جهانی ۱۴ دلار افزایش یافت اما نتوانست تأثیر زیادی روی بازار ایران بگذارد. انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی همچون سفر سلطان عمان به ایران، آزادی پول‌های بلوکه شده ایران و البته اخبار مثبت از مذاکرات موجب شد که بازار تحت تأثیر افزایش قیمت جهانی طلا قرار نگیرد.

وی ادامه داد: از ابتدای هفته گذشته تاکنون ۲ تا ۷ درصد کاهش قیمت را در بازار طلا و سکه داشتیم.

بذرافشان در مورد اینکه آیا ریزش قیمت تداوم خواهد داشت یا خیر نیز گفت: از حدود ۲ ماه و نیم پیش بازار طلا به ثبات رسیده بود و احتمال افزایش قیمت وجود ندارد؛ منتهی با توجه به شرایط احتمالاً تا پایان هفته کاهش یک تا ۳ درصدی در قیمت‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه روال بازار خوب است و التهابی وجود ندارد، افزود: فعلاً نمی‌توان در مورد آینده بازار طلا و سکه صحبت کرد زیرا باید منتظر وضعیت انس جهانی، نرخ ارز و اخبار سیاسی- اقتصادی باشیم.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: البته از سویی دیگر باید توجه داشت که تأثیر این مؤلفه‌ها هم بر بازار طلا و سکه زیاد نیست زیرا بازار از ابتدای سال به ثبات رسیده است بنابراین اگر مردم قصد معامله طلا دارند به بازار مراجعه کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    2 1
    قصد معامله طلا داریم اما با کدوم پول
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      3 2
      طلا نخر پول داری بزار بانک از بهره اش استفاده کن و سودی هم به مملکتت برسون.فقط به فکر خودتون نباشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس